CUBOT H2

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Xdroid, 2 jun 2016.

  1. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
  2. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 644
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    lägg på några hundralappar o köp en ulefone power istället större batteri och bättre cpu.
     
  3. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Eller en Oukitel k6000 pro, så får du större batteri, bättre kamera och android 6.0. Går att hitta för 159 US dollar på Aliexpress.

    Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 433
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag tror det är ett väldigt bra köp. Har själv varit intresserad av den men tyvärr väger den för mycket för min smak (230g). Googlar man fram recensioner på nätet verkar H2 nästan överallt få bra kritik. Här är ett exempel: http://forum.xda-developers.com/gen...ot-h2-info-review-discussion-updates-t3362308

    Jag tycker inte man ska stirra sig blind på specifikationer utan istället läsa vad folk som faktiskt testat olika telefoner tycker. Batteritid, kamerakvalitet, byggkvalitet, upplevd snabbhet osv kan variera kanska mycket mellan olika lurar oberoende av hur bra specifiktionerna är. Cubot verkar överlag leverera bra prestanda utifrån den hårdvara som sitter i lurarna. Jag har själv en Cubot S500 på ingång, ska bli spännande att testa.

    Edit: Ett alternativ till H2 är Cubot Dinosaur som har snarlika spec. men väger betydligt mindre (180g), den kör också Marshmallow. Dock har den ett mindre batteri på 4150 mAh.
     
    Last edited: 2 jun 2016
  5. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Cubut överlag är ett märke som inte fått mycket uppmärksamhet här på swedroid, men bra kritik internationellt.

    Men måste delvis hålla med @mortuus@mortuus här. Ulefone Power kostar inte såå mycket mer.
    Men om du nöjer dig med specifikationerna tror jag att du får en
     
  6. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Tackar för svar ska kolla på de alternativ som om dykt upp, det var nog mest batteriet jag fastnade för.

    Synd det finns så många olika mobiler att välja på
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 433
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det är en djungel. Den här siten testar olika kinalurar. http://www.chinahandys.net (kan inte tyska så kör Google translator)

    Du kan även kolla tester på gizmochina och styler på Youtube. Som ett komplement brukar jag även söka på Amazon.co.uk och läsa vad folk tycker där. En tumregel kan vara att inte köpa telefoner som har lägre än 4 i snittbetyg på amazon (under förutsättning att tillräckligt många lagt ett omdöme). En del kinalurar har bra spec men dras med en del buggar och kvalitetsproblem så därför kan det vara bra att söka brett vad gäller tester. Just H2 tycker jag ganska genomgående fått bra kritik. Dock har jag svårt att se hur man ska stå ut med vikten på 230 gram. Det kan bli rätt jobbigt.
     
  8. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig om att man inte ska stirra sig på specsen. Ulefone power har t.e.x. tydliga kvalitetsproblem. Då spelar en snabbare processor mindre roll.

    Jag har läst på och just Cubot har goda omdömen. Det är ett bra val i budgetsegmentet. Var nära att jag köpte en Cubot Note S för ett tag sen men kom fram till att jag ville ha metallbaksida.
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 433
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Man verkar inte kunna få allt. Företag som Ulefone och Elephone satsar på att vara lite innovativa och sticka ut, men så verkar vissa av deras lurar ha massa problem och buggar istället. Cubot är mer konservativa och satsar på snygga telefoner med väl beprövad hårdvara.

    Note S har fått väldigt bra omdömen trots att den är extremt billig. Vill man gå upp lite i pris tror jag Dinosaur också kan vara ett bra köp. Den har 3 GB ram och MM samt en greppvänlig baksida. Vill man ha metall kanske deras nya cheetaphone kan vara ngt: http://www.cubot.net/smartphones/cheetahphone/ Men du hade väl redan beställt en Note 3 Pro?