Crypto debit kort - vilka kort är bäst?

Diskussion i 'DeFi och kryptovalutor' startad av Droid_296, 12 mar 2022.

  1. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Hittade inte någon tråd där man delar med sig av erfarenheter gällande crypto debit kort, därav denna tråd för de som är i tankarna på att skaffa.

    Fyller på med fler kort framöver.
    Vad har du för erfarenhet att dela med dig?

    Binance card (Visa)
    Kostnad:
    Gratis kort & frakt
    Ersättningskort: €25
    Månatlig kostnad: Ingen
    Enkelt att skaffa. Direkt efter beställning av det fysiska kortet genereras ett virtuellt kort som man kan använda direkt. Du kommer behöva föra över medel från funding > card så dras alla köp därifrån av innestående medel. Btc, euro och diverse utvalda coins går att välja mellan.

    Fysiska kortet kom ca 2 veckor efter beställning. Både gällande virtuella kortet och fysiska kortet så har alla mina köp gått igenom. Inte en enda gång har det blivit nekat. Har använt det både online och fysiska butiker i Sverige.

    supporten har alltid varit trevlig och snabb, även på helger.


    Coinbase card (Visa)
    Kostnad:
    €5
    Ersättningskort: €5
    Månatlig kostnad: Ingen

    Leveranstiden från beställning tills kortet dök upp tog det ca en månad.
    Köpbelopp dras från ditt innehav av btc per automatik hos Coinbase. Du har möjlighet att ändra till diverse andra utvalda coins.

    lite för krångligt för min smak. Du behöver ha Coinbase appen plus Coinbase card appen. Att ge tillgång till ditt Coinbase konto från Coinbase card appen är inte lätt och misslyckas ofta.

    Supporten är väldigt seg via mail, ibland flera veckor innan svar kommer.

    Funkat någorlunda online. Foodora & PostNord nekar betalningen med kortet har jag märkt. Fungerar utmärkt på Coops fysiska butiker, men inte på Ica för min del.


    Wirex (Mastercard)
    Kostnad:
    Gratis kort & frakt
    Ersättningskort: Framgår ej
    Månatlig kostnad: Ingen

    Leveransen av kortet tog ca 20 dagar. Du fundar kortet med btc bland annat.

    Supporten är relativt seg. Ibland får man ens bekräftelse att de mottagit mailet. Ibland fastar utgående transaktioner av crypto om man vill göra uttag från Wirex till extern plånbok. Måste då kontakta support. Ibland fast i dagar, ibland veckor.

    Köp med kortet har fungerat bra online och i fysiska butiker. Har aldrig fått ett köp nekat.


    Cryptopay (Visa)
    Kostnad:
    Virtuellt €1-5 - fysiskt €5-15
    Ersättningskort: €15
    Månatlig kostnad: €1

    Erbjuder både virtuellt samt fysiskt kort hos Cryptopay.me
    I skrivande stund är det gratis med virtuellt kort. Fysiska kortet kostar €5 i skrivande stund.
    Kan enbart uttala mig om det virtuella kortet eftersom jag inte än bemödat mig att beställa det fysiska. Du konverterar din crypto till euro som du sedan fyller på kortet med.

    Det virtuella kortet hoppar igång direkt efter beställning. Har handlat med det online i över ett år, har aldrig varit problem och alla kortköp har gått igenom. Märkt att dom tar en avgift på €1 per månad.

    supporten är väldigt snabb av sig och löser alla problem snabbt om något skulle uppstå. Har aldrig tagit mer än 1 dag att få återkoppling.


    Crypto.com (Visa)
    Kostnad:
    Finns fyra olika tiers. Första tier kostar inget. För att komma till de högre nivåer får måste man lägga stake:a insats
    Ersättningskort: €50
    Månatlig kostnad: inget

    Bäst betalkort som bland annat erbjuder gratis Spotify, Netflix m.fl. Cashback upp till 8%

    Plutus (Visa)
    Kostnad:
    Likt Crypto.com så finns det fyra olika tiers. Första tier kostar inget. För att komma till de högre nivåer får måste man lägga till stake:a insats i form av PLU token.
    Ersättningskort: vet ej
    Månatlig kostnad: 0€, 4.99€, eller 14.99€/månad. Det som kostar noll i månad så kan man spendera upp till 250€/månad

    Kanske det bästa kryptokortet idag. Erbjuder som Crypto.com gratis Spotify, Netflix m.fl. och har upp till 8% cashback.
     
    Last edited by a moderator: 3 aug 2023
    johpe gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ange gärna om det är Visa eller MC för respektive tjänst. Kan vara bra att veta.
     
  3. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Tack, har nu ändrat i inlägget så det framgår.
     
    bernard gillar detta.
  4. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    det saknas Crypto.com :O

    utan att vara biasd, så kan man säga att det är det mest överlägsna kort när det kommer till feature och lätt att använda.
     
    uddevallare gillar detta.
  5. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Crypto.com saknas i trådstarten för jag ej har möjlighet i dagsläget att använda det. Meningen är att andra användare kan ge sin input, så redigerar jag det första inlägget.
     
    Last edited by a moderator: 15 mar 2022
  6. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Crypto.com (Visa)
    Kostnad:
    Finns fyra olika tiers. Första tier kostar inget. För att komma till de högre nivåer får måste man lägga stake:a insats
    Ersättningskort: €50
    Månatlig kostnad: inget

    Näst bäst betalkort som bland annat erbjuder gratis Spotify, Netflix m.fl. Cashback upp till 5%
     
    Last edited: 20 jun 2023
    Droid_296 och bernard gillar detta.
  7. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Plutus (Visa)
    Kostnad:
    Likt Crypto.com så finns det fyra olika tiers. Första tier kostar inget. För att komma till de högre nivåer får måste man lägga till stake:a insats i form av PLU token.
    Ersättningskort: vet ej
    Månatlig kostnad: 0€, 4.99€, eller 14.99€/månad. Det som kostar noll i månad så kan man spendera upp till 250€/månad

    Kanske det bästa kryptokortet idag. Erbjuder som Crypto.com gratis Spotify, Netflix m.fl. och har upp till 8% cashback.