Custom-smileys i SMS

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av sparriskrigaren, 15 okt 2010.

  1. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    I MSN kan man enkelt lägga in egna smileys, även om det bara är en själv som ser dessa. Att en text-trigger lägger in en viss bild istället.

    Går inte detta att fixa i SMS på Android?
     
  2. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Vad är det för mening med att skicka smileys om den som tar emot smset inte ser smileysen utan bara tecken?
     
  3. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Kul. Vad är det för mening med någonting alls, egentligen?
     
  4. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Själv slänger jag in smileys för att "förtydliga" eller vad man ska kalla det, och skapa mer liv och känslor i smset. En :P efter en mening kan få en att uppfatta meningen på ett annat sätt t.ex.

    Kan i så fall tänka mig om appen hade varit installerad på två telefoner så att båda då kan se smileysarna på samma sätt om man skickar sms mellan dessa två telefoner.

    Men du kanske menade mer generellt, vad det är för mening med någonting alls, och det vågar inte jag svara på :P
     
  5. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Just precis som Tobbis säger. Det kan vara kul att göra två personer imellan, te x mellan mig och min sambo. Så får vi roligare SMS-konversationer.

    Alla kanske inte bryr sig om detta, men jag gör det. Det vore kul, och jag kan inte föreställa mig att det borde vara särskilt svårt att fixa?