Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är det något Samsung kan så är det hårdvara. Mjukvara däremot är en annan historia, Touchwiz är väl ett exempel på detta. Du verkar närmast besatt av Nokia... Ser du någon brist med 920 som konkurrenterna gör bättre?

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

3. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det kan inte vara mycket dom tjänar på iphonen med tanke på hur mycket pengar dom blöder? :P

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inte i jämförelse med Nokia. Det tror jag många håller med om. Killer hardware, som Ballmer kallade det.
    Ja, jag kan tänka mig att jag framstår som det. Men det verkar som många glömt vem som ägde mobilbärlden under många många år, och nu är folk så insnöade att man inte verkar mottaglig för vissa saker.

Det där är ju en smaksak. Batterilängden? Apparna? Det beror ju på vad man värdesätter hos den luren man vill ha.

Men rent tekniskt är det väl ingen som slår den idag, som jag förstått det. Sedan kan man ju som vissa se negativt med att skärmen är den mest responsiva. Men det blir lite som att klaga på att det är jobbigt när solen lyser, man kan så lätt bli bränd och det är så varmt och förmycket sol är inte bra. Folk klagar på allt.

Last edited: 1 nov 2012
  5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Kassan är enorm och MS har sagt att de ska pumpa in miljarder om det behövs.

Vet du någon annan tillverkare, hårdvaru, som tjänar pengar på någon annan tillverkares försäljning?

Och en annan rolig sak, du vet väl att Apple har varit nära konken TVÅ gånger. En gång var det riktigt nära. Då klev Gates in och räddade sin konkurrent (och barndomsvän).

Så skrattar bäst som skrattar sist :teeth:

6. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Aha, det är på den nivån - då är jag med! Det är bara att gratulera till att du har hittat ett märke som du gillar.

Till er andra, någon som har beställt en platta än?

7. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Med tanke på hur stort WP8 kan bli inom företagen m.m. så tror jag nog Nokia inte har en chans i längden.
    Deras 920 verkar ju som en leksak jämfört hur man kan göra en bra mobil typ Samsung.
    Bara det att 920 inte har en plats för minneskort..... herregud vilken stenålder.

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag kör med W8 Pro på en burk för att vänja in mig. Måste säga att det är grymt. Jag tror det blir lättare/bättre när man ser detta i 920 och i plattan, om man småbörjat innan.

Så gott att kunna pendla mellan grunden i W7 och Metro. Jag märker hur jag dras till Metro mer och mer då man upptäcker massa smarta finesser hela tiden.

Men en Surface lär det ju bli.

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det var därför alla utvecklare som är på utvecklarmässan nu fick en 920 och inte en Samsung? Eller att alla MS-anställda fick en 920?

Den dagen Samsung kan släppa över 30 mp i en mobil kan vi snacka. De bygger ju skräp om du jämför med Nokia.

Samma på plasmafronten, de säljer, men de är långtifrån bäst. Det brukar bli så när man ska syssla med allt.

10. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Kassan är inte enorm, den var nere i $3.6B, fortsätter det med förluster runt $0.7B till $1B per kvartal så räcker det inte så länge. För 5 år sen hade de 11B.

Källa

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vad heter Samsungs bästa inom WP? Är det den Ativ? För ni kan väl inte mena Note?:)

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Patentportföljen är värd jag vet inte hur många miljarder. Sedan vände de på vissa siffror senaste rapporten, där även vissa temporära omkostnader fanns med, ex ombyggnationer då de numera tillverkar Lumiorna själva, innan var det Compal, eller vad de heter. Så tar man bort den kostnaden så såg Q3 bra ut.

Dessutom har Samsung eller Apple ingenting i Indien, och i sådana utvecklingsländer. Där kommer WP säljas nu i billiga format, och vad det leder till får du/vi se.

Nokia är med på 10 i topp globalt att lägga deg på forskning. Skumt, om kassan är så skral.

13. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jasså, du borde tala om det för folket i Indien, de tycks ha missat det!

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nokia har dubbelt så stor andel? Det ser väl likadant ut i Kina med, tror jag.

15. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag kände mig så blåst på min gn. Jag hade svenska versionen. Ingen sa att Samsung skötte uppdatering. Fick vänta längre på jb. Det blir nog en wp8 för mig.

Skickat från min ST25i via Tapatalk 2

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jaså, blir det en WP för dig?

Måste säga att jag blir förvånad över att det blev en WP. Det har du inte sagt innan :D

Vilka då? Och på vilket sätt?

17. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Sorry to burst your bubble...

Uppdatering, 1 november:
    TechCrunch skriver nu att det verkar som att detta patent aldrig har beviljats i USA. Däremot beviljades patentet förmodligen i Storbritannien, men kan därefter ha förfallit.

18. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Fortsätt kämpa Connecting! Du får mig att inte vilja avbeställa min L920!

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inga konkreta saker utan det låter som om de är tveksamma, i alla fall om man ser till ordvalet.

Läser man på TC-sida så ser det ut som att Google är låsta där. Förmodligen bara därför de bara släppt det på plattor.

"As I understand it, the use-case that Nokia had in mind was emerging markets where the prohibitive cost of a mobile phone might mean that family members shared the device. But clearly, the patent is more widespread than that. And whilst it might be a more relevant and useful feature on a post-PC tablet device, the fact that Nokia appears to hold a patent for multiple user switching on a phone, might well explain why Google is limiting the feature to tablets only and not phones."

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.