Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

no doubt ;)

2. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Jag ska hälsa diverse myndigheter som jobbar med statistik att dem är ute och cyklar och att det är inget att lita på alls ;)

Finns en anledning till att folk köar i timmar utanför Apple stores för att få köpa en Iphone/Ipad och det är inte bara för att dem är smidiga. Utan Apple som märke är "coolt" idag. Dem är religiösa gällande sitt älskade Apple

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haha, what have I done? :)

Har ju gjort samma som dig @scanie. Sneglat på WP7 sedan de släpptes men kände att det var på tok för tidigt för att köpa en. Köpte ju konceptet Android när det var på 1.5/1.6-stadiet och vet hur barnsjukdomar är. Då var ju ffs Symbian bättre :P Sen ändrades det och har utvecklats till ett sjukt bra OS. Speciellt med ICS.

Men nu jäklar var det dags! Inget som säger att jag inte kör på Android igen, lite senare i livet, men just nu känns detta helrätt.

Kul om det kommer nån mer med en Lumia som så man kan snacka lite om telefonen. Även andra telefoner med WP är ju trevligt så sett men det är alltid kul om man får nåt problem med just sin egen telefon. Verkar ju stabilt som fan än så länge men bara för att jag säger så kommer det ju strula.

Ajusteja, kopplade ur telefonen vid klockan 09:30 imorse och har as we speak 47% kvar. Klockan 21:30 hade jag 53%. Den drar helt okey för att användas med wifi. Önskar iofs att det blir ännu bättre nu när man laddat upp den igen med nya uppdateringen till! Spännande utveckling :)

4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Svarade på två inlägg. När jag postat såg jag att det var två sidor till. Shit :)

Bra! Skriv vad du tycker här imorgon! Kan gratulera dig redan nu till ett bra köp :)

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

att statistik inte är ett tillförlitligt undersökningsmaterial har väl varit allmänt känt sen man typ började föra statistik. Det är ju bara i bästa fall en enormt grov gissning man gör.

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haha, det där fick mig att dra på smilbanden :)

7. Lindstromer

Lindstromer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ursäktar mitt inlägg, som tydligen skapade en väldig OT-debatt. Som jag menade när jag skrev var iaf att WP7 generellt har ett intressant och mer unikt UI än t.ex. Symbian, iOS, Android och alla dessa som kör nästan samma stuk.;)

Min fråga om kartan återstår dock, och jag omformulerar/förtydligar den: Hur står sig kartorna mot Google Maps?

8. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Går det att roota en WP?

9. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Man kan "developer-unlocka" den.

Fattar inte varför det är så jävla viktigt att roota en lur. Jag använder root högst 1 gång i månaden.

10. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Är det viktigt att roota? har jag aldrig hört. Det finns förespråkare för rootning dock. Men viktigt? Tror jag inte.

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

roota är väl kanske mera nödvändigt på android faktiskt. elelr nödvändigt och nödvändigt du vinner ju iaf lite mera möjligheter på det och öppnar för flera svagheter såklart ;)

12. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är svårt att jämföra egentligen. Google maps har så många småfunktioner. Saker som jag själv aldrig använde. Latitude osv.

Kartorna i sig är ungefär likadana. För kartfunktioner alltså. Det är extrafunktioner man tappar om man går ifrån Googles kartor.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

dirk diggler... beställde en nu men nu måste jag vänta hela helgen.. kommer bli smärtsamt jobbigt.

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

15. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Märker att det är endel som trycker ner på Bing Maps, tycker dom förtjänar en ärlig chans, jag har hoppat runt bland jobb intervjuer i GBG och har skrivit in adressen i Bing Maps och den har alltid styrt mig rätt, tycker det fungerar hur bra som helst, sedan kan jag säga att GPS:en är bra mycket "exaktare" på min HTC Radar än min HTC DHD.

16. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Än bättre, enligt internet i alla fall, är ju Nokias kartor som går med gratis t.ex. min Lumia. Även Nokia Kör/Drive ingår. Bara så ingen missar :)

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

sen finns ju google maps till wp7 med för den delen.
    om man nu känner att måste använda det ;)

18. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Gick in på Elgiganten & testade Nokian idag, kul :)

Vet inte om jag som lessnar på teman mest hela tiden kan stå ut med samma sak hela tiden men jag kör nu wp7 launchern på min Desire S för att testa.

Flytet på Nokian var ju löjligt mysigt & surfupplevelsen sanslös, lite långa laddningstider men det kan ju bero på Elgigantens nät? Skrollningen på referenssidan AB (tung som ni vet) var det bästa jag upplevt på mobil & även surfplatta. Frugans Ipad2 rullar nästan lika mjukt men dessa jävla rutor! Min tab, nja...

En mjukare upplevelse finns inte, vi får se men jag är sugen!

Via Tapatalk.

19. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Helvete. Jag vill också ha en Lumia 800 rätt så ordentligt mycket efter att ha läst denna tråd :P

20. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vet inte om developer unlock ger samma möjlgheter som root? Har för mig att det mest handlade om att man kunde lägga in vilka appar som helst.

Men att kunna "roota" utan att garantin ryker är en bra idé. Google borde ta fram något liknande.

Sen kan root vara mer eller mindre nödvändigt om man har en lur med litet internminne. Att hindra appar att starta, frysa eller ta bort bloatware och slutligen lägga in ROM:ar med uppgraderingar av OS (om tillverkarna vägrar släppa det).

Så root är egentligen ett måste för Android i vissa fall. Under dessa omständigheter är det uselt garantin ryker om man gör det.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.