Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

du kommer knappast hitta ett synctool från nån tillverkare för linux.. men med tanke på att du har usb mass storage så är det ju eg bara koppla in och köra över.. det är ju standard lixom.

2. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ja det var ett fint pris. Hur mycket lagringsutrymme finns? Bara 16?

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

8 och 16... 16 och 32 borde det varit ist..
    jag klarar mig bnra med 16 dock jag kör google music för all musik, vägrar konsekvent att se nån form av videomaterial på en telefon samt är vuxen så är ingen gamer ;)

det räcker gott

4. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ok då är den inte aktuell för min del, jag har nästan inget ledigt på min Titan (16gb utrymme) och kan aldrig köra en 16 gb igen. 32 känns i underkant också egentligen men det kan jag leva med ändå.

Den kommer säkert sälja bra däremot med det priset!

5. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Köp Samsung då, 48GB. :)

6. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ativ S menar du då eller? Den kan vara något men jag vet inte riktigt än. Vill helst inte stötta Samsung som ju äter upp marknaden. Hade helst inte sett samma sak på WP men det lutar väl åt det? På Android har man ju inget val eftersom dom gör bäst telefoner med lagring, på WP vore det kul om Nokia stod emot.

Köper jag Ativ S så blir det med 64 gb i kortplatsen. Vi får se vad recensionerna säger!

7. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Ativ S ja. 64Gb borde väl gå. Stod bara 32GB i denna artikel av någon anledning, 64GB skall nog gå så då blir det ännu mera:

http://www.techcredo.com/featured-p...okia-lumia-920-and-the-htc-8x-windows-phone-8

8. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

The 8-megapixel backside-illuminated sensor is nestled into the center of the 8X (the phone’s thickest section), comes with a wide-aperture f/2.0 lens, and also includes HTC’s dedicated ImageChip processor, which made its debut on the One series of Android handsets. The end result is consistently good image quality. It’s not excellent, you will notice lost details as you approach full resolution, but it gives little cause for complaint for a phone camera.

Look to Nokia’s Lumia 920 if you’re keen to combine Windows Phone 8 with the best possible camera, but if your needs are humbler, the Windows Phone 8X will satisfy them quite competently.

http://www.theverge.com/2012/10/29/3568152/htc-windows-phone-8x-review

Så, här har ni både länk och rätt källa. Jag visste väl att ansedda The verge hade känsla för det bästa.

9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Usch sluta! Nu blev jag sugen på den... Det finna faktiskt en del som talar för den. Den har (väl?) visserligen pentile men det är egentligen det enda som i mina ögon talar emot den. Och att det är en Samsung då. Känns som att stödja The Empire kontra jedi. :teeth:

10. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  11. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Sådär kan det gå när man totalt hypar upp sin egen produkt och sen inte levererar helt och hållet. Talar om kameran på 920. Low light är den säkerligen fantastisk i verkar det som för att vara en mobilkamera. Men nu börjar fler och fler tveka runtom på nätet då dagsbilder tycks vara besudlade med överdriven noise reduction med dåligt resultat när det gäller skärpa och färger. En del tester jag sett har dessutom varit markant mjukare på vänstra sidan av bilden men det är säkert bara fel på det exemplaret.

aikelo gillar detta.
  12. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Uppdaterat med rätt källa o länk

Last edited: 1 nov 2012
  13. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Just det, jag visste väl att jag hade läst det. Det gör mig faktiskt inte så mycket, S3:ans skärm tyckte jag faktiskt var väldigt bra trots pentile även om det tar emot eftersom RGB är lite av en principsak för mig.

Spännande det här hursomhelst! Tror ni Nokia kommer klara att hålla undan i längden om Samsung börjar mangla på?

14. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tycker inte pentile är något problem i praktiken numera. När tekniken kom lämnade den mycket att önska men nu märks knappt pentile.

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

'Hypen' ligger väl i den optiska bildtstabilisatorn som visat sig vara väldigt stabil just vid filmning. Sedan att den har rosats vid fotografering är också kul.

Den kameran som hypats är väl den i 808 med 41 mp och du får gärna länka till den mobilkamera som slår den.

Sedan får man väl anse The Verge som ansedd såväl som lite pro-Apple, men deras omdöme var ju schyst. Lägger ju mer vikt vid dem än andra mindre ansedda, typ.

Men allt som allt så har den fått många fler vinster (plus) än förluster (minus).

Det finns även bilder tagna av privatpersoner, väldigt nytagna, som enligt expertis ska vara något utöver det vanliga. Men kul för den som inte gillar 920 att någon i alla fall skriver lite illa om den. Men så brukar det vara, det är ju subjektiva bedömningar som görs.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hålla undan i längden? Det är väl Samsung som leder?

Det som talar för Nokia inom WP är att Samsung så tydligt visar att de inte vill stå utanför, de ska släppa massa olika enheter med 8 för att de sagt att de vill vara en del av ett system som de tror på. Där tror jag Nokia har en fördel då de är partners med MS och 920 visades ju upp mer eller mindre hela eventet medan man såg en Samsung lite snabbt på slutet.

Lustigt att inte Samsung håller kvar vid Android som går så bra för dem. Men det blev inte Nokia som gick över till Android utan de andra som kom till WP. Lättare för ex Nokia att värva folk inom samma plattform än om de hade olika OS. Nu kan Samsung få dem över, och sedan när de väl gillar stuket så ökar ju möjligheten att se sig om efter andra enheter inom plattformen.

Den som levererar bäst lurar kommer väl gynnas, misstänker jag.

Samsung sysslar med mycket, men är de, eller har de varit bäst i världen inom något område?

17. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    De leder inte på WP-sidan. De andra kom ju för övrigt till WP först. Jag hade en LG innan Nokia tillverkade WP-mobiler.

Edit: Recension på Ativ S: http://www.gsmarena.com/samsung_ativ_s-review-840.php

Den var över förväntan! Svårt val!

Last edited: 1 nov 2012
  18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

"Conclusion

Nokia's own local information, navigation and photography apps go some way to making up for the pitiful app selection. With a stunning screen, attractive design, decent camera and 4G connectivity, this is a superb phone and is rightfully the standard-bearer for Windows Phone 8. If the Windows Phone Marketplace can catch up to Android and iOS quickly, it'll be a formidable gadget"

http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones/nokia-lumia-920-review-50009101/

Ännu en som instämmer i kören.

19. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Vilken annan planet lever du på? Eller jobbar du för Microsofts el Nokias PR avdelning? Både Samsung och HTC gjorde ju WP7 telefoner och innan dess Win Mobile. Dvs innan de började med Android.

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jaha, på WP-sidan. Ja då Nokia är samarbetspartner med MS och har tillstånd att modifiera OSet. De betalar inga licenspengar, så tror jag det minst blir en jämn kamp. Sedan bygger inte Samsung lika bra hårdvara och det lär väl spela in.

China Mobile med lika abonnenter som typ hela Europa tog ju in 920. De gillar inte USA och älskar väl inte koreaner. Och Nokia har funnit där många år. Och där har vi en enorm marknad.

Sedan har vi problemet som Nokia ville slippa, att blandas ihop med andra, och därför valde bort Google. De som har Android idag klumpas ju samman och kallas Androidlurar. Står ju på många sidor på nätet "finns app till iPhone och Android". Det ena är hårdvara och det andra är mjukvara.

Så säger du/man att man har en Nokia Lumia så vet alla (ja, nästan alla) att man har en WP. Men säger du att du har en Samsung så lär du behöva förklara att det inte är en Android-Samsung. Där tror jag det finns den fördel för Nokia.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.