Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nepp jag tror JB släpps typ idag till S3! Ska bli spännande att se skillnaden mellan ICS och JB.

_z_ gillar detta.
  2. Kimpan

Kimpan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

När brukar recensioner av telefoner komma ut, borde det inte bli dags snart för 920?

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Idag låter alldeles utmärkt:-)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Lite svårt att recensera en lur vars OP inte lanserats än. Det enda som recenserats är ju hårdvaran, av ovan nämna skäl.

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det där jag sa om att Lumia ibland tog mig till mobil sida istället för desktop stämmer nog inte.

Jag blandade ihop det med min Nokia N9. Det är den som tar mig till mobilsidor ibland för det går inte att ställa in user-agent på den såvitt jag vet.

6. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Du lägger till podcasts i Marketplace.

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Verkar som det...

9. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Någon mer än mig som har problem med anslutningen till marketplace och zune-konto? (kan inte ladda ner appar)

10. Nobody

Nobody Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har det ibland när jag är inne på mitt wifi-nät. För mig funkar det då att byta till 3g-nätet :)

11. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Tror snarare att det var nån slags globalt avbrott imorse. Nu är allt igång iallafall.

12. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Priser ute för Surface. RT med 32 gb kostar £399...Urk vilket pris! Det är ju för fasen Ipad-priser! Tangentbordet ligger på dryga £100, med ett paketpris på £479.

Det här tror jag är fel väg att gå. Jag avvaktar lite till våren istället. Jag vågar knappt tänka på vad pro-versionen kommer kosta...

Vad tror ni om detta?

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

klassisk $MS dom tror att dom fortfarande har samma dominans som förr i tiden. dom måste komma med mycket mer aggresiv prissättning i sina mobila produkter, detsamma gäller deras partners.. nokia lumia 920 verkar ju nu blir minst 1000 kr för dyr.

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

För dyr för vad, finns dyrare telefoner men finns det tekniskt bättre?

15. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Detta har ju inte enbart att göra med huruvida den är prisvärd utifrån hårdvara, mycket möjligt den är det.

Om Nokia ska få snurr på försäljningen så gäller ju en aggressiv prissättning.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

wp har ju hittils inte gått speciellt bra eg... man ligger garanterat på ganska hård press att nu måste skiten sälja på riktigt. DEt är lite do or die som gäller överlag för ms när det gäller mobila enheter denna gången tror jag iaf. Då kan man inte lanserna en toppmodell som ligger i samma prisklass som android och iphone det är hål i huvet hela vägen. kolla bara på priserna på surface nu tex.. helt åt helvete..

17. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Neddie: Kanske ligger något i det. Hur lång dom till med Xbox 1? Vill minnas att den kostade multum när den kom.

Connecting: För dyr för att locka över maximalt antal kunder. Jämför med Note 2 så har den mindre ramminne, mindre skärm (sämre också enligt vissa?) långsammare processor. Mindre batteri och saknar plats för minneskort. Ändå lika dyr/dyrare. Kameran är väl dock bättre!

Med dom specarna borde den ligga en tusenlapp lägre i pris.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Iphone är sämst men dyrast, så jag tror inte nödvändigtvis att man måste vara så billig när man är tekniskt konkurrenskraftig. Dessutom tar ni inte med design, kameran, karttjänsterna, Skype integrerat, sedan kan ni ju läsa detta

"According to Statista, there are still 260 million Symbian phones in the global market. Despite the iPhone success, that is still 70 million more than iOS users. The vast mass of Symbian users have not stopped breathing because they had no access to an App store or market. I believe Nokia still stands a chance as these Nokia users upgrade to a smartphone. A study from Internet2go indicates that operator loyalty is more important than the choice of OS. The even larger pool of "stupid phone" users also have other priorities than the early iPhone adopters"

http://seekingalpha.com/article/929...l-improve-on-windows-8-expect-stock-to-triple

Det finns fler Symbiananvändare än Iphoneusers, många fler. 920 har på pre orders sålt slut i Italien och Frankrike, båda stora, folkrika och modetrendstyrande. Så priset verkar knappast avskräcka. 920 är en grym lur, men ändå är det säkert samma folk som klagar som ägt en minst lika dyr iPhone som inte ens var hälften så bra.

19. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Iphone bärs upp av appletalibaner, miljöpartister och journalister (dvs ett enda släkte, hehe) - den helt orimligt fanatiska fanbasen har inte Nokia. Inget företag har det. Inget annat företag än Apple kan få människor att känna sig unika och skryta om det trots att alla har identiska prylar. Därför kan iphone vara prissatt helt uppåt väggarna. Dom kan sälja använda blöjor för 5000 spänn styck om det skulle vara så.

Missförstå mig inte nu, jag älskar WP och har kört det sedan starten och kommer helt klart skaffa mig en WP8. Men att försöka slå Apple (och android) genom dessa priser tror jag som sagt är fel väg att gå. Vi nördar här inne vet att WP är lättdrivet, men om någon Svensson står i butiken och håller en Samsung med quadcore och en Nokia med dualcore där Nokian sjukt nog är dyrare så kommer många välja den med bäst hårdvara. Dock är inte 920s pris något större problem jämfört med Surface. 920 kommer ändå ligga hyfsat med, men Surface är ju helt sanslös.

Symbiananvändarna genererar väl inga pengar alls förresten? Ingen gör appar till Symbian eftersom dom inte säljer där.

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det du skrev om apple-fanboys osv tycker jag kan dras parallellt rakt över här med. Klassiska lilla skitungen som älskar att raljera om att systemet är öppet men 99% av er vet inte ens vad det betyder.

Jag har jobbat som unixtekniker i drygt 15 år och inte ens jag skulle ge mig på något så sjukt korkat som att sitta att raljera om att android är bättre än ios för att det helt enkelt inte är det. Det finns så mycket saker som är ljusår bättre på ios än på android och självklart precis tvärtom. Låt folk tycka om det dom tycker om för deet passar ju onekligen dom eller hur?

WP är skapat av satan själv dvs MS men jag håller ändå på att detta är det mest spännande systemet och det jag hoppas på mest. Det är helt enkelt för bra för att missunnas chansen att bli stort.
    Turf är det enda jag behöver ha på min WP sen byter jag.. rakt av utan mer eftertanke såpass bra erfarenhet hade jag från min lumia 800.. Hands down det trevligaste och skönaste systemet på mycket mycket länge.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.