Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

810:an såg riktigt nice ut.

2. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det nån som vet om vibration på tangentbordet är implementerat i w p 8? Eller om det finns nån app för det. Finns s w i p e tex?

Skickat från min ST25i via Tapatalk 2

3. andreasa64

andreasa64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

wp8
    swipe

fixed it!

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Less.

Vet lixom inte. WP8, en gul 920, så jävla fräckt! Ja Alltså det flyter ju så förbaskat snyggt, Wp7 alltså som jag kör. Gränssnittet alltså för gud va många appar som laggar, dom gör det dock på wpsätt, lite snyggare.

Jag är just nu oerhört ambivalent, allra mest just nu pga att SwiftKey hjälpte mig att stava ambivalent, nja inte allra mest på grund av men...

Tapatalk är mitt liv, Board Express som då finns till wp är en ersättning men det segar ned sig och skriver man för mycket så skiter det sig, sparar alltid lång text innan jag skickar för det försvinner emellanåt.

Spotify har jag bråkat med i bilen idag och det suger. Nåt problem med multitaskingen och det kanske blir bättre med wp8?

Ambivalent som sagt. Jag sneglar på Note2. Noll känsla i design och känsla men allt vad android kan erbjuda med den bästa hårdvaran plus denna penna som en kille som jag som förde in all text med penna på min P900 skulle kunna trivas alldeles utmärkt med, ja detta utspelades nån gång under medeltiden, smartphonens medeltid.

Jag svajar, kameradelen skiter jag blankt i då jag är hängiven Amatörfotograf som i princip alltid släpar omkring på en mindre systemkamerautrustning så den fördelen för 920 har lixom ingen betydelse för mig.

920 i övrigt är ju så go och androiderna är ju så satans träiga och osexiga!

Ja ja, jag tänker byta till sommaren så jag får fundera på detta...

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    För övrigt så är IPhone 5 inget som helst alternativ. Har testat en kompis ex och jag hade förväntningar. Ok att den laddar webbsidor klart snabbare än nån annan mobil men det räcker inte för mig för satan så tråkigt! IOS är inte bara medeltid, det är stenåldern! Dock som vanligt mycket välfungerande men det är även hjulet men det har ju förändrats ;-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

7. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vad är fördelen med swipe-funktionen vid sms och hur funkar den?
    Jaså, den kommer vara med?

8. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När man lärt sig swipe ,dragningar mellan bokstäverna så blir det grymt snabbt. Inte ens s w i f t. K e y kan utmana. Jag har båda.

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Om vi utgår ifrån ett normalt tangentbord, och du ska skriva 'dessutom' och behöver bara skriva des så kommer förslag på ord som börjar på des och man kan klicka på ordet istället för att skriva ut det helt. Det blir ju i de flesta fall effektivare än T9 då man får förslag på tänkbara ord. Ord som man använder ofta men som är ovanliga, typ 'dumskalle' räcker det man skriver ut en gång sedan ligger det i förslagsförrådet och skriver man dumsk så dyker ordet upp.

På vilket sätt är swipe ännu smidigare? Jag frågar dels för att det låter intressant samt att denna funktion ska komma till WP8.

EdiT: såg en video (http://www.youtube.com/watch?v=mRUoWUhcRlE) med det nu och snabbare än så går det nog inte att skriva. Jag hajar inte hur den kan veta vilka ord man vill åt när man drar över så många tangenter i samma svep. Men funkar det så är det nog jäkligt bra.

Ni/de som föredrar swift key, vad är fördelarna där gentemot ex swipe?

10. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Båda sätten att skriva på är smidiga, och det är nog mest personliga preferenser som avgör vilket som är smidigast. Det jag gillar med swype är att man får ett väldigt bra flöde i skrivandet, svep - svep - svep - punkt, istället för skriva - välja ord - skriva - välja ord - skriva - punkt
    Väldigt långa ord som redan ligger i minneslistan går ju dock snabbare att göra med swiftkey. Även swype är beroende av en minneslista för att fungera snabbt.

Jodå, betydligt snabbare än så kan man skriva, det tar inte många dagar att få en hastighet långt över den i videon. Att svepa "Dessutom" tar nog ungefär lika lång tid som att mata in d e s och välja ord med swiftkey, med variationer för hastigheten på olika enheter då.

Nuvarande versionen har även ett smidigare gränssnitt än den på videon. ordförslag hamnar på samma ställe som i swiftkey/WP7, istället för i en popup, osv.

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

På den videon jag länkade till så såg man ju ett streck som visade vägen mellan de aktuella tangenterna. Visar strecket att man kan dra fingret där strecket är markerat, alltså, kan man röra andra tangenter på vägen mot målet,utan att det påverkar. Eller visar strecket vägen mellan där man ska trycka, typ en snabb genväg. För inte kan man väl vidröra alla längs vägen mot den du vill trycka på, utan att de man vidrör 'aktiveras'?

Eller känner den av/räknar ut att de man rörde på vägen ändå inte passar in för att bilda ett ord? Jävligt häftigt såg det ut. För man ser ju egentligen inte vilka tangenter han vidrör, bara ett blått streck där fingret vandrar.

12. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Sträcket ritas ju upp då du skriver.
    Du "släpper" aldrig skärmen under ett ord, utan drar över mellanliggande bokstäver. Det är "hörnen" på linjen som primärt avgör vilka bokstäver du vill ha med, och du sveper över dom i den ordningen dom finns i ordet.

Ska du skriva "Åka", så sveper du från Å, paserar "k" på vägen, och släpper på A. Just dessa ligger på samma rad, så det blir bara ett enda sträck mellan Å och A. Även L ligger på samma rad, att den väljer Åka istället för Åla beror på att åka ligger högre prioriterat i ordlistan.
    Vill du istället skriva Åla så kan du antingen välja åla från listan med ordförslag, eller rita en liten loop när du passerar L.

Eh, är jag tydlig eller förvirrande nu?

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Att första och sista bokstaven kommer med inser jag självklart, men hur vet den vilka den ska utesluta på vägen. Om du ska skriva ord som är lite längre så blir antagligen alternativen fler till vad man kan mena, och då undrar jag hur den kan veta vilka den ska hoppa över, förutom den första och sista, då dessa är självklara. Tar den det ordet som verkar mest rimligt eller måste man lägga till ord som den utesluter?

Om du ska skriva åka så bör det väl gå snabbare att hoppa med fingret till 3 tangenter än att dra det längs de på vägen mellan de 3? vad vinner man på att beröra tangenter man ändå inte vill ha med?

Om den är listig vid längre ord så tror jag att jag hajar fördelen. Men det finns säkert fördelar som man inser när man väl sitter med det,misstänker jag.

Du med flera anser ju att det är bättre än något annat och då finns det väl en smart finess i detta.

14. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Njae, att dra ett streck går ju betydligt snabbare än att trycka till på tre ställen, iallafall för mig.
    Men du kan även använda det till att skriva ett tecken i taget genom vanliga nedtryck. Den innehåller ungefär samma funktionalitet som swiftkey, fast jag tror swiftkey letar igenom fler saker för att lära sig ordförslag osv.

Ja, drar du över flera tecken så tar den det som verkar troligast. Resten presenteras i en ordlista. men det är inte så många olika kombinationer av ord som ligger inom samma spann.

[​IMG][​IMG][​IMG]
    Hur man skriver tre olika ord. "Hacket" på Åla, är överdrivet stort, mest för att illustrera tydligt.

Stedad gillar detta.
  15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tack för din illustration :) Den där funktionen funkar bara till Android, om jag fattat det rätt? Om det nu stämmer att något liknande är på väg till WP8 så vore det kanonbra. För om det är något jag inte gillar i WP så är det skrivskyddade sms (någon som vet hur man kan kringgå det) de går ju fan inte att vidarebefodra. Jobbigt. Sedan är trådarna uppbyggda med fyrkanter som gör det lite stelt på något sätt. Jag märker att jag messar mindre nu med WP.

Swype som det heter, Swipe är ju något annat. Verkar mycket intressant då snabba smidiga mess alltid är välkommet.

16. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Helt dött i tråden! Sitter alla och väntar på L920? :)

17. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Själv väntar jag mest på att WP8 ska presenteras i sin helhet. Uppgraderingen till en specifik modell ligger nåt halvår fram i tiden för min del.
    Men jag kommer såklart peta på en L920 i butik så fort jag får chansen :P

18. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan man stänga av de där dryga animeringarna ,övergångarna? Det är lika på iPhone. Väldigt enerverande.

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tror inte det. Anledningen till att de är där är så systemet utan hack och annan skit skall kunna vända informationen. Sen skall det självklart se bra ut också. Kortare/avsaknad av animationer = ryckigt eller hackigt. I stora drag. Det är i alla fall den förklaringen jag läst flest gånger.

20. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jaha, då var man med Android igen! Jag lånar en S3a nu i jobbet eftersom min jobbtelefon (iphone) i vanlig ordning är sönder. Fan jag har blivit helt kär! Jag hade Android senast när S2an var het och har varit helt utan Android sedan i vintras. S3an är en helt underbar telefon! Den ligger makalöst bra i handen och är riktigt snygg. Inget knak i materialet när man använder den och batteritiden är bra. Och trots att den inte har JB än så flyter det på RIKTIGT bra, jag tycker den är minst lika trevlig som privata mobil (WP).
    Jag bytte dock bort Touchwiz omedelbart av ren principsak.

Saker jag har saknat jämfört med WP:

-Notification bar (älskar den)
    -Slippa Zune för podcasts
    -Appar
    -Emulatorer (icontrolpaden är på laddning!)
    -SwiftKey (har sagt tidigare i tråden att jag föredrog WPs tangentbord... Glöm allt jag sa!)
    -Firefox med adblock och noscript

Det jag saknar från WP är

-Enhetliga appar
    -Kunna ta bort alla appar
    -Utseendet
    -Live tiles (bättre än widgets)

Jag känner mig jäkligt kluven, jag har kört WP sedan starten men jag är enormt sugen att köpa en Android igen nu när jag blev så golvad av S3an. Skärmen kunde vara bättre dock, pentile är lite trist.

Var tidigare helt säker på att det skulle bli en WP8+platta direkt men nu vacklar jag lite. Jag väntar nog lite och ser hur det utvecklar sig, skulle Samsung släppa en Note 10.1 med 1080P-skärm skulle valet vara svårt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.