Cube?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Nappandroid, 23 jun 2012.

  1. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Du får väl root med de flesta rommarna, så även Supersport. Ganska ofarligt om man inte ger sig in på saker som man inte har koll på, tex ta bort systemappar.

    Jag kan berätta att mitt batteri gav upp för en månad sedan och jag har kört med sladden i, men ändå testat att köra olika rommar, batterikalibrering, reset, etc, inget funkade. En dag körde jag av en händelse laddaren på för låg spänning (5V istället för 12), och VIPS så funkar batteriet igen...
     
  2. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    haha fan va kul, ett bra tips för alla cube ägare!(kanske gäller alla kinaplattor)
     
  3. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick hem min Cube igår, så tänkte jag skulle ta och sammanfatta lite, och lite följdfrågor som någon kanske kunde svara på! :)
    (ifall ngn har samma funderingar som jag har, iom att RK3066 plattorna börjar komma ner riktigt bra i pris nu)

    Leverans
    La en beställning från pandawill den 22/3 när de hade en drive med plattan (vit, 16GB), och tillsammans med Singapore mail, och ett skräddarsytt fodral betalade jag 185$ totalt (lite över 1200:- SEK)
    Anledningen till Singapore mail istället för China mail var den halverade leveranstiden, ville inte ta DHL efter att det finns större risk för att åka på tull då.
    Fick besked att plattan skickades den 29/3, och igår den 8/4, dvs efter 10 dagar på resande fot fick jag en avi hem i brevlådan.
    På paketet står det "office supply" och 20$ värde, verkar inte vara kontrollöppnat, så borde klara mig undan tull.

    Uppackning
    Plattan väldigt väl förpackad. Laddaren sisådär, låg längst ut, och ena benet var lite böjt. Böjde tillbaka lite försiktigt och den fungerar utan bekymmer (men laddarna är inte kinatillverkarnas starka sida, så borde kolla på alternativ vad det lider)

    Dock var det små vita prickar på 3-4 platser på plattan, små runda ringar som att det kommit in luft under? Vet att jag läste i något forum om att dunka plattan i bordet, var det kring detta bekymret, eller har ngn en annan lösning för att få bort dem? Inget som jag stör mig på egentligen, och de märks inte när man surfar etc, utan bara när plattan är väldigt mörk.

    Kvalitet
    Väldigt bra byggd, känns gedigen i handen.
    Fungerar smidigt, och för en ovan surfplatteägare så flyter det på bra. Inget som jag tycker känns segt, och då använder jag orginalroom än så länge.

    Det enda som blev en negativ överraskningen var Wifin, som jag redan visste om inte var Cube's starka sida, men som faktiskt var lite sämre än jag trodde. I vardagsrummet bredvid routern, med en gipsvägg emellan så ligger jag på -65 dB, där tex min gamla samsung telefon som jag tycker var kass wifi på, har -55 dB. Inte blir det bättre 1 våning ner, men inte så extremt mycket sämre heller faktiskt.. Mellan -65 -> -70.

    Någon som Rootat plattan som upplevt en förbättring av wifi'n? Egentligen har jag inget att klaga på nuvarande inställningar, inga bekymmer att ha lite kinesappar installerade, utan skulle roota för att omlokalisera minne för appar, och då om wifin blir något bättre av att Roota? Eller måste man öppna och löda själv?
     
  4. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Har du något problem med batteritiden med din cube efter du lagt in den här romen? För min del håller den hälften så länge efter jag la in den, tror inte att den laddar ordentligt upp ordentligt då det tar hälften så lång tid som det gjorde innan..
     
  5. Timjan256

    Timjan256 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej, har inte märkt någon sämre batteritid med Supersport900, snarare klar förbättring.
    Jag tror inte det beror på romen, utan på batterikvalitén i övrigt. Har läst många som får en klart mycket sämre batteritid efter ca 300 laddningscykler, ibland tom tidigare.
    När du flashar om till en annan rom blir det bättre batteritid då?
     
  6. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fungerar Flash med Supersport900?
    Märkt ngn skillnad på wifi?
     
  7. Timjan256

    Timjan256 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Japp, inga problem med t ex svtplay eller någon annan sida gjord i flash.
    Nu har jag inte testat orginal rom med wifi, 4.1.1 android så jag kan inte jämföra. Men jag har inget att klaga på med supersport900s wifi. Kan bara jämföra med ipad4 och då är det bättre wifi på den , men det är ingen hårresande skillnad. Cuben har alltid haft lite sämre än övriga plattor.
     
  8. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Jag tror det är orginalladdaren som har pajat. Testade en annan laddare jag köpt nu och då blev batteriet genast bättre. Verkar vara en rätt risig laddare man får med..

    Nu är jag väldigt nöjd med den iaf. En annan sak som blev mkt sämre när jag bytte var Youtube. Den bara buffrade på varje video trots bra wifi men det visade sig att det var den senaste versionen som spökade. Bytte tillbaka till en äldre version från november och nu funkar det klockrent igen!

    Skickat från min U30GT-H via Tapatalk 2
     
  9. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har samma bekymmer som du har, youtube bara buffrar trots att jag sitter precis bredvid routern :( Men jag har inte lagt in ngn annan rom än standard (ännu)

    Någon som har haft samma bekymmer, ngt som löser sig med tex supersport900?

    Skall säga att jag inte har några sådana bekymmer på varken stationära, bärbara eller telefoner
     
    Last edited: 14 apr 2013
  10. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Nej det kommer inte lösa sig med att lägga in ny rom men avinstallera youtube appen och sök på google efter äldre versioner och så laddar du ned den som släpptes i november så kommer det att lösa sig.

    Skickat från min U30GT-H via Tapatalk 2
     
    Seppukusaint gillar detta.
  11. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aha, så det är youtube appen som har ngt kompatibilitetsproblem... Då förstår jag, underligt att det skall vara så, vi lär ju inte vara de första som har det bekymret...
     
  12. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Precis. Kollade inne på kommentatorsfälten på Playstore och alla de senaste har satt 1 stjärna och skrivit negativt om uppdateringen. Så de kan inte direkt ha testat uppdateringen innan de skickade ut den..
     
    Seppukusaint gillar detta.
  13. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Nu har jag ställt till det för mig iaf. Batteriproblemet var inte helt borta ändå utan den fastnade på att jag alltid hade 100% batteri så jag bestämde mig för att installera om den. Det gick kanon ända fram till den skulle starta upp första gången och sedan blev den helt svart. Nu får jag inte igång den alls. Har någon något tips till mig? Googlade lite och ser att man kanske måste skruva upp den för att göra en "manuell" omstart av den. Vilka verktyg behövs i såna fall för detta? Ingen av mina skruvmejslar som jag har hemma är kompatibla med den tyvärr.
     
  14. Timjan256

    Timjan256 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har skruvat upp den och jag tror det var torx4. Skruvarna är inte av högsta kvalité utan var försiktig så att du inte gängar sönder dem. När du väl har fått upp locket och ska starta den manuell måste du överbrygga två kontakter med en metallbricka eller ett gem.


    http://tabletrepublic.com/forum/cube-u30gt/unbricking-cube-u30gt-disassemble-instructions-2625.html

    Jag lyckades få igång min igen, mot alla odds, och kunde sedan installera Supersport900. Det är svårt att få in den i flashläge igen och jag försökte MÅNGA gånger innan jag lyckades.

    Om jag var du så skulle jag inte öppna den utan skicka tillbaka den till Kina på garantin. Två månader tar det. Men du får en fixad fräsch tillbaka.
     
    Last edited: 16 apr 2013
  15. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet du vart du fick tag på den äldre varianten av youtube, försökt leta utan framgång :/
     
  16. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Tack för hjälpen. Jag har haft min tablet sedan september har jag för mig så vet inte om garantin gäller fortfarande. Ska testa att skruva upp den iaf och om det inte fungerar så tar jag det som ett tecken att köpa någon av de nya modellerna istället..
     
  17. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Seppukusaint gillar detta.