Copter displayskydd = vattenskada

Discussion in 'Desire HD' started by dhdhelp, Mar 12, 2011.

1. emer

emer Baby Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G5
    Nu kommer jag inte kunna garva åt något resten av dagen...
    Hela garv-o-metern fylldes.

2. dhdhelp

dhdhelp Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

:cool:

3. pebo

pebo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur mycket vätska använde du?
    När man skall montera ett skärmskydd skall man bara fukta baksidan av plasten
    med svampen som följer med INTE fukta skärmen även om det står så.

Du skulle kunna ha öppet till batteriluckan och montera upp en hårtork som
    blåser in i batteriluckan från ca en meters håll på låg värme så att luften kommer in i telefonen och sen pressas ut genom alla småglipor samt värmer upp skärmen underifrån och då kan avdunstning av vattnet ske uppåt.

4. dhdhelp

MINA ENHETER

Jag sprayade 2 pump från 3dm avstånd från plasten, lät det droppa av lite och placerade den sedan på telefonen. Sen pressade jag ut vätskan med skrapan (hade en trasa för att fånga upp vätskan), tyvärr fick jag en del damm mitt på skärmen och fick göra om processen.
    Dock sprejade jag inte direkt på skärmen då jag inte ville att den skulle bli fuktskadad..

Ska köra en vända med hårtorken igen.

edit: torrbollen verkar ha gett resultat, 80% av skärmen är grå nu, precis som om fläckarna har spritt sig mer.

Last edited: Mar 15, 2011
  5. dhdhelp

MINA ENHETER

Uppdatering:
    Jag mailade "Copter" om det hela igår och fick svar i morse;

"Det är känt att det finns fall där desire HD har dålig limning ute i kanterna.

I de fall så har vätskan torkat ut helt utan att lämna några spår.

Vätskan innehåller destillerat vatten med en lätt kemikalie."

6. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är gott attt dom vet om problemet, men skriver inget om det... Tycker väl att dom borde uppmärksamma problemet.

Tydligen så är den vanliga Desiren bättre limmad. Min låg ute i ösregn i 20 min och fullkomligt översvämmades av vatten. Sög ur en hel del vatten ur högtalarhålet och runt knapparna. Men det funkar som vanligt för det, inte ett spår. Lät den ligga ovanpå frysen i ett dygn, sedan som ny igen...

Lycka till

7. tompa39

tompa39 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tappade min Magic i en vask full med vatten men var snabb med att plocka ur batteriet och lät den sedan ligga ovanpå elementet i 3 dagar. All fukt försvann och då såg man ändå mycket vätska inne vid skärmen precis efter jag hade tappat den. Den är nog viktigast att under denna perioden se till att hålla den avstängd för att undvika kortslutning osv.

Har en polare dom råkade ut för samma sak och han körde sin i varmluftsugn på låg temo, typ 40 grader. Det funkade också. Vet inte om jag vågar rekommendera det dock.

8. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte också copter-skydd men lät dock personalen i butiken aplicera den men det blev jättebra tycker jag. Har inte erfarat någon fukt under skärmen eller liknande.

9. plushmango

plushmango Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju en rejäl dusch Copter-spray du gett den. Hejda avtryckarreflexen till nästa gång så ska du se att det går vägen.

Vad gäller ditt problem så kan jag bara säga att tid, tålamod och värme (måttlig sådan) kan lösa det. Vilket du redan tycks ha förstått. Lycka till!

10. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle ju vilja rekomendera att om man inte är säker så fråga om dom i butiken kan tänka sig att sätta dit det :) dom brukar ha gjort det ett par gånger.