Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Om jag var gjord på pengar hade jag köpt alla mobiler bara för att testa. Men i och med att kameran verkar lite sisådär i normal ljus + att jag inte känner att det finns tillräckligt med appar till WP8 så fick det bli en SGS3 4G istället.

Ja, man brukar säga att studenter är fattiga men faktum är att jag var tänkte köpa en Lumia 920 innan, tills jag såg alla bilder. Sen så är det ju trevligt att spara 1800 kr som man kan göra något annat kul med :)

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du hade fått bli hur oxstokig du vill, du hade aldrig kunnat göra något åt saken. Jag må framstå som 920-nörd, och det är jag ju,men IRL är jag inte den du tror. Jag hade kört ner din oxtokighet i halsen på dig, bara så du vet.
    Inte min mening att vara otrevlig, men alla är så känsliga och pluttignuttiga och då kan det vara nyttigt med en som inte är det. Skit i mig om ni finner mig störande. Jag är här på samma grunder som er, jag bidrar med länkar, med info, några rackare har t.om tackat mig efter mina inlägg. Så skit i mig så slipper ni må dåligt.
    Du, det kommer bli hur bra som helst. Kul med någon på samma våglängd, får man fråga vilken färg det blev?
    När du säger så om kameran så blir jag onekligen sugen på att visa en jämförelse med den du valt, men jag skippar det. Dessutom är app-snacket lite kul då typ 80% av alla appar hos IOS och Android inte laddas ner.

Dessutom finns 46 av de 50 mest populära hos WP. Men gillar man appgrejen så kör på.

Helt rätt, nu kan du lägga de pengarna du fick över på något annat skojigt. Du gjorde ett kap om man ser till mobil/pris. Inget snack.

3. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Hehe, jo, men vad jag har sett av kameran på SGS3 i dagsljus så är jag nöjd, iallafall för detta pris!

Och det där med apparna, jo, det är sant. Men det jag vill säga är att vissa appar inte finns till WP8 än. De kommer säkert snart, och jag vet själv att jag förmodligen kommer att testa WP8 när jag känner att det är dags.

T.ex. Rabble och Avanza är två appar som se väldigt fina ut på WP8 jämfört med iOS och Andorid.

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Skype är så grym i WP8 så du behöver aldrig logga in. Men du kanske inte använder Skype? Alla OP har ju sagt nu att de inte kommer debitera för Skypesamtal, och Skype har bättre kvalite på sina samtal än vanlig telefoni.

Du kan ta emot vanliga samtal under ett Skypesamtal och vice versa. Det kanske slutar med att man köper en lur (i framtiden) utan abonnemang och ringer alla på Skype. Det grymma med Skype är att du ringer till ett nick, inte som Viber där du ringer ett nr. Ett nick ger den fördelen att du kan svara på din platta, din PC hemma, eller på din lur. Med Viber kan du 'bara' svara på luren, och dessutom är kvaliten inte ens jämförbar.

WP8 kör nu sin utvecklarkonferens och W8, som bara runt 5000 appar, kommer ha kring 100.000 i slutet på januari. Förmodligen kommer de flesta på WP8 att läggas över.

Android har tydligen problem då de inte har någon säkerhetskoll på sina appar. Men det kanske inte märks, vad vet jag.

Det jag vet är att nästa år kommer X-box 720, som också kommer ingå ekosystemet och jag tror att WP har 500.000 appar om högst 2 år. Men man kan ju fråga sig hur många man behöver. Uppenbarligen är utbuden större än behoven då större delen hos både IOS och Android inte laddas ned. Liksom, behövs det 100 st appar för en kalkylator?

Sedan är det på gång att man ska kunna brygga över Androidappar, det har i alla fall snackats om det, så vi får väl se. Men som när MS skulle lägga sig i spelbranschen, då var det många som undrade vad mjukvarujätten skulle göra bland befintlig hårdvara. Sedan kom deras X-box och den har ju minst sagt vunnit mark. Så MS ska man aldrig räkna ut. Bara det att de är de första som släpper en platta med prestanda som en PC, visar att de har muskler och kompetens som kommer visa sig inom andra närliggande områden :D

Håll utkik :cool:

5. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Jag vet inte varför men jag tänker på raffa pancamo när jag läser dina inlägg connecting xD

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

n_sandstrom gillar detta.
  6. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Internet tough Guy och ännu värre IRL alltså, bra då vet jag. Du trycker ner folk och snackar skit vid minsta mothugg som inte faaller dig i smaken. Förstår inte problemet med att hålla en god ton på ett forum, för allas trevnad. Du postar en del vettigt också men det i skymundan av drygheten. Synd.
    /OT

Kalven, pmugghc, Kimpan och 1 annan gillar detta.
  7. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Haha fyfan va coolt, 920 är just nu för mig som motocross va för mig som liten.. För dyr leksak men som jag bara måste Ha.. Helst igår

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du, det där var en pik som heter duga :D

Han skulle aldrig våga möta mig för han vet hur bortgjord han är. Så många som vill att han ska få truten stängd, men efter det jag hört så kan jag inte ta honom på allvar. Det känns lite som de grabbarna på TV, som hette något lustigt, han som skulle vara deras ledare som senare begick självmord. Synd om honom, givetvis, men när de filmade dem och allt de sa, de var humor på hög nivå. Faktiskt roligare än Raffa.

Och du, kan inte tänka mig att den luffaren har eller gillar 920. Han vet garanterat inte vad det är :cry:

Visst är det häftigt? Vet du om andra lurar också har den skojiga finessen eller om den endast finns på 920?

Tänk vad man kan lura många med det, "klart vi ska ta en bild gumman, sätt dig här nu" sedan plockar man bort henne så att det ser ut som man sitter själv :-)

Grymt rolig grej. Jag vet att Nokia köpte ett företag som heter Scalado, som sysslade med sådant. Undra om de är deras grej? De sa att man kunde fota en ensam person framför en folksamling och sedan ta bort de man ville så bilden blev som man ville. Eller om något kom ivägen så kunde man ta bort det. Svinball!

Last edited: 1 nov 2012
    Norpan111 gillar detta.
  9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

10. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Mer om 7.8 från Microsoft Italien:

http://www.wpcentral.com/windows-phone-78-features-detailed-windows-phone-italy

Någon som testat SmartGlass förresten? Jag fick det förra veckan och har testat det lite smått, men har tyvärr inget Xbox längre så kunde inte riktigt sätta mig in i det.

11. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tuff kille vi har här. Bäst vi passar oss. Vet nog vad du är för någon... Ska inte besvärande mig svara mer hoppas ingen citerar dig mer bara.

Tapatalked

aikelo gillar detta.
  12. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Vad tror ni om batteritiden om man jämför med SGS3 4G. Har L920 bättre eller sämre? Connecting? :)

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

dannejanne, jag har alltid berömt dig för ditt tekniska kunnande och givit dig beröm emellanåt. Nu ser ja hur du tackar alla som säger emot mig som en jävla kärring. Jag har ingen lust att brusa upp, men när du sa det med oxtokig så blev jag full i skratt. Du kan inte låta bli att tacka alla som ger mig mothugg, och du hade behov av att nämna hur tokig du skulle bli.

Dj, jag har sett dig, jag vet vilken typ av kille du är. Du är säkert snäll innerst inne. Men här snackar vi lurar så ska jag kontakta dig på ett annat forum vid tillfälle, så får vi se hur oxtokig du blir. Jag har inte tilltalat dig, du har blandat dig i med dina jävla tack överallt och du sa helt utan att jag tilltalat dig hur tokig du hade blivit.

Jag vill inte vara över gränsen här, här ska vi snacka lurar och annat kul. Men jag vet att du finns på andra ställen och då får vi se vad vi får se.

Tro inte att alla är fotografi-intresserade pentile-pojkar.

På återseende!

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag vete fasen, det finns inget om det på tha nät? Sök och du skall finna, det borde gå att hitta, jag är så vansinnigt ointresserad av Samsung så jag har inte kollat. Men du nöjer det alltså inte med info om stanby-tid, snacktid? För sådant finns ju.

Är det denna du menar - Samsung I9300 Galaxy S III?

15. lefffen1

lefffen1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur ignorerar man "folk"? Den här tråden är ju helt hopplös att försöka följa..

16. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Japp det är den jag menar, fast 4G versionen!

Okej, jag provar ny taktik!

Nokia L920's batteritid suger apa jämfört med samsung galaxy S3 4G!!!

17. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kontrollpanel - > redigera ignoreringslista

pmugghc, lefffen1 och janhol gillar detta.
  18. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hittade lite nytt här om WP7.8. Någon på MS Italy som klantat sig och läckt info via fejsboken. Clubs/Rooms-grejen verkar intressant!

Edit: mindre intressant om det inte stödjer Android/iOS fullt ut.

Mer på WP Central.

19. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Hotar du mig eller, igen?

Jag tycker inte om dryga människor, det är allt. Din attityd suger.

Som någon sa du har en del vettigt att säga emellanåt men då får man sålla genom en massa strunt först. Så tillbaka med ignore ta bort den var ett misstag ser jag.

Tapatalked

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

S3 har bättre batteri, jag tror den jag kollade på nu hade 4G, det stod LTE i alla fall

920
    Stand-by to 400 h (2G) / Up to 400 h (3G)

talk time: Up to 17 h (2G) / Up to 10 h (3G)

Samsungen

Stand by: Up to 590 h (2G) / Up to 790 h (3G)

talk time: Up to 21 h 40 min (2G) / Up to 11 h 40 min (3G)

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4967&idPhone2=4238

Lite bildjämförelser när vi ändå är igång. Jämn match tycker jag. Med ett pyttelitet plus för 920. Men det tycker såklart inte ni. (buhuuu)

http://www.slashgear.com/nokia-lumia-920-pureview-camera-hands-on-vs-samsung-galaxy-s-iii-01255193/

"+Alla bilder
    Lägg märke till att Lumians bilder är tagna i äkta 16:9 format då de är en av de få (kanske de enda) som har ett äkta 16:9 chip på sin smart phone

Bild 1: NOKIA
    Med Lumian ser man verkligen alla olika färger på löven.
    Känns nästan som bilden inte är tagen på samma ställe som med samsungen.
    + Lumian är troligen mest färgkorrekt då färgerna går att urskilja. Svårt att säga om lumian är lite kall i tonerna pga avsaknad av referensbild men GS3 ser ut att vara på tok för varm i färgerna vilket leder till att färgskillnaden på löven blir mindre. Håller med om att det ser ut som två olika ställen men det är det inte - samma formationskant på löven. Hade varit intressant om de tog ett foto med en systemkamera för referens.

Bild 2: OAVGJORT
    Fina bilder från båda, men titta på byggnaden imitten så ser ni en fönstruta där lampan är tänd.
    Där kan man ändå se klarare med Lumian att det är 2 rutor och inte en som med samsungen. Liten detalj.
    + Klicka på bilderna och zooma in så ser du något annat.
    Två olika skolor på bildbehandling.
    Samsung har enormt mkt edge enhancement så mkt att man ser ringing (vita streck i kontrastrika övergångar tex himmel vs hustak) i bilden
    Nokia har förvånasvärt suddig bild här och inte en tillstymmelse till EE. Detaljerna som finns bibehålls på detta sätt men ser för ögat inte lika skarpt ut initialt. De flesta fotografer föedrar obehandlade bilder för att själv kunna köra sin "profil" i behandlingsprogram.

Bild 3: NOKIA
    Kika på himmeln det säger allt. Lumian oslagbar här.
    + Lumian är flera strån vassare på motljuskompensation.
    Färger och kontraster bibehålls i Lumian pga en korrekt kompensation för motljus. Detta utan att tappa detaljer. Om man tittar på de som sitter o fikar inne i det runda fönstret kan man först tro att man tappar detaljer men i själva vekret är bilden bara mörkare för att få rätt ljussättning på bilden "overall" och mängden detaljer är lika många i det mörka...fast det är mörkare.
    Samsungs bild ser man direkt att den är urtvättad i färgerna pga felaktig motljuskompensation - kan vara så att samsung kör spotmätning (ljust enligt punkt i centrum på bilden) och lumia kör flerpunktsmätning (ljusmätt från flera punkter - normalt 9 i dagens systemkameror).

Bild 4: NOKIA
    samsungen är lite ljusare annars är de både snarlika.
    + Samsungen har en kraftig gul push och även översaturerad i rött vilket även förklarar bilden på höstlöven. Titta på golv, tak och allt som ni vet skall vara vitt. Lumia är vitt. Samsung är gulvitt med svag dragning åt rött. Den röda pushen syns tydligt på chokladkakor.
    Röd push var vanligt på TV-apparater för några år sedan och brukar användas för att få hudtoner att se "livfullare ut" hos många leverantörer förutom bl.a. Pioneers plasma som hade en väldigt färgkorrekt bild. Man ser exakt samma fenomen på samsungen här.
    Lumian verkar ha en extremt färgkorrekt bild. Varken blå push (som brukar användas för att lura ögat att kontrasten är högre då vitt kan verka vitare) gul eller röd.
    En fotopurist eller hemmabiofanatiker som en annan hade lätt valt lumian här :)

Bild 5: SAMSUNG (på håret)
    Här gillar jag samsungen mer.
    +Samsung: Överexpnoerad (grässtråna smälter ihop med väggen på h sida) troligen då ljusmätning sker i centrum där det är mörkare - detta ger också en ljusare bild överlag, edge enhancement o ringing igen (kolla ribborna längs bak i bild för ringing och zoom in på hunden - ser ut som någon skurit ut hunden och klistrat på bilden vilket inte är effekten av överdriven EE)
    + Nokia: Något underexponderad, grynig och något oskarp bild. En liten dos EE här hade inte skadat dock mkt mindre än GS3.
    Summerat har jag svårt att välja (exponering och skärpa är ung lika viktiga) men det lutar nog åt Samsungen i det fotot.

+Bild6: SAMSUNG SAMSUNG
    Samsung är enormt skarp med mkt detaljer i denna bilden, dock åter igen gul push (se vita soffan)
    Nokia är enormt oskarp nästan så man tror att de fått felaktig fokuspunkt. Zooma in o kolla näbben o jämför mot GS3

+++ NOKIA NOKIA NOKIA :)
    Blicka sedan på bilderna längst ned och skåda hur överlägsen Lumian är när det gäller fotografering i mörker.

+Summerat:
    Nokia: 4.5 vinster
    + Tydligt inriktning på fotointresserade med sin obehandlade bild
    +Korrekt exponering både i motljus och normalt ljus
    +Otroligt färgkorrekt
    +Ingen ringing pga edge enhancement (hade varit bra att kunna välja det i menyerna för den som önskar dock)
    +16:9 format på bilderna (passar helbildsformatet dagens displayutrustning = inga black borders och bättre utnyttjande av skärmens upplösning)
    +Mörkerfotografering
    -Dålig kantskärpa i vissa scener (dels pga avsaknad av EE men även då den till synes saknar NR (noise reduction) vilket är bra i sig men då den skall användas av "gemene man" had man gott kunnat lägga till detta i menyerna då många gillar den artificiellt skarpa looken och det lär komma på kameraappar var så säker ;-) )

GS3: 2.5 vinster
    + Tydligt inriktad på "gemene man" med sin artificiellt uppskärpade bild med översaturerade färger (en bild som tilltalar många initialt)
    + Bra skärpa i vissa scener (varav en del är artificiellt mha edge enhancement och NR)
    + Vettig nivå på brusreducering (NR)
    - Överdriven edge enhancement
    - Dålig motljuskompensation
    - Överexponerar ljusa delar av bilden
    - Kraftig gul push samt rätt kraftig röd push"

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.