Custom Alerts/Notification vid specifika email

Diskussion i 'Allmänt' startad av cyberknutte, 17 apr 2012.

1. cyberknutte

cyberknutte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har behov av att kunna skapa special alerts för email baserat på avsändare, subject eller ord i bodyn.

Nu är det så att det verkar helt omöjligt att hitta en lösning på detta problem. Det finns inga appar som kan göra detta, inte ens fantastiska Tasker kan lösa det.

Mitt scenario är exakt samma som i denna tråd:

http://androidforums.com/samsung-ga...ustom-email-sms-alerts-samsung-galaxy-s2.html

Tacksam för alla idéer om hur man kan lösa detta. Jag inga problem med att roota och lägga in custom roms. Sitter just nu på en Samsung Galaxy Note.

// Andreas

2. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Om du använder Gmail så kan du skapa olika filter som ger inkommande e-post en viss etikett beroende på avsändare, ämne eller innehåll i brevet, och sen ställer du in i Gmail-appen att den ska ha en speciell signal för just den etiketten. Så har jag gjort och det fungerar utmärkt.

3. cyberknutte

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag insåg precis att jag glömt skriva in att det skall fungera med en Exchange/ActiveSync baserad mailserver.

Jag har läst om alternativ baserade på Gmail och även Tasker i kombination med K9 emailklienten skall tydligen kunna få till nått i still med det jag är ute efter. Men det blir lite väl mycket fulhackande tycker jag.

Skall jag gå Gmail vägen så måste jag på något sätt forwarda alla mina mail till mitt Gmail konto.

Med K9 så måste man öppna upp imap... vilket inte funkar för oss.

// Andreas

4. cyberknutte

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det optimala är om man kan få till en stor Blaffa som lägger sig över allt annat ungefär som man kan konfigurera ChompSMS att göra.