Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är inga hack i Android. Så det systemet måste vara mer genomarbetat då :D
    Men jag förstår hur du menar.

Skickat från min ST25i via Tapatalk 2

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det beror väl hur man ser på det antar jag :P Min Lumia vänder sig lika snabbt som flickvännens SGS2:a men min har animationen så gott som hela tiden, det vill säga en längre animation, när hennes står still längre och vänder sig snabbare, det vill säga en kortare animation.

Att stå still längre och samtidigt vända sig snabbare känns, för en som är van vid ett mjukare OS som WP eller IOS, lite stelt och hackigt :P

3. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja egentligen har man väl inte mer brottom än man kan vänta. Men man lever ju i en fingertrummande tid. Nervsystemet är inställt på omedelbar respons.

Skickat från min ST25i via Tapatalk 2

4. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

NFL.com låter mig inte se highlights ifrån telefonen (dom har någon konstig deal med Verizon). Upptäckte precis att jag ändå kan se highlights om jag kör desktop mode med Dolphin Browser. Finns något liknande till Lumia920/WP? :)

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja man kan sätta IE till "desktop mode" på Windows Phone. Men jag har för mig att en del sidor ändå vägrades med att visa sin mobil layout t.ex. Facebook.

Vet inte om jag minns fel men har för mig att det var så

edit: provade fejan på tjejens lumia nyss och den tog mig till desktop versionen...

6. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Har du lust att prova NFL.COM? :D

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kom till desktop sidan :)

Tapatalked

LeBron gillar detta.
  8. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Läste någonstans att det skulle vara extremt enkelt att göra appar till WP8, tror ni detta kommer lösa problemet med så få appar? :-)

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Nej garanterat inte. Det är "svårast" att göra appar till Android idag och där finns mycket apps av hög kvalitet numera. Bolagen måste tro på wp8 för att det ska hända och det måste finnas en marknad med kunder....

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

10. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tror du syftar på W8 (där WP8 ingår), och att det hädanefter (efter 26:e Oktober) så kommer ju allt som ingår i W8 att vara byggda på samma kärna, med samma drivrutinsegenskaper, vilket gör att de som utvecklar appar till själva W8 (PC/platta) också kan använda samma metod för att nå WP8.

Allt kommer hänga ihop och det är väl därför som W8 idag har ynka 2000 appar, men MS lovar att innan Januari slut ska det finns 100.000 även till PC. Och just 100.000 nämns tror jag inte är någon tillfällighet, då WP har runt 100.000 idag. Så apputbudet kommer garanterat växa lavinartat efter att ekosystemet med W8 i grunden är släppt, det är smart gjort att lägga det på samma kärna så att utvecklarna inte behöver utveckla en app per enhet, som det är idagsläget, utan istället en app till hela systemet. Där är otroligt mycket vunnit.

Sedan finns det långt gångna planer på att slussa över appar ifrån Android till W8 (främst PC/platta) och då kommer systemet få tillgång till ytterligare 500.000 st. Som till skillnad från hos Android dessutom kommer säkerhetskollas :)

MS vet vad de gör. Vänta och se när de lanserar W8 och WP8 26 oktober (?). Då kommer de släppa på de sista hemligheterna och då tror jag att det kommer klarna för många. Jag kommer köra W8 på PC, platta och på luren. Längtar tills dess. Finns hur många fördelar som helst med ett enhetligt system, och ingen av de andra kommer kunna matcha detta.

Apputbudet, som var din fråga, kommer inom en snar framtid att domineras av MS. Vad gör det om de ligger efter i början, de har i alla fall visat att de värnar om kvalite och inte bara är intresserade av att släppa en massa appar för sakens skull.

Och de som sker nu har de tydligen planerat länge, att länka samman PC-platta-xbox-lur (tv om du vill), och de är mer än förberedda. Frågan är om de andra (konkurrenterna) är det :D

LeBron gillar detta.
  11. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hur söker jag efter podcasts i Zune, förstår verkligen inte hur!?

12. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Du gör mitt liv enklare Connecting! Ett "Tack" har du förtjänat! :)

13. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Och samma här, ja i morgon då. Lekte häromdagen med kompisens S3 och blev som dig störtkär! Imorgon så hämtar jag en:-)

Offtopic. Har den inte JB?

Sent from my Lumia 800 using Board Express

14. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Android/IOS har sin notification bar (dra ner högst upp på skärmen) har WP något liknande? :-)

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hur mycket får du med i den sk baren? I WP ser du alla uppdateringar som du vill se, om du har med de tilsen på hemskärmen. Du behöver bara trycka in powerknappen så ser du det du valt att se.

Mail/sms/mms, ev missade kalender, väder, ja allt du valt att placera där.

Och detta ser du genom att bara trycka in knappen, på IOS måste du först låsa upp och sedan dra ner högst upp. Misstänker att det kanske är något liknande hos Android?

Det finns Nokialurar som har detta utan att du behöver röra telefonen. N9, N8. Så det skulle inte förvåna mig om det dyker upp snart i Nokialurar med WP.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tackar. I dagens aftonbladet står det lite om detta.

" Med den nya versionen Windows Phone 8 hoppas Microsoft att det ska ändra på sig. Redan nu finns Windows 8 för datorer ute på marknaden och det ska enligt Microsoft vara mycket enklare att skapa appar av Windowsprogram med den nya versionen."

http://bloggar.aftonbladet.se/appguiden/2012/10/windows-phone-slass-fran-tredjeplatsen/

17. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Det du nämnde och FB händelser :) Awesome!

18. brutus

brutus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Dum fråga kanske från en oinsatt som förvisso är nöjd med Android men samtidigt lite sugen på WP8... Har hela min internetidentitet sammankopplad med google; Gmail, kalender etc. Om jag skulle slå till på en Nokia Lumia 920, kan jag koppla ihop den på ett smidigt sätt med nallen? Det samma gäller även kalendern och alla kontaktuppgifter?

Nästa fråga är själva internetbrowsern, om jag kör på WP8 kommer jag vara tvungen att surfa via explorer eller är det möjligt att fula in google på något sätt?

19. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Gmail och allt som hör därtill funkar lika bra på wp som på Android.

Finns en uppsjö av browsers att välja mellan, har dock inte hittat nån som fungerar lika bra som explorern.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Alla är dessutom baserade på IE motorn då det inte går att slänga in en helt egen såvitt jag vet. Det finns de med fler funktioner men de faller på buggar/tröghet och dylikt enligt egen erfarenhet. Den inbyggda funkade bra dock tycker jag.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.