Custom Rom! Cyanogen mod 6 och 7!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av MaxaaN, 10 februari 2011.

1. espling

espling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag följde råden på xda och tog bort:

/system/lib/hw/liblights.x10mini
    /system/lib/hw/lights.msm7k

Funkar för mig nu.

Edit: liblights.x10mini = lights.x10mini

Last edited: 16 april 2011
  2. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Det funkade, tack för detta! Var på xda hittar man detta och liknande tips? Har lite andra funderingar som jag gärna skulle vilja ha svar på, t.ex. om det går att göra dialogrutorna icke-transparenta t.ex.

3. espling

espling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Gott att höra. Tips finns i tråden för MiniCM och du kan även kolla i trackern efter buggar.

Edit: Du kan ju byta mellan olika teman också. Än så länge är det nog bara de tre första som är kompatibla med RC2.

4. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

OK, det är bara att söka i den "lilla" tråden alltså :P

Ja hur byter man tema? Har sökt men inte hittat...

5. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Tror du måste vara lite tydligare, "Buggigt som tusan" säger ju ingenting. Har kört MiniCM som min enda rom nu i flera månader och tycker det är oerhört stabilt. Senaste veckorna (sedan RC1) har jag inte sett en enda krasch. Ljusstyrkan på skärmen funkar perfekt, känns dessutom som att skärmen blivit ljusstarkare sedan RC2.

Och hur kan en inställningsmöjlighet vara onödig? Det är väl bara att inte ändra den om man inte vill?

/Daniel

6. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Nja... I senaste versionerna av CM-rommarna har de ju faktiskt lyckats överklocka med SE-kärna. Fråga mig inte hur de gör, trodde också att det var omöjligt...

/Daniel

7. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Hmm nej, men det är svårt att vara tydlig, det är mer en känsla, en allmän uppfattning, smågrejer som inte funkar, kan väl ta ett exempel: första gången jag startade telefonen och skulle ställa in mitt google -konto bad den mig slidea ut tangentbordet, gick inte att få fram något annat tangentbord... jag trodde jag hade laddat in pro:s mjukvara men så var det icke... och det där att led notifications inte funkar utan att man behöver gå in och pilla i filsystemet...
    OK gott, kanske fick fel uppfattning i början då, kanske behöver "svänga in sig" lite först :P

I min värld så blir det väldigt mycket rörigare med många inställningar och svårare att hitta den inställning man är ute efter. Också risk att ändra fel grej och ställa till det, sen kanske svårt att hitta tillbaka. Jag har inget behov av att ändra hastigheten på led-blinkningen, t.ex. Men där är vi väl olika :)

Såhär efter ett dygn känns den faktiskt mer stabil än från början. Blir mer och mer positiv, det blev väl en smärre chock först. En sak jag glömde nämna på plussidan: EQ!! Oj vad jag har längtat efter det :)

Men en sak är för mig helt obegriplig: Krävs det verkligen TVÅ knapptryckningar för att avsluta ett samtal?? Går det att ersätta dialern på något sätt?

Och det där med hur man byter tema får någon gärna förklara för mig...

8. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Ja, det där med att den säger åt en att slidea (undrar om det ordet finns med i SAOL :P) tangentbordet är en känd bug, om jag förstår det rätt så går det inte att göra någonting åt av någon anledning.

Det där med led-notifieringar har det ju skrivits om i forumet. Det skumma är att det alltid har funkat för mig. En första grej att testa om jag har förstått det rätt är att gå in i cm-inställningarna och nollställa dem. Typ. Å andra sidan verkar det finnas andra som har kvar problemet efter att både ha gjort det och raderat filerna du nämner. Oberoende av vilket så kan du nog vara säker på att buggen fixas snart, verkar jobbas på den.

Ja, jag tycker aldrig det kan vara ett minus med många inställningar. Finns alltid någon liten obskyr inställning som man skulle sakna om den inte fanns där, även om 95% av inställningarna känns totallöjliga :)

Nä, det där känner jag inte igen, det måste vara något fel. Funkar inte att bara klicka på röda avsluta-knappen på skärmen alltså? Tycker den dialer som medföljer är skitbra faktiskt.

Jag kör själv Floyo-temat. Det är bara att först flusha in själva MiniCM med xrecovery, och sedan tema-filen. Dvs du läser in den på samma sätt som själva romen. (har dock aldrig förstått varför man ska hålla på och döpa om filerna till update.zip, det finns ju ett alternativ i xrecovery för att peka ut godtycklig fil)

/Daniel

botze gillar detta.
  9. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Tack för dina svar Daniel, de klargör en hel del!

OK gott att det inte var "skit bakom spakarna" för en gångs skull :P
    Jag har ingen röd avsluta-knapp på skärmen! Jag måste trycka på meny -> Avsluta samtal. Det var det jag tyckte var skumt. Hur kan vi ha olika??

Men jag hittar ingen länk till det temat i tråden? De tre första temana (hmm vad blir tema i pluralis?) hittar jag ingen länk till, de andra "Other themes" är det ju länkar till.

Edit: Hittade länkarna, samma länk som mjukvaran :)

10. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Floyo-temat var bra mycket snyggare än det som är default. Är det samma som "MiniCM6" eller är det ett annat tema?

Med orginaltemat gick det ju knappt att se om en checkbox var iklickad eller ej.

11. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Ingen som vet hur man gör när telefonen fryser och rebootar varje gång man överklockar den 800+ ..

Är det bara att sitta och vänta och tycka synd om sig själv eller?

Sent from my U20i using Tapatalk

12. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Eller kanske klocka ner en aning för att få den stabilare?:cool:
    Är man ute efter max-resultat så får man nog räkna med det.....

13. Masen666

Masen666 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

14. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Är det alltså så att CM6 för pro är "släppt" medan CM6 för mini fortfarande är i test-stadiet? Eftersom den till pro inte har något prefix typ alfa, beta eller RC...

Någon som vet om det finns en lista på vilka appar som ingår i MiniCM6? Undrar t.ex. vad det är för kalender-app, sms-app och dialer....

15. jonthe838

jonthe838 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Stämmer bra, Det är olika utvecklare så dem har kommit olika långt. Owain som gör pro versionen hade förut en mini för att hjälpa till men han har gett bort den så mini utvecklaren får klara sig själv just nu..

16. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hmmm... Alltså, när jag har ett pågående samtal så ser jag en skärm som ser ut ungefär så här
    (fast jag har ett annat tema, detta var första bästa träff i Google bildsök :P) och så klickar jag på den stora knappen i mitten för att lägga på. Har inte du det?

/Daniel

17. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

ang. överklockningen över 800+ .. det funkar på vissa telfoner men på vissa verkar det som att det inte fungerar bara .. JAg kan klocka min till 806 och då är den skitstabil .. när jag kör 825 så får jag räkna med ett par omstarter

18. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Nej! Jag har samma android-gubbe i mitten, sen har jag bara en liten flik märkt "dialpad" längst ner som jag kan dra upp, alla andra kontroller är gömda tills jag trycker på meny-knappen. Hur kan vi ha olika??

19. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Mycket bra fråga. Jag har inte ändrat någon inställning gällande det där vad jag kan minnas. Någon annan som har en aning? Låter ju som att du skulle ha någon annan telefon-app, men om vi båda har installerat samma rom och inte bytt ut någonting så är ju inte gärna det möjligt...

/Daniel

20. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

DEt enda jag kan komma på som skulle kunna vara skillnad är om ni har olika LCD density (dvs hur mycket som ska få plats på skärmen) inställt. Det kanske är så att om telefon-appen känner av att en knapp inte får plats, så lägger den in det valet i menyn istället?
    För att kolla LCD density, editera värdet "ro.sf.lcd_density" i filen /system/build.prop.
    Själv kör jag 110 och jag ser "Avsluta"-knappen.