Fråga: CWM borta, tomt i Odin

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - ROM-filer och utveckling' startad av dextan, 24 mar 2016.

Taggar:
  1. dextan

    dextan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej på er,

    Om det är fortfarande någon som läser det här forumet och kan hjälpa mig vore jag tacksam :)

    Jag skulle lägga in en ny rom här om dagen. Lägger in rommen på minneskortet och tänker bootar upp CWM, men till min förvåning så ser jag en Android kraschsymbol och sedan kommer till Samsungs egna recovery(? se bild försäkerhetskull).
    [​IMG]
    Då tänker jag att något har gått åt pipan och jag får väl flasha in CWM eller TWRP igen, men när jag sätter min telefon i download mode så hittar inte Odin min telefon.
    Jag har testa flera versioner av Odin på flera olika datorer med olika usb kablar.

    När jag är inne i Android så har datorn kontakt med telefonen som vanligt och man kan hitta enheten, men när man öppnar Odin så är det tomt där.

    Någon som har någon aning av som hänt eller ännu bättre.. hur kan man lösa detta?

    Känns som jag är 4ever fast i den installationen jag är nu.
     
  2. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Du är i det recovery du önskar på bilden. Därifrån väljer du din rom från Sdkortet. Samsungs egen ser annorlunda ut.
     
  3. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Vilket förklarar varför Odin inte ser mobilen.
     
  4. dextan

    dextan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    CWM är ju lite fluffigare och större text, och man kan välja att göra en backup på hela telefonen det kan jag inte göra nu.

    När jag ansluter med Odin så är telefonen i Download mode och inte recovery.
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har ingen lösning, men detta är Samsungs stock recovery (i Lollipop) precis som TS säger.
     
  6. Droid119

    Droid119 Guest

    CWM funkar inte riktigt (Testat på en samsung Galaxy tab något) men TWRP verkar boota..
     
  7. dextan

    dextan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    det löste sig med en cheapy cheapy Kina kabel. Dock så ville sig inte TWRP, när jag laddade rommen så började TWRP ladda in och sedan startades telefonen om automatiskt.

    Gick bra när jag drog in CWM igen:)
     
    Last edited: 24 mar 2016
    wiper gillar detta.