Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

WP8 kommer att stödja USB-mass storage med 'drag n drop' så Zune behövs inte längre för video. GPS har alltid fungerat bra och låser positionen på mindre än 10 sek alltid. Kanske värt att säga att jag aldrig stänger av GPS/Wifi/blåtand som man brukade göra i Android när de inte användes. Batteriet räcker alltid 1-2 dagar ändå.

Det kommer gå bra. WP är grymt! <3

Edit: Läs igenom de första inläggen i den här tråden, där finns mycket bra info.

2. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Pentile+AMOLED>(Äkta) 720p+LCD för din del alltså? Tvärtom för mig! Tyckte svärtan såg schysst ut, jag tänker inte på det alls på min Titan. Däremot ser jag pentile utan problem, även på exempelvis Galaxy Nexus. Tyvärr. :(

Storleken på telefonen stör mig inte heller, den är ju mindre än min Titan. Dock minneskortplatsen gör ont i mig. Hade 820 haft motsvarande skärmteknik som 920 hade jag nog slagit till! Nu får jag se hur jag gör, kanske kommer HTC med något kul. Annars blir det nog Nokia.

Skandalöst dåligt av Nokia och MS att inte komma med datum. Varför hålla presentationen nu annars?

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Batteriet skulle inte jag vara orolig över. Min Lumia 800 klarar sig ofantligt bra. Jag spelade upp Spotify via blåtand till en förstärkare när jag jobbade sist ifrån klockan 10:00 till 17:00 och jag hade fortfarande 65% kvar av batteriet. GALET bra. Det är systemet i sig som måste dra så lite. Appar får inte ligga och dra i bakgrunden hur som helst.

Vikten är väl ganska personligt.

Ja du måste importera filmer ifall du skall ha in en film ifrån datorn till din telefon. Har själv aldrig gjort det då jag tycker att en mobiltelefon är på tok för liten för att kolla på film på. Lyssnar hellre på Spotify och läser en bok.

Har inte testat med Outlook men däremot Gmail och andra tjänster som Facebook och Twitter. Om Outlook fungerar minst lika bra som Gmail, Facebook och Twitter gör kommer du bli supernöjd. Synkningsmässigt så fungerar det bara. Alltid och perfekt.

Klockren GPS. Låser ALLTID under 3-4 sekunder när jag är utomhus eller nära ett fönster. Bättre GPS än Motorola Atrix, SE Ray, iPhone 4 och ett par andra lurar jag haft ganska så tätt innan jag köpte min Lumia.

Det jag föll för var enkelheten. Jag älskar först och främst hur Windows Phone ser ut och tittar gärna på startskärmen då och då utan att ens göra något. Fortfarande. Om du vill ha en telefon och ett OS som kan erbjuda i särsklass de smidigaste lösningarna mot de vanligaste tjänsterna är det rätt telefon. Alla appar finns inte men om jag skall vara riktigt ärlig finns det inget jag saknar i app-väg såhär ett tag efter jag använt telefonen. De flesta appar jag hade på Android använde jag inte mer än nån gång per månad och det byter jag gärna ut mot en telefon som klappar mig på axeln och säger:

"Jag fungerar lika bra som när du sist startade om mig för två veckor sedan, mitt batteri är så gott som alltid över 50% vad du än gör med mig och du kan fortsätta ha en trubbelfri dag för jag kommer tamejfan ALDRIG svika dig i funktionalitet!".

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Yes jag ser pentile på min Nexus om jag tittar efter det. Dock mycket mindre märkbart än på Lumia 800 till exempel. Jag är en sucker för svärta därför föredrar jag amoled. Har vant mig vid pentile så det har jag inget emot längre.

5. Nobody

Nobody Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Dirk Diggler gillar detta.
  6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

7. infinite222

infinite222 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har precis köpt en Lumia 900 på Blocket, och undrar om du, eller någon annan för den delen, vet om 7.8 kommer få drag n' drop-funktionen också? Det går ju att ändra i windowsregistret, men om man lägger över en mp3-skiva så kommer den upp som Unknown artist, trots att id3-taggen är rätt. Flyttar man över via Zune får man upp allt.

8. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag har inte hört något som tyder på att nuvarande mobiler kommer få det. I princip så kommer dom väl bara få den nya startskärmen?

9. greenjuice

greenjuice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Surface Laptop 3 & Macbook Air M3
    Jo, Nokia är även seriöst när det gäller appar, de satsar på exklusiva appar och bla Nokia Drive. De pushar framåt för Windows Phone 8.

Ang Samsung - ingen aning. Jag har Samsung Omnia W, en mycket fin och elegant mobil som flyter finfint. Men de erbjuder inga exklusiva appar eller kommer med egna spännande funktioner.

Så egentligen är Ativ S en tråkig mobil som inte erbjuder mer än en bra, enkel och tunn design. Men jag kan tänka mig en Ativ S ändå eftersom jag resonerar praktiskt - ska använda mobilen varje dag, ska kunna lätt stoppa i nån ficka, ta fram den och snabbt komma igång med mobilen. Även ska batteriet vara bra. Kunna greppa mobilen.

Jag får se när Ativ S och 920 kommer ut. Det beror också på vad de kostar tillsammans med abonnemang. Jag tror jag tar det som är mest ekonomiskt fördelaktigt.

Den stora styrkan med Windows Phone 8 är att man slipper tillverkares egna gränssnitt och sånt. Även hårdvaran förutom kameran.

10. Kenntak

Kenntak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    När släpps telefonerna?..jag känner att min 800 börjar släppa i chassit och glapp i skärmen:)

11. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Nya 920 får mig att vilja slänga pengar på Nokia :)

12. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

13. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Bekräftat att 920 kommer i nov! Tjihooo!!

15. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    November... Det bör ju antyda att övriga WP8-modeller släpps då också. Väntan blir lång med mina 16 gb!

16. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Perfekt. Då kan man jämföra den med nya Nexusen som förhoppningsviskommer sdå. :-)

17. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    låter ju bra. nexus eller 920 är frågan.... har du källa på releasedatumet?

18. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    I det fallet är ju valet enkelt, Nexus saknar ju WP. Och den har ju knappast kortplats heller.

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Kan man byta tangentbord på wp? Det är en av de sakerna som jag stör mig på. Sen verkar apparna rätt dåliga. Facebook tex.

20. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nej det går inte, det är en brist. Jag hade dock INTE kört något annat tangentbord om det gick att byta, men möjligheten borde såklart finnas.

Facebook använder jag i princip aldrig men appen verkar väl ok. Jag som aldrig statusuppdaterar eller lägger ut bilder och sånt klarar mig fint med den inbyggda funktionen.

Apparna är schyssta, utseendet är enhetligt och dom krashar sällan! Det hackar inte som på Android heller.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.