Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag kan inte hålla med.
    En kamera ska ta en bild så nära verkligheten som möjligt.
    Uppenbarligen syns inget bakom muren. Därför hystar Nokia på ultrahög ISO
    för att den ska kunna fånga det bakom och visa det som om det var belyst.

Sorry men för min del ser jag hellre en mörk bild där det ÄR mörkt än en ljus
    bild som förlorar hela situationen om man t.ex satt på en mysig mörk krog.

Däremot - är verkligheten att man SKA se bilden som man gjorde på filmen..
    Att det faktiskt ser så ut - ja då är det bra. Men så kunde jag inte riktigt
    se det under filmen..

// A

2. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Nja, jag vet inte. Känns mest kul att prova något annat än android... skulle dock vilja leka lite med wp8 innan man tar steget över...

3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Fan då... Låter som att du inte testat Swiftkey. Måste ha en bra Facebookapp och den är helt katastrof i dagsläget. Det är så jävla bra så jag vet inte om jag kan leva utan det tyvärr. Men jag är sugen på att testa något annat. Samtidigt har man investerat en del i Android ekosystemet. Tror jag skulle ledsna rätt fort på win 8. Eller så älskar man det. Är värt ett test tror jag. Synd bara att den är så jävla stor och att apparna verkar så pass mycket efter iphone och Android.

4. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det är nog klokt, du kan ju köpa någon billigare vid releasen för att testa det hela om du inte vill ta steget fullt ut direkt. Man måste ju inte ha 720p-skärm t.ex. för att känna på OS:et. Även mobiler som är low-end är ruskigt snabba och helt laggfria så man behöver ju inte köpa ett übermonster även om det skulle kännas lockande.

Jodå, jag har testat Swiftkey och tycker det är grymt. MEN (och det säger jag på fullaste allvar) jag föredrar faktiskt tangentbordet i WP som är det bästa tangentbordet jag har kört. Det enda som slår Swiftkey i mina ögon. Har dock hört att tangentbordet på N9 ska vara ytterligare ett strå vassare?

Jag har dock full förståelse för om man klassar Swiftkey som vassare eftersom det är ett sjukt bra tangentbord. Tangentbordet på min jobbtelefon (4S) lyckas jag dock inte bli vän med, så det är väl en smaksak som med allt annat.

Ah, men om Facebook är viktigt för dig så kanske du ska avvakta lite jag är rätt säker på att dom kommer släppa en egen app när WP8 kommer.

Det finns ju andra telefoner än 920 för övrigt, bland annat ryktas det att HTC ska släppa en 4.3" med 720p och dualcore. Den lär vara mindre än 920 och mer i storlek med din S2:a?

Apparna stör mig inte alls, jag kommer faktiskt inte på någon app på rak arm som jag saknar från Android. Skulle vara Firefox kanske. Spelen tycker jag är bättre på WP tack vare kopplingen till XBL, jag spelar dock otroligt sällan på mobilen tycker inte det är samma känsla som vid dator/konsol.

Edit igen: Vemringde saknar jag! Den appen är helt underbar! Undrar om den funktionen kommer kunna komma på WP8?

Last edited: 7 sept 2012
  5. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

True caller verkar ju finnas till WP. Bättre än vemringde iaf till android:-)
    Kommer definitivt kolla in dessa när de kommer 4g och bra batteritid hoppas jag.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

6. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Verkar ganska värdelöst när den inte visar vem det är som ringer när man får ett samtal.

7. brollann

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hmm jag har som sagt inte testat den på wp men till android visar den vem som ringer. Bästa appen iaf till android som visar inkommande samtal och ordnar i telefonboken så man har rätt adress osv på kontakterna, men det är till android.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

8. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Det fungerar tyvärr bara på android.

Lite mer bilder tagna med lumia 920 samt jämförelser med andra telefoner.

http://www.theverge.com/2012/9/7/3299784/nokia-lumia-920-pureview-camera-hi-res-photos

Last edited: 7 sept 2012
  9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Japp True Caller är skrattretande på WP. Tyvärr. Men som tur är så väger fördelarna med WP tungt.

10. brollann

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ahh trist som tusan att inte TC fungerar bra:/
    Hur fungerar tapatalk och whatsapp på nuv wp?

11. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Whatsapp funkar skitbra tycker jag, men jag vet att många tycker den är seg. Jag har faktiskt inte störts av det och skickar säkert tio mess om dagen utan problem.

Tapatalk finns inte, det heter Board Express och är inget vidare. Mycket sämre än Tapatalk! Jag körde dock inte Tapatalk på Android heller, föredrog mobilsidorna i de flesta fall.

Kommer snart en Flashback-app också! Finns bara som beta än så länge. Snygg, lovande app.

12. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tangentbordet är bättre på min lumia än vad jag hittat på någon android. Sen använder jag ingen app till Facebook. Sådant finns tillräckligt integrerat ifrån start.

Apparna i övrigt är över lag mycket bättre än i android. I alla fall de jag använder!

Sent from my Lumia 800 using Board Express

13. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej HTC gillar jag inte alls... Plus att jag verkligen gillar utseendet på Lumian, samt 4G, Qi laddning, och den underbara kameran. Tar massor med bilder. :) Samt att skärmen som fungerar med vantar, perfekt nu i vinter. Undrar bara hur batteritiden är... Vad har du för erfarenheter gällande Win Phone, lumia och det?

14. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Hmm jag har en Trophy på jobbet... Tycker inte alls om det tangentbordet. Är inte det samma på alla win lurar? Facebook integrerat? Hur menar du? Förstår att man kan ladda upp bilder osv från kameran mm. Men hur kollar du runt på facebook osv? Via mobilsidan?

15. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag har inte några erfarenheter av Lumia, däremot har jag haft WP7 sedan releasen (köpte en Optimus 7 direkt när WP släpptes). Det blev aldrig en Lumia för mig när jag var sugen på att uppgradera eftersom 800:an hade för liten skärm för min smak. 900 var ju lika stor som Titan fast med 0.4" (!) mindre skärm samt att Nokia dröjde innan den släpptes. Därför blev det en Titan istället som jag varit mycket nöjd med. HATAR dock att det bara är 16 gb i den men det finns ju inga andra telefoner som är bättre på den fronten ändå. Batteritiden är riktigt bra eftersom systemet är lite annorlunda än Android. Saker ligger ju inte och slukar batteri i bakgrunden helt oreglerat som på Android. Jag misstänker att Samsungs kommande ATIV S med ett batteri på 2300 kommer ha en helt sanslös batteritid.

Tangentbordet är samma på alla lurar, gillar du det inte på din Trophy så kommer du inte gilla det på din nästa WP heller. Om inte MS har gjort stora förändringar på tangentbordet i WP8 men det tror jag inte eftersom det väl inte har nämnts.

Men du kanske kan vänja dig?

16. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Hmm ok. Samsungs lur ser helt ok ut. Men som sagt. Kameran och skärmen på Nokian samt designen och färgerna gör att den för tillfället känns hetare.

Jag har inte ens ÅÄÖ på min Trophy. Måste hålla in A och O osv... Är det så på alla win lurar eller är det bara jag som inte orkar ställa om något språk? Skulle förklara varför den är så usel på att gissa ord haha. :D

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja Facebook ligger integrerat. Tror jag har bild på det i första inlägget här i denna tråd om jag inte missminner mig.

Men kortfattat så ligger alla dina kompisars uppdateringar ifrån Facebook, Twitter eller liknande med i Kontakt-appen om man swipar höger en gång eller två. Där kan du kommentera, gilla och titta som på ett vanligt flöde.

Uppdatera din status görs via Jag-tilen. Där checkar du även in på, ja där du är helt enkelt. Som en vanlig incheckning.

Ladda upp bilder gör du genom kameraappen. Du kan lägga in så att Facebook finns direkt ifrån kameran. Ta bild -> Share to Facebook -> Ok = klart och uppe.

EDIT: I första inlägget hade jag inte fattat hur bra telefonen var så där laddade jag ner en app till Facebook i tron om att det var så man skulle göra. Tog bort den rätt snabbt efter jag upptäckte att allt redan fanns i min telefon utan appar vid sidan om.

18. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Behövde heller aldrig någon facebook app för mitt användande. Det man inte kan göra är ju att spana in "sidor" och dylikt. Men då kan man ju slänga upp webbläsaren typ. Integrationen känns fullt tillräcklig om inte helt komplett i alla lägen.

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Tror det kan bli ett problem för mig. Hur synkas detta med fb? Måste man manuellt koppla det? Hur vet den vem i "mina kontakter" som är en person på fb? Samt vad gör man åt alla man har kontakt med på fb som man kan inte har inlagd som en kontakt? Nej en app är nog att föredra. :)

20. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Man lägger in email adressen till sitt facebook konto manuellt. Då kommer alla att komma upp i din kontaktlista sen länkar man bara ihop alla ordinarie kontakter med facebook kontakterna för samma person så blir de som sagt länkade! Då när du går in på en kontakt så ser du dennes facebook feed om du så vill. I people hubben så samlas alla feeds i ett och samma ställe som första sidan på fejan typ.

De som du har kontakt med på fejan men inte har i din telefon kommer så klart att ligga i din kontaktlista som enbart en facebook kontakt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.