Fråga: Curve Card - samla alla betalkort i ett kort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av dalton, 20 aug 2018.

1. ac1976

ac1976 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    151
    Fungerade fint med ett virtuell Revolut kort ihop med Curve på Cirke K. Är ju helt grymt!

Hultan, gneken, utor och 1 annan gillar detta.
  2. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Skapade du upp ett virtuellt kort? Eller beställde du hem ett kort och använde det kortets nummer? Kan ju alltid vara bra med fysiskt kort också, speciellt när Revoluts gratiskort är ett Visa som är mer ovanligt nu här i Sverige.

bernard gillar detta.
  3. ac1976

Mottagna gillanden:
    151
    Skapade ett virtuellt kort, var sent på kvällen och vi skulle åka till Danmark nästa dag så hade inte tid att få hem ett fysiskt kort.
    Blev godkänd efter några minuter av Revolut och kortet skapades direkt.
    Försökte sätta in 10000kr på Revolut fast det var mer än min max gräns per dag, 5000kr gick bra.
    Betalade nyss i DK på BurgerKing strax utanför Köpenhamn med Curve ihop med Revolut

Känner inget behov av ett fysiskt kort så jag tror jag hoppar det.

gneken och utor gillar detta.
  4. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Kul att det fungerar! Men för optimalt användning av växlingsgränser så behöver man ändra valutan som dras på revolutkortet när nivåerna uppnås.
    T.ex: 200 pund gratis växling via Curve, använd Revolut kortet som SEK kort.
    När gränsen uppnås, switcha antingen fysiskt till Revolut kort, alternativt byt valuta i Curve-appen så den drar den utländska valutan från Revolut kortet, via Curve men utan växling?

Tänker jag rätt då?

För övrigt känner man sig lite som en pengatvättare, när man kopplar bank till bank, kort till kort, i långa serier. Och sen går och köper att paket mjölk med avancerat upplägg :cool:

Hultan och ganmo gillar detta.
  5. gneken

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Då du endast har 500£ fritt att växla på Curve, så bör du i Curve exempelvis ändra till att debitera Revolut i DKK om du nu i Revolut har DKK. Kör du direkt på Revolut har du ju 5000£ per månad, vilket är en betydligt högre gräns. Då är det bara att köra på och låta Revolut växla på alla icke helgdagar :)

Så ja, du tänker helt rätt om jag förstår dig rätt. Alltid bra att ha ett extra kort och inte förlita sig på ett kort, speciellt när man är utomlands. Vi har ju sett att Curve strular mer än Revolut när det gäller betalningar där folk fått "Medges Ej" eller något sånt helt plötsligt.

utor gillar detta.
  6. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 962
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Hur såg det ut att tanka på obemannade stationer med Curve?

Tankade idag med Curve med SAS MC som underliggande på en obemannad ST1 station. Gick fint och än så länge är ett belopp reserverat på 1500:-

7. gneken

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Tidigare rapporterade folk 3-4 dagar innan de släppte beloppet.

chraist gillar detta.
  8. adress

adress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77
    Under senaste veckan har jag använt Curve 5-6 gånger. Fungerar varannan gång. ” köp medges ej” är inget ovanligt. Upp med kortet ur manuellt som var förvald och allt ok. Men våga lämna alla kort hemma - inte ännu

9. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 962
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Har du problem med samma underliggande kort eller det gäller alla korten?

10. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 994
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    För min del som använder Curve-kortet regelbundet och i snitt gör en 5-6 inköp per vecka så har det varit sällsynt att det inte fungerar. Jag tror det har krånglat en eller två gånger på nio månader. Men oftast bara funkar det.

I början var jag också tveksam till att bara använda Curve och lämna alla andra kort hemma. Men nu skulle jag nästan kunna tänka mig att göra det. För min del så funkar Curve till 99%.

ganmo gillar detta.
  11. ganmo

ganmo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har bara strulat för mig en gång för ett par månader sen. Har inte heller några extra kort på mig förutom Curve. Men jag har Revolut och Klarna via Apple Pay ifall det skulle strula ;)

12. adress

Mottagna gillanden:
    77
    Har faktiskt inte bytt utan det är med SEB Mastercard som det strulat senaste gångerna. Två gånger på ICA Kvantum Kungens kurva - och en gång på Citygross i samma kurva senaste veckan. Har fungerat där tidigare.
    Annars använt Amex - så där faller Curve per automatik. Använder även ApplePay. Ansökte i förrgår om Revolut. Betalade in ett minibelopp på ett par hundra. Gick igenom hela processen till att intyga vem man är. Tog bild på körkort - fram och baksida som var ett alternativ. Gick inte efter det eftersom man numera inte godkände körkort. Mitt pass har gått ut och ngt internationellt ID har jag aldrig haft. Så då kom jag inte vidare. Men pengarna behöll dom ( smart affärsidé ...). Beställde tid hos polisen för ansökan om ID - men det är en annan femma.

13. ac1976

Mottagna gillanden:
    151
    Vad drygt att fasta halvvägs in i ansökan, sen kan man tycka det är konstigt att våra körkort inte funkar som leg utanför Sverige. Man borde kunna höja upp körkorten till en standard som funkar utomlands.
    Iallafall är det värt besväret, har använd Revolut varje dag under vår vistelse i Danmark. La först in det i Curve fast nu när det även fungerar med ApplePay känns Curve lite meningslöst. Går ju bra att betala ölen direkt med klockan :)

14. gneken

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Tror problemet med körkortet är att den inte talar om din nationalitet, vilket gör att det inte är ett giltigt ID-Handling utanför Sverige.

15. adress

Mottagna gillanden:
    77
    Dessutom var körkort ett av valen av två i ansökan. Vid chatt med dom sa dom att det inte gällde längre. Då hade jag ju redan pytsat in ett belopp. Enligt samma chat kan det ta 4-5 veckor att tillbaka beloppet. Tog 15 sek att bli av med dom - men upp till 5 veckor att få tillbaka. Till dess har jag ju fått mitt Svenska ID - så då kanske..... jag slutför registreringen.

Hultan gillar detta.
  16. ganmo

Mottagna gillanden:
    909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nyhet för er som har det svarta kortet och uppåt. Numera har man permanent cashback på utvalda butiker/tjänster där du får välja max 6st. Skillnaden från förut är det nu gäller för alltid och inte bara 3 månader ;)

Lazerharp gillar detta.
  17. ac1976

Mottagna gillanden:
    151
    Har oxå för mig att det är så, fast jag kan inte ändra eller lägga till, mina tre är låsta sen Blue kortet.
    Och med senaste uppdateringen av appen till iOS ser det ut som man behöver Metal för att få sex stycken.

Bifogade filer:

18. ganmo

Mottagna gillanden:
    909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har legacy black, för min så får jag upp sidan där jag kan välja. Men när jag väljer något så får jag en dialog som säger att jag måste har black/metal för att gå vidare.. Har skickat ett meddelande till supporten om det. Håller tummarna på att legacy black får det nya cashback också!

Yes verkar som det är bara tre nu. Vet precis vilka tre som jag kommer välja, ifall jag får välja ;)

19. ac1976

Mottagna gillanden:
    151
    Kan tipsa om att Spotify inte fungerade med Curve.

ganmo gillar detta.
  20. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 327
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello