Cromebook för max 4000:- (gärna Elgiganten)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av davidsson, 3 jan 2022.

  1. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  2. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Jag sitter på en liknande Acer som du länkat till, men min är snäppet sämre med 64 gb disk, 4 gb ram men med 13,5" och med högre upplösning. Samma CPU. i5 och över är 4-kärninga medan i3 och Pentium Gold och allt vad de numera heter är 2, oavsett(?) generation. CPUn är ju i det här laget rätt gammal, samt att emmc-lagring inte är det snabbaste, men jag tror inte att det märks speciellt mycket för det man antagligen gör med en Chromebook. Om man kör Linuxappar kan det ta nån sekund innan appen startar upp, och antagligen startar det upp snabbare med en nyare CPU och nvme.
    Jag tror jag skrivit det tidigare men för min del är det en fantastisk maskin. Jag har även en Windows-laptop modell bättre, men det är denna Chromebooken jag använder 95% av tiden.
    Nu har jag inte använt så många andra Chromebooks, men jag väl klämt på en och annan på Elgiganten, och när jag köpte denna för 2 år sedan så fanns det inte mycket som kom i närheten av det priset jag betalade. Om denna skulle gå sönder idag skulle jag dock åka och köpa en ny, likadan, imorgon, och skulle gladeligen betala 6000. Så för 4000 för den som du länkade till ser jag som ett givet val, i alla fall enligt min användning.
     
    Albin N7 och Kristy gillar detta.
  3. mattihp

    mattihp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2021
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    741
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Motorola Ome Hyper
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Många verkar ha fått en chromebook med abonnemang på sistone; finns en del billiga chromebooks på köp- och säljgrupper