Creative tablets: har testat

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av SwedBear, 8 nov 2010.

  1. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag var på en liten pressträff idag där de visade sina nya ZiiO Pure Wireless Entertainment Tablets.

    De finns i 2 versioner: 7-tum (vit) och 10" (svart).

    Specarna är:

    • Egenprocessor: 1 GHz ZMS-08 som bygger på Cortex-A8
    • 480x800 och 1024x600 resistiva skärmar
    • 16.8 millioner färger (7-tum) och 262K färger för 10-tum
    • Android 2.1
    • Blåtand 2.1 med apt-X (deras egen codec för laggfritt ljud) och A2DP
    • Wifi 802.11 b/g
    • HDMI-ut (720p för 7" och 1080p för 10")
    • X-Fi Crystalizer och X-Fi Expand
    • Front-kamera (VGA)
    • stereo-högtalare
    • accelerometer
    • Ljud: mp3, aac,wma9,flac,ogg,adpcm,midi,wav,audible format 4
    • video: h.264, mpeg4,wmv9,mov,avi,mkv
    • mikroSD (72) och SD(102) för upp till 32 GB minne
    • Batteritid: musik (25timmar), video (5timmar)
    • storlek: 7": 207.4x133x13.7mm, 10": 262x173x13.7mm
    • Vikt: 400g (7"), 650g(10")

    Jag frågade om den kommer uppdateras till Android 2.2 och först sa de att det ska komma men sen vid en direkt fråga efteråt lät det mer svävande.

    Denna kommer INTE med Android Market utan man köper via ZiiStore eller SlideMe etc. SlideMe fanns t om som app på de enehter vi fick leka med. Enligt en kille från Taiwan som var där så beror det på att Google kräver GPS för att godkänna den som en Google-godkänd device. De pratar visst med Google.

    Jag hade möjlighet att prova främst 7"-enheten:

    - Kvalitén var bra. Enheten kändes stabil och perfekt storlek och vikt.

    - Skärmen var godkänd. Lite blaskiga färger.

    - Jag var orolig för att det var en resistiv skärm men den var faktiskt riktigt bra ändå. Jag kunde spela Angry Birds och Fruit Ninja utan problem och att swipa hit/dit fungerade mkt bra. Creative satt i en sådan skärm för att spara pengar men så länge den är så pass bra så gör det mig inget.

    - Ljud och filmappen från Creative var bra (som väntat). Högtalarna hade bra ljud och bildkvalitén var bra. Kan definitivt tänka mig använda en 7"-enhet att se film på.

    - De visade lite kul funktionalitet där de kopplade tableten mot ett antal trådlösa högtalarsystem och sen kunde de enkelt byta högtalare på enheten och flytta med ljudet. Ljudet var också riktigt imponerande trots att det var blåtand.

    - De visade också ett demo där de spelade en film på tableten och körde ljudet på deras nya T6-högtalare och det var ingen lagg alls mellan bild/ljud.

    Prismässigt verar de lagt sig helt rätt. 7" med 8 GB kommer kosta 2500 Kr och 10" med 8 GB 2899 Kr.

    Jag testade kort även 10" men den hade mkt tidigt OS i sig och var instabil. Jag märkte att betraktningsvinkeln däremot var mkt sämre än på 7"-enheten.

    Personligen blev jag lite impad av främst 7"-enheten. För det priset så kan jag leva med de begränsningar som den har. 10" verkade lite stor (jag har iPad och tycker den är för stor).

    7" ska vara ute i december och 10" senare. Jag hoppas jag kan sno åt mig en för test så man kan verkligen hårdtesta den och se om den verkligen håller i det långa loppet. En Galaxy Tab eller iPad kan mer och är säkert lite högre kvalité på men priset är ju också mkt högre.
     
  2. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Intressant men personligen vill jag aldrig mer se en resistiv skärm igen efter att ha pillat på morsans Samsung Omnia (en inte alltför gammal version). Börjar komma många plattor nu så utvecklingen kan bara gå snabbare :)
     
  3. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur var det med multitouch?
     
  4. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Det var en bra fråga. Försöker minnas hur det funkade .... tror tyvärr inte jag hade någon app direkt där som det var naturligt att testa med. Internet var nere så jag var inte inne i Maps eller webbläsaren.

    Jag tänker försöka sno åt mig en för test senare så då ska jag testa.

    /B