Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hur många låtar finns tillgängliga på Spotify?

2. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    En sak jag börjar fundera på är hur bra batteritiden kommer att vara med 4G?
    Tror ni man kan ha mobilen igång en dag samtidigt som den är uppkopplad till 4g-nätet med normal användning?

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    ~16 mille

4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    4G drar säkerligen mer batteri. Samt större upplösning på skärmen och avsaknaden av amoled som inte drar nytta av det mörka OS som är WP ;)

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Perfekt. Då kan man med glädje skippa Spotify och köra med nya X-box Music som erbjuder 30 miljoner låtar. Det kommer finnas i alla versioner i 8-systemet.
    X-box Music kommer ersätta Zune och kommer även ha film och spel. Jag tror den prylen blir grym.

Ett val till dig/er som vill byta till 920 men suktar så efter Spotify.

6. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Säkert helt usel som alla andra 4g telefoner. Finns väl en orsak till att de har avtal med cafe'er o flygbolag för trådlös laddning.
    Det behövs för att klara sig en hel dag

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

7. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Såg också det (en sida bak), men lanseras det samtidigt som WP8 eller har det kanske redan gjort det? :O

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det lanserades idag då W8 lanserades. Det ingår ju i OSet. Jag ska uppgradera hemmaburken till W8 så man även har det där. Verkar jävligt läckert. Kommer givetvis i WP8 också.

9. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Awesome!!!!!! Vet du om man får det gratis iom att man köper WP8 eller får man köpa till? :D Sorry tusen frågor nu!

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det verkar likna Spotify, förutom att det är billigare och har ett dubbelt så stort utbud av låtar. Plus spel och filmer.

Det ska vara 30 dagar trial, sedan 10 USD=ca70 kr i månaden för att få tillgång till helheten. Det tycker jag lätt det är värt. Kan hända att man får en viss förmån som WP8-kund, inte helt omöjligt. Men det ser jag bara som bonus, jag vill ha den tjänsten ändå.

11. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det där förutsätter ju att du inte har ett svenskt Microsoft-konto, för svenska konton lär inte debiteras i USD. Finns det verkligen bekräftat att det kommer ligga på 70 kr? Jag skulle gissa 99 kr...

12. fogmod

fogmod Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har regat nya outlook.com konton med adress i USA som jag ska testa på min nya WP8 när jag bestämt mig för vilken jag vill ha.
    Får se om det ger några fördelar med USA konto och om det funkar att koppla ett svenskt kontokort till det.

13. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det fungerar :-) Finns givetvis fördelar med det, iaf i början! Jag kör dock på med mitt svenska som huvudkonto, till stor del för att det är kopplat till min Xbox Live med tillhörande kontaktlista och achievements (löjliga, jag vet). Upplever faktiskt inte att jag missar särskilt mycket med svenskt egentligen. Iaf inte på WP7, någon gång har det varit någon app jag bara kommer åt med mitt amerikanska men i de fallen har det lösts genom att maila utvecklaren som då har lagt ut den på den internationella marknaden.

Är det fler som har bokat tillbehör?

Jag lade en beställning på högtalaren ( http://www.dustinhome.se/product/5010657021/nokia-jbl-power-up-md-100w-black/ ) och plattan för trådlös laddning ( http://www.dustinhome.se/product/5010657460/nokia-wireless-charging-plate-dt-900-black ). Såg att dom hade laddningskudden också men den är så töntig att jag inte kan med att ha den hemma!

Last edited: 26 okt 2012
  14. Kixx

Kixx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag tänkte också styra upp lite tillbehör. Dels plattan som står upp för trådlös laddning till sängbordet för att använda telefonen som klockradio och sen tänkte jag kasta med playup istället för powerup :-)

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Här reggar du enkelt ett svenskt kort till din mail.

https://billing.microsoft.com/

Last edited: 26 okt 2012
  16. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är det den lilla högtalaren? Jag övervägde den faktiskt men jag kommer aldrig ha med mig den ändå. Har alltid kört hörlurar när jag är utanför hemmet. Men den är jäkligt snygg!

Vilken färg tänkte du?

17. Kixx

Kixx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Yes det är den lilla runda :-) Tänkte också först köpa den stora eftersom ljudet sannerligen är mycket bättre plus trådlös laddning men jag vill kunna se telefonen vid sängen så jag kör en kompromiss på den stående dockningstationen vid sängbordet och den lilla högtalaren bär jag med mig beroende på vart jag är i huset :-) Vit hade jag tänkt köra rätt igenom.

18. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Du tänkte kör laddningen så att säga genom själva sängbordet då eller? Har inga sängbord, så jag kan inte använda det på ett lika tufft sätt som ni med sängbord.

19. Kixx

Kixx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Nej jag tänkte bara ställa dit den trådlösa dockningsstationen. Den är ju formad som en docka :-) Sen åker väl en häftkudde fast så dockan står stadigt.

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Stor skillnad på 70 kr och 99? De debiterar 70 kr i USA i alla fall. Men om det nu skulle visa sig att det blir den hiskeliga summan 99 kr så får man ju tillgång till över 30 miljoner låtar. Vill man/du inte ha den möjligheten finns radio och onlinebutik. X-box music valdes då det ansågs vara ett kraftfullare namn än Zune, vilket det är, för Zune är relativt okänt (men helt okej) men X-box music så fattar alla vad det rör sig om. Jag tror definitivt detta blir något att räkna med. Integrerat dessutom, vilket talar för maximalt flyt och bäst förutsättning.

Ska bli kul att se hur filmbiten är. Annars får man köra film på annat sätt. Jag lär ju inte kolla en enda film ändå på min telefon. När jag kollar film vill jag se bra, så då sätter jag mig framför betydligt större skärmar.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.