Fråga: Curve Card - samla alla betalkort i ett kort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av dalton, 20 aug 2018.

  1. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Ja nä över en vecka ska man inte behöva vänta på svar när det kommer till nåt såpass viktigt som ens pengar.

    Jag har använt Curve 2 ggr under detta år. Tänkte också säga upp det. Som du säger för mycket knasigheter för att jag ska känna mig trygg att använda dom helhjärtat.
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det är då märkligt att det skiljer så pass mycket mellan erfarenheter, jag och sambon använder det om inte dagligen så 4-5 gånger i veckan i snart 2år utan några som helst problem.
     
    akka och matssoderstrom gillar detta.
  3. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Helt klart. Är väl som med allt annat här i livet :)

    Mina problem har varit några dubbeldragningar (som har korrigerats automatiskt), nekade köp (men att då använda det underliggande kortet direkt gick utan problem) och problem att förnya ett av dom underliggande korten i Curve appen. Små saker men det gör helheten för mig. Och när man läser här om hur frånvarande supporten verkar vara och om alla problem som många verkar få vid returer så ger alla dessa saker mig avsmak för tjänsten som helhet.
     
    akka gillar detta.
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Tiden går och igår fick jag mitt första utbytes Curve Blue kort. Jag har haft Curve i tre år och nu gick giltighetstiden ut för det första kortet. Utbytet skedde automatiskt och gratis.

    Jag använder Curve väldigt mycket. I stort sett alla dagliga inköp gör jag med Curve. Om jag köper en resa eller något annat dyrare så kanske jag väljer att betala direkt med något annat kreditkort för att lättare kunna använda försäkring eller kunna reklamera om det skulle behövas. Men till dagliga inköp av mat och andra småsaker använder jag Curve.

    Curve ger mig också möjligheten att betala med mobilen även med kort som inte är anslutna till Google Pay. T.ex. använder jag ofta mitt Preem Mastercard och betalar med mobilen genom Google Pay och Curve.

    Efter tre års Curve användande så känner jag mig nöjd med Curve. Tjänsten har varit stabil och i stort sett alltid fungerat. Några få gånger under dessa tre år har det varit tekniska problem, men inte oftare än med vilket kort som helst. De få gånger jag använt Curves kundtjänst så har jag fått svar inom ett dygn. Har dock inte provat kundtjänsten på senare tid så det kanske har blivit sämre.

    Sammantaget tycker jag Curve har fungerat bra och pålitligt. Jag skulle sakna Curve om tjänsten försvann. Många saker provar man och kanske inte använder så mycket sedan men för mig har Curve blivit standard för betalningar i vardagen.
     
    rayfix, Sale, milky81 och 5 andra gillar detta.
  5. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Jag gillar Curve och använder det som första alternativ.

    Och när jag tappade kortet för ca 3 veckor sedan var kundtjänst bra med typ ett svar Per dag. Efter jag indentifiera mig med körkort så var det som nån klippte bandet. Inga svar trots flertal mail försök.

    För ca 2 dagar sedan fick jag första svaret från dem efter över 3 veckors tystnad.
    Svaret löd: vi har fått mycket mail och vi önskar vi kunde svara snabbare. Just nu kollar vi upp detta.

    Tråkigt att det ska behöva ta mer än en månad att få ett ersättningskort. Väntar fortfarande på kortet och kan inte använda Curve tills det nya kortet kommer.
     
  6. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    tråkigt. hade du inte möjligheten att använda Curve via Apple Pay eller Gpay? åtminstone skulle du sluppit vänta med att få det fysiska kortet.
     
  7. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Är fysiska kortet spärrat går det inte använda det alls tex Samsung pay fungerar då inte.
    Behöver ett nytt kort.

    Fortfarande knäpp tyst från kundtjänst nu en vecka senare.
     
    akka gillar detta.
  8. LaserChoklad

    LaserChoklad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Övrigt:
    Mi Band 6
    Man måste väl ha pass? Jag försökte fixa kortet men blev blånekad utan kommentar. Efter att ha kontaktat support (3 gånger) fick jag ett nytt försök. Då står det att körkort inte är giltigt utan det måste vara pass eller nationellt identitetskort.

    Please also note that if you're an EEA customer you'll need to provide us with either an EEA Passport or National Identity Card.

    Note that we cannot accept Driving Licenses.
     
  9. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Svenska körkort är inte giltiga som id-kort utanför Sverige, det är helt korrekt. Så pass eller nationellt id-kort är det som gäller.
     
    jnsson gillar detta.
  10. LaserChoklad

    LaserChoklad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Övrigt:
    Mi Band 6
    Aha jag trodde att körkorten var typ eu-standardiserat som ID.
     
  11. rabert

    rabert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har sedan några dagar problem med Curve i både Google Pay och via det fysiska kortet. Tre kort från olika banker är anslutna och helt plötsligt får jag status medges ej/declined oavsett vilket kort jag väljer och i vilken butik jag är. Respektive fysiskt kort funkar dock fint var för sig när de används utanför Curve.

    Idéer någon?
     
  12. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Nu efter nytt mail försök fick jag äntligen hjälp.
    Det krävdes att jag hotade att säga upp kortet.

    Nu är ett nytt kort påväg och upptäckte att att jag redan innan har fått mitt nya kort kan använda det i Samsung pay och för internet köp.
     
    utor gillar detta.
  13. hawah

    hawah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Det kan inte vara så att din spend limit per år har nåtts ?
    Jag slog tydligen i taket tidigare i somras och är i processen med att höja limiten..
     
  14. LaserChoklad

    LaserChoklad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Övrigt:
    Mi Band 6
    En fråga som är relaterad till kombinationen crypto.com-kort och curve-kort.

    Det finns ju vissa begränsningar med cashback från crypto.com-kortet. Exempelvis om du betalar vissa räkningar med kortet så får du inte cashback.

    Min polare påstår att om betalar med crypto.com-kortet genom curve-kortet så får man ÄNDÅ cashbacken på dessa utgifter. Någon som har testat detta? Jag ska testa själv så småningom.

    Finns väl en risk att man blir permabannad av crypto.com om det är lite shady. Vad tror ni?
     
  15. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Du åker risk på att bli bannad om du utnyttjar kortet på ett sätt så du får oändligt med cashback. Tror du inte blir bannad om du använder kortet till att betala räkning. Men likt som om du använder kortet direkt så kommer du inte få något cashback heller om du använder via Curve för att betala räkningar.
     
    LaserChoklad gillar detta.
  16. scann3r

    scann3r Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej,
    Införskaffade Curve för inte så länge sedan men skall göra mitt första köp på Tyska Amazon.
    När jag skall checka ut hos Amazon visst skall jag välja Euro som slutbetaling?
    Sen sköter Curve resten med valutaväxlingen.
    Mitt SEBkort hos Curve är vald till SEK.
     
  17. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det stämmer bra, du ska alltid betala i lokal valuta för det land du handlar ifrån och så sköter Curve växlingen till ditt underliggande kort som debiteras då i SEK.
     
    scann3r, LaserChoklad, iterva och 1 annan gillar detta.
  18. Fredrik_Spindel

    Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Bokade precis biljetter till en konsert med mitt Curve-kort och fick som svar från arrangören att:

    "
    Köpet har ännu inte beviljats. Detta på grund av att de kontroller som vi och banken genomför för att förhindra bedrägerier, inte med tillräcklig säkerhet kan styrka att detta köpförsök är riktigt och gjort av ägaren till kortet. Vi vill därför genomföra en manuell kontroll samt manuellt bevilja eller neka detta köp.
    "

    Sitter jag i skiten om arrangören inte smidigt får kontakt med Curve? Det verkar vara lite si och så med supporten vad jag läst här.

    Biljetterna till konserten är slutsålda så om jag blir nekad blir jag utan.
     
  19. Fredrik_Spindel

    Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Svarar mig själv då det löste sig snabbt och smidigt. Vet inte hur de kontrollerat men köpet blev iallafall godkänt. Arrangören är Tickster om någon undrar.
     
    ganmo och svenix gillar detta.
  20. jerry84

    jerry84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    Har ni varit med om att återköp betalat till fel kort? Jag har gjort köp på samma ställe tidigare på två olika underliggande kort. Nu när ett återköp registrerar (i och med köpet inte gick genom) så fick jag återbetalning på fel kort:(