Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Hoppas nu bara att WP8 blir en bra plattform för emulatorer. Kommer inte hoppa på tåget igen innan det finns kvalitativa SNES/PSX emulatorer till systemet. Mitt enda egentliga krav numera vid köp. Emulatorer!

2. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Spelar du så jäkla mycket på emulator egentligen? Jag hade det som ett stenhårt krav tidigare men kom fram till att jag i princip inte spelade. Jag har till och med en icontrolpad som aldrig används (någon som vill köpa billigt?) då den inte fungerar till WP. Kör du med en sån eller spelar du (hemska tanke) med touchkontrollerna?

3. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jorå jag spelar en del i tid och otid. På toaletten som resor...

Jag spelar med touchkontrollerna men för den typ av spel jag lirar (RPG) så fungerar det väldigt bra med touch.

4. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Körde faktiskt igenom både FF I (wp) och FF VI (android) på mobilen och som du säger så funkade det helt ok med touch. Men i längden föredrar jag fysiska kontroller. Kör du fortfarande N9 på heltid förresten? Den hade väl en übergrym emulator?

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kör Nexus som huvudtelefon just nu.

Jo N9 har en grym emulator som har alla system i samma emulator. Bra med inställningar också. Det den faller på tyvärr är kompatibiliteten. Det är ganska många spel som buggar eller inte funkar alls. Så jag kan inte "lita" på den emulatorn tyvärr. Spelar även en del fan-översatta RPG spel till SNES, som aldrig släpptes här i väst. De är ju "hackade" så att säga och de funkade inte alls på N9'an. Andoid har emulatorer som äter allt jag slänger på dem.

6. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

7. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

HTC känns helt ointressanta. Enorma kvalitetsproblem. Taskig design, oftast helt horribelt usel kamera mm.

Nej Lumia 920 är långt före alla andra just nu. Förutom att den är så sinnessjukt stor och fet.

9. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vad du överdriver. Båda HTC Titan-telefonerna till WP hade väl både bra byggkvalité och grym kamera. Även de senaste One till Android har mig veterligen bra kamera. Vi får väl hoppas på att de nya tar med sig Titans byggkvalité och Ones design, kombinerat med kameratekniken. Det tror jag skulle kunna bli kanonlurar.

10. andreasa64

andreasa64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ska bli intressant att se vad HTC presenterar så man kan jämföra med Nokia för jag är sjukt sugen på WP 8. Men kommer inte köpa en Samsung iaf, så presenterar HTC inget som slår Nokia i kamera, kvalité och utseende så blir det en Lumia 920! :)

Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Mycket troligt att LG spottar ut WP lurar nu som intresserar mig mer än Nokia. Samsung är ju bara SGSIII kropp med WP typ. Lite mer får de anstränga sig för att jag ska snegla åt dem på WP sidan. LG måste ju ge fan i mjukvaran på WP så där skulle jag kunna tänka mig en LG lur om de spottar ut en snygg och bra jäkel.

Jag kan inte komma över att de valde LCD till Lumia 920 det vart en dealbreaker för mig på en gång (inte för att jag planerat att köpa någon ändå just nu). Modellen under intresserar mig inte alls. Så Nokia är borta från mitt game denna rond.

12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

För att du tror att du ser skillnad på svärtan?

13. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Kass kamera jämfört med lumia 920.

Samt att utseendet är i en klass för sig... Men en extremt liten och tunn 4 tums lur med vettig prestanda skulle kanske kunna få mig att offra kamera mm.

14. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag skulle tro det. Vet inte om deras clearblack kan göra mirakel men jag har aldrig vilat mina ögon på en LCD vare sig IPS/PVA/TN eller vilken teknik som nu sitter i den och har en svärta som jag är i närheten av nöjd med.

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Du måste förstå dock att svärtan är det allra viktigaste för mig. Nog inte många som har samma krav på svärta som mig.

Jag är inte ens helt nöjd med svärtan på Galaxy Nexus som har en amoled skärm. Svärtan är mycket bättre på Nokias amoled och deras clearblack.

16. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Last edited: 19 sept 2012
  17. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vilken besvikelse alla nya WP8-släpp har varit. Finns ingen av telefonerna som tilltalar mig. Antingen för stora eller för dålig upplösning och tråkig design. Jag får sätta mitt hopp till början av nästa år, då borde det dyka upp lite fler modeller.

18. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag håller med - stor besvikelse!

Hade förväntat mig en lika tunn design som HTC One S på 8S men icke - dessa är ju lika tjocka som Lumia 920. Varför kan man aldrig bli nöjd :P?

Får nog - hur bittert det än må låta - hoppa på iOS-tåget denna gången. Vi får se vad för spännande mobiler som dyker upp i början av nästa år!

19. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Noo! Stay away from the dark side.

20. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

En One S med WP hade varit guld! 8X hade kunnat fungera med skärmstorleken och upplösningen, men den är ju lika stor som Lumia 920! Dessutom är avståndet mellan skärm och kant alldeles för stort för den ska var tilltalande. Det känns helt enkelt som att de inte lagt ner tillräckligt med krut på WP8-telefonerna, vilket iofs är förståeligt. Synd!

Jag hade lite funderingar på iphone, men även där är jag besviken över släppet. Dessutom har jag börjat inse hur mycket jag verkligen föredrar WP-gränssnittet.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.