Kortet fungerar alldeles utmärkt. Jag har testat med chip+pin, online, bankomat, kontaktlöst. Jag har lagt till det i Curve och Paypal.
Kortet har typen debit, alltså inte subtypen prepaid, så det borde inte vara några problem med acceptans, t.ex. vid offline-betalningar. Det har Storbritannien som utgivningsland, så ibland (t.ex. Paypal, vissa bankomater) blir man "erbjuden" att betala i GBP (till en i regel usel kurs). Men det kan man ju oftast välja bort, och det är inget stort problem i Sverige. Det är f.ö. likadant med Revolut och Curve som jag också har.
Jag fick 100% cashback på Netflix och Spotify. På Netflix får man första månaden Premium när man tecknar Standard-abonnemang, så nu får jag testa Ultra HD. Spotify ger 3 månader för priset av en i introduktion, vilket inte betyder mycket för mig. (Men jag slipper köpa MCO för 99kr i juni och juli.

)
De euro jag toppat upp med har jag växlat med Revolut till interbank-kurs och fört över med SEPA. Jag har gjort flera överföringar sedan jag öppnade Crypto.com-kontot och även köpt krypto, så jag har inte koll på exakt vad mina euro kostat. Men kronan har stärkts mot euron sedan mars, så jag har förlorat lite på mina euro, men sånt lär jämna ut sig över en längre tid.
Växlingskursen vid köp redovisas inte, man får räkna ut det själv. Hur korttransaktioner och cashback visas i appen skulle kunna bli bättre. Som det är nu får man en pushnotis med beloppet i EUR eller GBP, och värdet av cashbacken i USD. (Man kan bara göra top-up i EUR, men på kortet har man separata saldon i EUR och GBP och kan växla mellan dem.) Man får också ett email med belopp i EUR/GBP (men inte cashback). I appen visas transaktionerna bara i ursprunglig valuta t.ex. SEK (med ett $-tecken framför), man ser alltså inte vad det blev i EUR där. Och i appen kan man bara se cashbacken i MCO-transaktionerna i Crypto Wallet, man får själv lista ut vilken korttransaktion det var.
Själva kursen är i alla fall bra, t.o.m. lite bättre än den kurs jag hämtade från en trading-plattform i ett fall. 2 exempel:
- Fredag 21.10: 69,90 SEK -> 6,65 EUR (skulle bli 6,69 EUR med marknadskursen 10,45)
- Lördag: 149,00 SEK -> 14,27 EUR (skulle bli 14,22 EUR med slutkursen igår 10,48)
Det sista köpet var på Lidl, och dit gick jag för att testa om jag skulle få 10% cashback enligt den tillfälliga kampanj de har nu på vissa mat-affärer/restauranger, och det fick jag, se pushnotis nedan.
Det enda problem jag stött på är under registreringen på LoungeKey, där Sweden inte fanns med som ett val på Country of Residence. Listan kanske är gjord av nån amerikan som tror att Sverige och Schweiz är samma land

. Jag avbröt registreringen och skickade ett meddelande till LoungeKey. Men det är ju ingen brådska, det lär dröja ett tag innan det blir aktuellt att besöka någon lounge.
Visa bifogad bild 85751
Click to expand...