Ok, så de äldre Symbianmodellerna som hade samma funktion hade OLED-teknik i sina skärmar? Ok.
Apropå den aktiva passningsskärmen som teknik och experimentchefen dj visat oss, och som jag sett själv, alla har vi väl ägt en Symbian, hoppas jag, påminner hur som helst om det som kommer uppvisas i Lockscreen på WP8. Det kan inte ha med att det bara har att göra med att man låser skärmen och ser detta, för det gör man ju redan idag, utan jag tolkar det, för annars hade det ju inte varit något att nämna, att när skärmen är låst, så ser man saker man inte kunde se förut. För om det gäller den upplysta låsskärmen, som man redan idag kan se allt på, så fattar jag inte varför man tar upp den som en av de viktiga nyheterna i WP8.
Jag kan ha fel, men hur logiskt låter det att framhäva att man kommer kunna se kl, ev nyinkomna sms/mms/mail ev missade samtal, kalender på en låst skärm med WP8, när du redan kan se detta idag med WP7.5. Det nämns som en av nyheterna i denna länken
http://www.youtube.com/watch?v=1FG13b8n7q8 och
om det är så att man kan se det på en upplyst låst skärm, vilket flera hävdat, så fattar jag inte vad poängen är med att nämna det som nyhet då det inte är det.
Men, då denna funktion enligt mig är genialisk så är det säkert så att det är en nyhet fast ändå inte. Symbian och Meego var väl Qt i grunden eller hur man nu ska uttrycka det så det kanske var därför de endast fick den finessen.
Ska bli minst sagt intressant att se hur det blir

Click to expand...