Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    ja samsungen ser ju onekligen sanslöst läcker ut! Jag värdesätter Nokia drive, den bästa GPS jag använt i mobil och undrar vad Ativ S har för alternativ?

Sent from my Lumia 800 using Board Express

2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  3. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Hade jag velat läsa på siter med direkt vinklad info hade jag gjort det, nu frågar jag efter det mest generella.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

4. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    och du tror alltså att någon här vet mer än dom :-)

5. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nokia... Snark! Var helt redo för en beställning på 920, men jag blev oerhört besviken. Slamsungen vinner ju på:

-Batteri
    -Formfaktor
    -MicroSD
    -Skärmstorlek

920 vinner väl egentligen endast på skärmen som eventuellt inte har pentile.

Ingen surfplatta verkar de ha annonserat ut heller...

Hoppas att HTC kommer med en dräpare snart då, annars får det väl bli en Samsung.

6. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Nej? Vad är ditt problem, ärligt talat. Ville jag veta allt och detaljerat hade jag gåt in och laddat siten i min sönderfallande arc. Nu bad jag snällt om en kort sammanfattning två gånger, det var tydligen för mycket begärt.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

7. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Du har uppenbara problem:-) Någon har säkert alla data i huvudet och kan ge dig dem, annars så kan jag gå till sidan jag länkade till och kopiera dem åt dig men det gör jag inte nu på mobilen.
    .
    Skärp dig nu och gå till sidan och ge den 5 minuter och du kommer att hitta det du söker. För övrigt så finns ingen detaljerad information, är ytterst kortfattat även på den sidan.

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
  9. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Frågor till er med WP.

Går det smidigt att spela upp tex 720p .avi och .mkv? Antingen med default spelaren eller nån app.

Är det push notification på tex mail, facebook, twitter osv..?

Tycker ni att det finns onödiga begränsningar i WP? Isf finns det "root/jailbreak" till WP?

Funderar på hoppa över från android och ios, men måste få lite mer info innan. :)

Last edited: 6 sept 2012
  10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Besviken är jag väl inte men visst är samsungen oerhört intressant! Nokian har ju kameran som triumkort om den nu är så bra som det ser ut men för min del så bryr jag mig inte så mycket i den då jag i princip alltid släpar på systemkameran, är nöjd om den bara till skillnad från min Lumia 800 kan ge hyfsade bilder rakt ut till fb. Hatar att nu måsta färgkorrigera i princip alla bilder innan jag lägger ut dem.

11. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Film vet jag inget om men push ja. Begränsningarna är stora jämfört med android, du kan ju inte göra den så personlig och appar har inte samma rättigheter att gå in och greja i wp som i android.

Finns möjligheter till typ root men inte alls i samma omfattning som du är van.

Du får betänka att wp i princip är mer låst än Iphone, personligen så trivs jag ändå sanslöst bra! Apputbudet räcker för mig men du får kolla om du har några måstehaappar så att de eller substitut finns.

12. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Tack för svaret.

Måste appar är väl nåt som gör så jag kan spela upp 720p .avi och .mkv, nåt liknande plex/air video och nåt man kan fjärrstyra datorn hemma. Finns mer måste ha appar men de vet jag redan att de finns.

Hoppas att du kan svara på allt förutom 720p spelaren. ;)

Ps: Jag anser inte att en jailbreakad iphone e speciellt låst. Mjukvarumässigt har jag nog ändrat det mesta för den inte ska likna en iphone på utseendet. Har även tryckt in lite extra funktioner som inte finns i ios. :D

13. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

14. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har också undrat detta men det verkar som att du inte kan spela upp mkv mm. utan att konvertera filerna i zune. Back to 2005 helt enkelt.
    Får hoppas att samsungen har samma stöd som till sina android lurar.

15. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har också undrat detta men det verkar som att du inte kan spela upp mkv mm. utan att konvertera filerna i zune. Back to 2005 helt enkelt.
    Får hoppas att samsungen har samma stöd som för filmfiler som för sina android bröder.

16. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Som jag förstår det är det samma kamera som i S3:an och den lär väl vara helt ok? Kameran i min Titan räcker gott och väl för mig (jag tar typ aldrig några bilder) så om 920 skulle ha bättre kamera kvittar det faktiskt.

Det verkar ju som att skärmen på 920 är en IPS-skärm vilket är ett grymt stort plus för mig! Jag gillar inte AMOLED och jag avskyr verkligen pentile så skärmen på 920 skulle passa mig mycket bra!

Har lovat mig själv att inte köpa en mobil med pentile och utan minneskortsplats. Det verkar ju som att jag kommer tvingas bryta mot det oavsett. Efter att ha sovit på saken så är jag mer positivt inställd till 920 trots allt. Hamnar den bra i pris slår jag nog till ändå. Men kortplatsen kommer jag gråta över!

17. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Synd att 920 är stor som en tegelsten, annars hade det varit ett givet köp. 820 är mer lätthanterlig, men där är ju upplösningen av någon jävligt underlig anledning samma som på min 800... Suck. ;(

Får se vad HTC kommer med, annars kanske det blir att testa en iphone.

18. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Någon 920 skulle det inte kunna bli för min del. IPS i alla ära det är väl det bästa i LCD väg men jag kommer aldrig mer att kunna stå ut med sunkig LCD svärta. Fenomenet syns på bilden nedan. Displayen blöder i kanterna... usch. Visst kameran verkar jävligt nice. Men med en LCD skärm så spelar det ingen roll för min del vad de stoppar i för hårdvara. Då är Samsungs lur mer intressant denna gång. Ett sånt mörkt och fint OS som WP kräver amoled för att bli så fräscht som möjligt.

Tycker det är ett mycket märkligt val at ha LCD på toppmodellen och amoled på modellen under. Har de inte fått till deras amoled skärmar med högre upplösning eller? Lumia 900 hade ju amoled dock med för liten upplösning för dess skärmstorlek.

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Skulle det vara samma bild på dessa mobiler på bilden ovan? Samsungens ser ju avstängd ut. Tycker inte jag ser någon större Bleeding...

Rätt sugen på att testa en Winlur. Har en gammal Trophy som jobblur och tycker den fungerar väldigt bra.

Det enda jag nog skulle störa mig på är att den är så inlåst. Vill kunna slanga ner en torrent ibland och se den på luren. Omöjligt på ifail och win lurar i dagsläget. Synd, för 920 var riktigt läcker. Framförallt kameran och skärmen.

20. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jahapp. Jag som varit lite nyfiken på Lumia 800 blev ju inte mindre nyfiken nu.
    Några frågetecken angående 920 då:
    - 2000 mAh, räcker det särskilt länge om man skulle köra 4G/LTE?
    - Och hur mycket stör man sig egentligen på den förhållandevis höga vikten?

Samt lite generellt angående WP:
    -Är det alltså samma sits som med iPhone, att exempelvis film måste konverteras och läggas in via Zune? Eller löser man det med tredjepartsappar?
    - Nu har väl kanske ingen hunnit prova WP8 än, men hur är nuvarande WPs kompatibilitet med exempelvis Outlook? Är den så överlägsen som jag tycker den borde kunna vara?
    - Är GPSen på Lumia 800 "okej" eller "bra" eller något däremellan? Jag är ju van med min SGS, som knappast är "okej".

Det som håller mig tillbaka mest är nog att alla appar jag i dagsläget har till Android inte är överflyttningsbara. Vissa använder jag för nöje, andra för nytta, och totalt är det ju rätt mycket pengar man lagt ut. Sannolikt blir det ju samma utgift en gång till, men om allt annat motiverar ett byte till WP så är det ju en smäll man får ta. Och så är den ju snygg. :)

Egentligen vill jag ju ha den. Behöver bara att någon klappar mig på axeln och säger att allt kommer gå bra! :P

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.