Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jag tappar lite sugen för varje dag som går. Nokian kommer vid release att ha 1 år gammal hårdvara. Vet inte hur optimalt det är. Sen är jag fortfarande tveksam till Win Phone och deras brist på appar samt möjlighet att ändra saker och ting.

Fan då. Hade velat testa det i några månader i alla fall.

3. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Känns lite som du är kvar i Androidtänket när du kritiserar hårdvara. WP flyter fint på gamla 800 MHz-processorer. Dessutom är väl kameran (dvs. förmodligen det enda du kommer märka av i hårdvaruväg) allt annat än gammal.

Men om du är oroad över möjligheten till att sitta och mecka med launchers och diverse annat så ska du absolut inte byta till WP, då är det inget för dig.

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det är ju lite det här som WP har emot sig. Att de har "gammal" hårdvara som duger mer än väl till vad man gör med en telefon. Men när den breda massan ser Android/iPhone telefoner med bättre specs så vill de ha det istället. Rycktas om en HTC'are med quad-core dock. Inte för att jag skulle vilja/behöva ha det dock.

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

WP är inte tänkt att täcka behoven som gemene man på detta forum har. Det är till för oss som inte har ett behov att ändra launcher, roota, byta romar, ändra ikoner och så vidare. Det är till för oss som helt enkelt vill ha en snygg telefon med funktioner som verkligen används och de funktionerna skall i sin tur vara smart integrerade så att "det bara funkar".

Hårdvara skiter jag personligen i. Det är hur telefonen reagerar på det jag använder den till som spelar någon roll. Som min Lumia flyter nu i allt jag gör har jag inget krav på högre hårdvara.

Kameran och NFC är det enda jag skulle önskat vara bättre eller ens finnas för att min telefon hade vart perfekt och det hänger inte på OS-tillverkaren i första hand utan telefontillverkaren. Och som vi vet tillverkar de större företagen telefoner till fler än ett OS.

Det är enkelt. Det fungerar.

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej jag vill inte "mecka med launchers" jag vill bara på ett smidigt sätt kunna göra det jag göra idag. Förutom att ringa så är det mycket facebook, whatsapp, spotify, ta bilder och dela dessa till mail, fb, whatsapp mm samt använda Browser. Sen gör jag inte så mycket mer än det. Jag skulle nog kunna överleva utan torrents osv. Det gör jag så sällan, även om det är enormt smidigt.

Känns som det vore kul att testa något nytt. Men jag tycker bara det känns lite... Fult och tråkigt. Menyer osv. Helt svarta och vita.

Sen vet jag inte hur pass bra detta med "tiles" fungerar. Såg när de visade lite av win phone 8 när man kunde ändra storleken på dem osv. Men jag såg ingen större vinst i att ha en större tile i deras exempel. Tog bara upp mer plats.

Är det någon som vet vad som ska komma i win phone 8... höjdpunkterna? :)

7. andreasa64

andreasa64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft android nu en månad, redan börjat tröttna. Crashar hit och dit, laggit och buggar på många ställen. Så jag funderar på en WP 8 när lumia 920 kommer, tycker telefonen i sig är så otroligt snygg, sedan verkar WP flyta på otroligt bra då man är ute efter en bra kamera och rätt så mycket sociala medier så verkar WP ett bra alternativ? Apple lockar ej, telefon ser likadan ut och ja, dom är som dom är.

Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2

8. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nokia har aviserat att de kommer släppa tablets. Den ska jag köpa.

9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Man byter kärna i wp8. Tror ni att den mer avancerade och "tyngre" kärnan kanopåverka det legendariska flytet i wp?

10. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om du bara använder de funktioner du nämner kommer WP passa dig super. Jag kan känna som dig att vissa appar är lite tråkiga, om än väldigt funktionella, i utseendet. De flest delar dock samma grunddesign, vilket är skönt.

Större tiles kommer tillåta mer information helt enkelt. Säg att du har Vädret pinnat på hemskärmen. Med en liten kanske du ser temperaturen, en medium även en grafisk representation av vädret och en stor vind, luftfuktighet och kommande dagar.

Vad gäller flytet så verkar det vara detsamma på de videos vi fått se.

11. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nej, det tror jag faktiskt inte. Man höjer ju samtidigt hårdvarukraven så det kommer nog gå alldeles utmärkt! Det blir en spännande höst!

Kommer också köpa platta, men förmodligen blir det en Surface :-)

12. andreasa64

andreasa64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är det jag använder det till typ, surfa lite, kolla fb, twitter, sms och ringa med liksom. Lite alldagligt svensson användande rent ut sagt :) Det verkar riktigt nice med att allt uppdateras direkt och man kan se hela tiden, som t.ex statusar, väder osv.

13. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

WP7 gör redan allt nu nämner, inklusive torrents. ;)

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag hade definitivt köpt en av Nokias kommande WP8-mobiler om de inte varit så förbannat stora (framförallt tjocka)! Ska bli intressant att se vad HTC lanserar, annars verkar Ativ S vara mest intressant i dagsläget!

15. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Håller med. Hade varit gärna sett att den var lite mindre... Men får se hur den känns i handen. :-) designen och kameran tilltalar mig väldigt mycket. Samt skärmen.

16. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Håller med, ATIV S är intressant. Men pentile-skärmen gör mig ledsen! Vore det inte för den hade saken varit klar för min del. Nu verkar HTC Zenith vara intressant! Ska inte utesluta 920 helt heller men med så mycket dödyta och avsaknaden av minneskortplats är den inte mitt förstaval.

17. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Dödyta gör inte så mycket. Det är inte så värst mycket mer än S3´an.

Jag oroar mig mer för tjockleken... Det är en fet jävel, nästan 11 mm tjock.

Last edited: 11 sept 2012
  18. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Den har nästan samma mått som min Titan, men skärmen är 0.2" mindre. Det känns lite "B". Tjockleken ser ju ur att vara ett problem på din bild men frågan är om man tänker på det när man använt telefonen i 5 min?

Ni som har S3or, hur upplever ni längden på telefonen? Ser att den (och ATIV S) är 6 mm längre än Titan vilket känns som ganska mycket! Eller är det en ren vanesak? Har hela tiden varit inställd på att Titan mitt maxmått på en telefon men man kan ju alltid ändra sig...

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Har en S3 på jobbet (och en Trophy) och den känns inte för stor. Men den är tunn och fin också. Tror det spelar in en hel del.

20. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Då är det egentligen bara skärmen som sätter käppar i hjulet, jag gillar ju verkligen både design och batteri på ATIV S.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.