Jag har precis rootat för första gången till Cyanogen Mod 7.02. Men jag har ett problem.. Jag kan inte hitta mitt wifi? Hittar massa andra men inte mitt. Någon som vet vad det beror på? Edit: Hittade det. Ökade antalet kanaler bara.
Hej. Ny på detta forum och ny på CM La i senaste cm7 stable igår och har några frågor. 1. Kan man stänga av orginal låsskärm i cm7 helt och i så fall hur? Hittar inget i inställningar. 2. Hur flashar man in en ny radio utan att sabba något.
Testa "disable lockscreen" under CyanogenMod Settings/Tablet Tweaks. Är det vad du söker? Jag flashade ny radio via ROM Manager, det fungerade alldeles utmärkt.
Det finns inte, du måste lägga in gapps (Google apps) här hittar du det för legend http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Latest_Version#Google_Apps edit: såg att du hittade svaret
vilken radio använder ni? Jag kör CM7.0.0 och tänkte uppgradera till 7.0.3 nu och slänga in en ny radio då min legend har en tendens att lägga på mitt i samtalen.. posta gärna en länk till radion.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=948109 Kolla in temat Blue Buzzer W/ custom Circle Percentage icons så blir du nog nöjd.. väldigt enkelt att ordna eller kanske Sculpted 2.1 W/ Custom battery icon
Fler frågor igen Om jag vill köra app2ext måste jag installera om romen då, eller kan man slå på det i en befintlig install. Behöver man formatera sd-kortet och isf rensas det helt? Såg i rom manager att det största partion jag verkar kunna göra var 512mb, kan jag göra partionen större om jag formaterar den i en dator? Många frågor men nån kanske kan förklara hur det funkar
Jag har kört den snart ett dygn.. va orolig om problemen med wifi som följt med i några builds men har funkat fint, kanske påverkade att man gjorde en full wipe före? Gps är ju fortfarande ett problem men flasha in nyaste radion från bell så var det löst!
Fick just en omstart när jag slog på wifin, 1 gång på över 24h, kan jag leva med. Hoppas det inte blir fler ggr! :/
Lösning på gång.. Issue 3931 - cyanogenmod - Turning On Wi-fi => kernel panic - CyanogenMod Android ROM - Google Project Hosting
Nu har jag fasen fått hjärnsläpp, hittar inte vars man ändrar alternativet att man inte avslutar samtalet på powerknappen under samtal, vill att knappen ska vara skärm av/på istället. Har haft så förut....googlat lite och flera skriver under tillgänglighet men där är det tomt. Har dom tagit bort funktionen?
Hittade lösningen själv.. gick att tanka hem en app under tillgänglighet, talkback som var exakt det jag letade.
Ser att du kör nyaste bell radion.. är det 7.13.35.13 du menar då? Har du lust att länka till var jag kan tanka den? Hur tycker du att den funkar nu?