cube u30gt2

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Callahan, 27 feb 2013.

1. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

2. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

3. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fyller på med lite info om Cube U30GT2. Pandawill har den som Happy Hour på torsdag. Den säljs då för $229.

http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=thursday

Tror att det bara säljs 5 stycken för detta priset. Är man snabb så kanske man kan norpa en.

Själv är min Cube in transit just nu. Skickades från Asien sen den 26:e. Kollar Singpost.com ett par gånger om dagen...

EDIT

Kan ta och fylla på med en recension av plattan. Det är TopNotchTablets som gjort en grundlig genomgång. Slutresultatet:
    http://www.topnotchtablets.com/cube-u30GT2-review

Last edited: 30 apr 2013
  4. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Då har den kommit. Jag har nu en Cube U30GT2. Den kom med firmware 1.03 och fungerade skapligt bra. plus och minus som följer...

+ Laddad när den kom
    + Upplösningen...
    + Byggkvaliten
    + Helt ok ljud för att bara vara en högtalare

- Buggig touch...
    - Inte världens bästa flyt

Nöjde mig inte med detta. Fram för allt så var det en buggig touch som ställde till det. Den fungerade bra men efter en stund kunde den börja bugga ur och trycka på olika ställen själv. Misstänkte att det kunde vara en felaktig platta. Var inte helt nöjd.

Bestämde mig för att uppdatera till den läckta 4.2.2 romen. Flytet blev betydligt bättre men fortfarande inte bra. Kunde vara segt att byta mellan olika appar och program kunde i värsta fall frysa plattan några sekunder. Dessutom var touchproblemet kvar. Dessutom var det problem i Dolphin browser när man ställde plattan upp. Ena halvan av skärmen buggade då helt ur och visade inget alls. Var än mindre nöjd då.

Beslutade att testa senaste rom ur 4.1.1 versionen, dvs firmware 1.05.

Nu blev det betydligt bättre. Touchen har nu fungerat 2-3 dagar utan att balla ur. Berodde troligtvis på buggig drivrutin. Flytet är också betydligt bättre. Swappa mellan appar flyter också bra. Ibland kan dock appar "hänga" plattan. Detta gäller kanske främst play store då man installerar appar. Verkar hänga ihop med nätverksaccess.

Totalt sett är jag rätt nöjd med plattan. Den känns mycket bättre än Pipo M8 (Andersson ADT2.6) som jag också har hemma. Känns dock som en fullt fungerande och lite mer optimerad Android 4.2.2 kommer lyfta plattan än mer. Väntar med spänning.

Frågor???

5. Timjan256

Timjan256 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad tycker du om batteritiden?

Några problem med wifi?

6. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Batteritiden är helt ok. Har inte gjort några tester men det tar inte slut på ett par timmar iaf. Sen spelar det ju rätt stor roll hur mycket man ställer upp brightness. Inomhus en eftermiddag med 50% ljus kanske den klarar surf i 6-7 timmar skulle jag gissa på.

Wifi har jag heller inga problem med. Den kopplar upp snabbt och i vårt radhus samt på altanen utanför är det inga problem. Mer har inte jag behov av just nu.

7. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för minirecesionen. Hur är själva flashningsprocessen? Använder du dig av supersports roms?

8. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tog en firmware från arctablets sida. Den flashades in med hjälp av rockchip batch tools 1.6. Man väljer bara rom filen och ser till att plattan hittas av programmet. Är allt ok så trycker man bara på restore så flashas romen in och samtidigt så rensas allt som är lagrat på plattan. Så skall man spara något så kopiera undan det först. Vet inte om den rensar sd kort också. Har för tillfället inget kort i.

ROM: http://www.arctablet.com/blog/forum...oid-4-1-custom-root-firmware-v-1-05-20130415/

9. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min platta kommer troligen landa hos ICA idag. Rätt imponerande för att ha skickats från Kina i fredags. weeee

Förresten Baeckman, ballar touchen ur när du laddar samtidigt? Har hört att det händer då och då på vissa kinplattor.

10. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har inget med laddningen att göra. Med firmware 1.05 är dessutom problemet borta.

11. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har fått min platta nu och det mesta funkar som det ska förutom att skärmen känns väldigt oresponsiv. Den missar många tryck osv och det blev inte bättre med 1.05. Tog du bort skyddsfilmen som sitter på?

12. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

japp, tyckte det blev bättre.

shcizo gillar detta.
  13. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, det blev avsevärt mycket bättre.

14. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har nu lagt in den rootade 4.2.2 från den 10 maj och tycker den fungerar bra. Verkar helt klart gå att köra på daglig basis.

Som bonus verkar nu plattan äntligen gå ner i Deep Sleep. Det har den inte gjort med tidigare versioner. Detta borde avhjälpa det battery drain som jag haft. Upptäckte det för några dagar sedan.

15. HMB

HMB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

16. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

flashar as we speak.

17. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Drog in den rootade versionen igår och tycker än så länge att den är ok. Tyckte jag hade bättre flyt med förra versionen faktiskt. Antutu dök ännu en liten bit. Skulle behöva lite optimering nu. De gör reklam för 18000+ i antutu men jag får nu bara lite drygt 14000.

Jag ska ge den lite mer tid innan jag ger något definitivt omdöme.

18. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har lite svårt att förstå fixeringen vid antutu-resultat. Däremot kan jag hålla med om att flytet inte är på topp men det tycker jag inte det någonsin har varit. Så fort jag startar en webläsare tycker det segar till sig.

19. Baeckman

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ingen fixering men ändå en liten fingervisning av att det går åt fel håll. Dessutom sa jag ju att den känns slöare än förut. Två indikationer på att det behöver optimeras/trimmas in lite bättre.

20. ztereoid

ztereoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur står sig denna mot en Ramos W42 (som jag har) som ju har Samsun Exynos 4412
    En kollega vill köpa den av mig så jag funderar på uppgradering.
    har tidigare vart sugen på Ramos W30HD som ser riktigt bra ut på pappret. (också med Exynos 4412)

Men u30gt2 verkar riktigt fin!