Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Om det nu kretsar kring hennes jobb som då inte sker så ofta, varför kan hon inte då, vid dessa tillfällen, använda datorn i tv-rummet?

Okej att man kanske inte vill jobba i den miljön ofta/regelbundet, men när du säger att det sker sällan, så borde väl det funka? Eller?

2. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jag har en trasig display på min HTC One X, därför jag så gärna vill byta nu på en gång :(

3. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ja det skulle säkerligen fungera egentligen, det enda är att jag vet att jag själv inte skulle vara sugen på att sitta med kontorsarbete vid tv:n en hel dag. Ergonomin lär bli lidande!

Men hursomhelst så blir det nog inget problem för jag har precis testat att logga in på hennes jobb med min WP och det verkade fungera! Då vore det ju otroligt om det inte skulle fungera på RT?

Ah då förstår jag! Alla på det här forumet vet ju hur det är att längta efter en pryl! Det är svårt i din situation eftersom Spotify är viktigt för dig...

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

WP och RT är ju mer lika varandra än WP och Pro. Så visst funkar RT om det gick med WP. RT-plattan är väl egentligen att betrakta som en stor WP-skärm, (som en iPhone-iPad) medan Pro är en PC i plattformat. Så då vet du att det räcker med en RT.

Det tråkiga är ju att det förmodligen är rätt stor klasskillnad på Pro och RT och jag är lite åt det hållet du åsyftade innan, jag vill ha den bästa. Om den nu låter, så får den väl göra det då. Den är ändå tunn, smidig men ändå kraftfull. Orka bry sig om petitesser när man får så många andra fördelar :D

5. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    En annan fördel är ju att man kan hånle åt folk med en RT :D

Men jag tror faktiskt att jag kan leva med en RT, har läst lite mer om OS:et och sett några hands on-videor och kommit fram till att det bör duga gott och väl!

6. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Måste ju finnas något program som kan rippa låtar ifrån spotify sen är det bara att köra gamla hederliga drag-n-drop :) Antar att det fungerar på Nokia/WP iaf? :)

7. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det funkar inte med drag and drop på WP7 iaf, hur det blir på WP8 vet jag inte. Jag tror dock inte det kommer vara som på Android att man bara kopplar in den till datorn och drar över. Vi får se på måndag!

8. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

På riktigt? Hur gör WP användare när dom vill glo på t.ex film i telefonen? :o

9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hehe, jag förstår att det här låter skumt för den som inte är van men man får lägga till det i Zune och konvertera till ett format som WP klarar av. Ungefär som med iPhone /iTunes. Tyvärr! Vet inte hur det kommer bli med WP8 men något i den stilen skulle jag tro.

Jag har för övrigt aldrig tittat på film i telefonen, delvis av den anledningen! Man får väga fördelar mot nackdelar, för mig väger snabbheten och designen kombinerat med att man inte behöver störas av bloatware tyngre än nackdelarna!

Last edited: 24 okt 2012
  10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det funkar precis likadant på wp8... mountas som usb mass storage

när jag körde wp7 så fördu jag över med dropbox tex eller med ett ftpprogram bara.. tyckte aldrig att det var en big deal .har nog inte användt kabel på nån av mina droids på typ 2 år.

11. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Ni två säger olika, hur är det egentligen? :o

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är som jag säger för jag har rätt.. problemet löst.. wp8 har usb mass storage.. wp7.5 har det inte..

13. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Smidigt! Men hur gör du för att spela upp filmer i MKV(som ju nästan alla filmer är i) i WP8? Jag är fullt på det klara med att du för över filerna den vägen, men hur spelar du upp dom? Det finns ju bara MS standardapp att tillgå och den tar ju inte MKV? Detta gäller ju givetvis WP7 också. Hur löser du det?

Som jag ser det behöver du konvertera...

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är en annan femma det har det inte kommit någon information om och det kan ju mycket väl bli tal om konvertering som på iphone tex... jag läste aldrig så långt i inlägget utan fastnade på drag&drop så det blev lite fel där det ber jag om ursäkt för ;)

Jag tror dock att det ändras iom wp8 det är lixom för tröga moment att ha idag när vi är mer mobila.. om inte annat kommer det säkerligen någon annan filmapp med rätt codecs osv.. typ vlc. själv skulle ja få damp fullständigt av att kolla på film/tv i mobilen.. jag får lätt panik av att titta på sånt jag själv filmat med mobilen i just..mobilen ;)

15. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Så då kommer det fungera att bara köra drag&drop på en film jag har på datorn och sedan spela upp i WP8? Eller krävs det att jag gör om formatet först?

16. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ja vi får hoppas att utbudet av film/videoappar blir bra - det tog ju lång tid innan Android hade appar som fungerade på ett bra sätt. Men jag är som du är i det fallet, det lockar inte mig att titta i mobilen. Men jag vill givetvis att möjligheten ska finnas, om inte annat för WPs skull.

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

som sagt att kunan flytta över filen irekt har ju inget med stöd för formatet att göra..
    flytta över direkt kan du göra men stödet för tex mkv är ännu osagt.. återigen inte orolig självklart kommer det appar för det om det inet redan finns.

18. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det beror nog på formatet. Räkna med att iaf första månaderna behöva koda om så blir du inte helt knäckt när du sitter där med din 920 och inte kan titta på din x264 med dts-ljud!

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

icke att förglömma enkelheten från w8 till wp8 när det gäller appstödet.. tror det blir en mer eller mindre no brainer i jämförelse.

20. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Absolut, jag läste något om att dom inte var superlångt ifrån en XBMC till WP8 - vet dock inte om det stämmer. Men det gäller att inte vara för positiv i detta, för då blir man vansinnig när det eventuellt dröjer. Iaf om det är en feature man värdesätter högt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.