ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by -Henric, Jul 24, 2012.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, den skall absolut inte vara helt klar, dock har jag inte hittat nåt som strular - än. Jag har t.ex. inte kört nåt blåtand, A2DP t.ex... Sen är väl frågan hur stabil den är på dagsbasis men det märker jag väl om ett par dar typ... ;D

2. Spaxx

Spaxx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

6 augusti känns mycket rappare.

Sent from my Samsung Galaxy S2 using CyanogenMod10

3. Nattmacka

Nattmacka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

4. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har bara kört denna men tycker inte den är nå segare än cm9. Såg även rapporter på att folk sagt att denna är snabbare..

5. Ringe

Ringe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har lagt in denna rommen nu på telefonen och har lite saker jag undrar över.
    Installerade den senaste Gapps men har fortfarande inte google play. Något speciellt man måste göra för att få det att fungera? När jag skulle försöka att se på ett videoklipp så hittar telefonen inte SD-kortet utan måste starta via astro och då får jag inget ljud med mx-player. Någon som har någon aning om hur man kan lösa detta eller bara vänta tills rommen har mognat?

6. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken GApps installerade du?

7. Ringe

Ringe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Installerade först den nyaste för ICS men laddade ner den senaste för JB efter. Kan det vara att man måste rensa cache eller så?

8. hausmanis

hausmanis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju main feature med jb att de ska vara MYCKET snabbare, ne jag väntar på färdiga varianter innan jag byter från ics. Vill ju få uppgradering och inte tvärt om

9. Camfak

Camfak Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

"Senaste för JB"?
    På xda står det
    Google Apps:
    GApps: 20120724
    Get the latest Version from Rom-Manager.
    Newer, unsupported versions can be found at http://goo.im/gapps
    Så ladda ner den, den kör jag på och jag har inga problem alls.

10. Zorkis

Zorkis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du ska ju ladda gapps som är anpassad för jellybean. Det ser du i filnamnet där det står jb eller ics.

11. dimaZ

dimaZ Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Skulle vara mycket tacksam för länkar till filerna.
    Är det bara att installera som vilken .apk som helst?

Och om någon vet var i telefonen jag hittar build.prop ifall man vill ändra där istället.....

12. Farmfield

MINA ENHETER

Ang. 'gapps', den i första inlägget (i denna tråd) är ju från 17/7 och den senaste på http://goo.im/gapps är från den 27/7, så det känns ju naturligt att uppdatera den då - men frågan är hur mycket det skiljer, det kan ju skilja 27 buggfixar och/eller helt nya funktioner, det är ju sånt man inte vet/märker för man testar... (Om det inte finns nån commit-lista nånstans, vilket det säkert gör, iof!?)

Jag slängde iaf precis in den från 27e nu (hade den från 17 innan) så får vi väl se om jag hittar nåt som skiljer eller om det, som sagt, bara är buggfixar då...

Ang. Facebook så har jag kört den sedan igår och idag har jag 67% kvar av batteriet efter 5h användning, då har jag lyssnat säkert 2h på musik dessutom. Vet inte om det är 2012-08-06-versionen som löste problemet eller helt enkelt att jag gick in i FB inställningarna och bockade ur alla 'notifications' utom 'wall posts' och 'comments'. Kör inte deras widget heller...

13. -Henric

MINA ENHETER

Som sagt så använder jag inte CM längre och kommer därför inte uppdatera.som vanligt. Vill du ta över tråden så är du välkommen :)

-- Hexic | Henric --

14. Camfak

Camfak Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Men ja, men det jag länkade var det som stod överst i GS2 CM10 tråden. Står tydligt vilken GApps man ska ladda ner och det jag ville ha sagt med det var det sista "newer, unsupported version can be found blabla", alltså om han laddar ner den "senaste för JB" så måste han ju mena en unsupported version och därför inte förvänta sig att det ska funka till 100%. :P

15. Farmfield

MINA ENHETER

Hehe, det var väl mer ett konstaterande och inget direkt gnäll - och nej, jag klarar knappt av att uppfostra mina egna ungar så det är nog inte så lämpligt... ;D

16. hogart

hogart Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

MIUI?:)

17. -Henric

MINA ENHETER

Yes :)

-- Hexic | Henric --

18. Farmfield

MINA ENHETER

Så, Hexic

Bara för att äta kakan och ha kvar den också, ur ett on/off-topic perspektiv, varför la du ner CM10 till förmån för MIUI?

För mig var det Google Now som lockade med CM10, jag har inga issues med att söka på engelska (även om man väl ser ut/låter som ett fån om nån hör en, hehe) men det är klart, det är ju ingen dealbreaker att bli av med 'Google Now' heller, om man ev. kan få några väsentliga fördelar med en annan ROM...

19. -Henric

MINA ENHETER

MIUI bygger på stock, vilken är stabil och allt fungerar. MIUI är känt för sin enkelhet och mjukhet i scrollning. Themes-appen till MiUi är smidig också. Den uppdateras varje Fredag och det konceptet gillar jag. Sedan finns det positivt med CyanogenMod också. Dock har min telefon blivit fruktansvärt varm nu och det verkar inte går att fixa. Kanske blir det att installera.CM igen alternativt testa något nytt.

-- Hexic | Henric --

20. Farmfield

MINA ENHETER

Eh, vadå 'stock'..? Stock vad? Knappast Samsungs ROM, menar du AOSP?

Och min S2'a var ofta varm med Samsungs original 4.03/4.04, dock inte med CM10... Varm = energi = batterislukande. :P

Men jag uppfattar det som du är i experiment-tagen, hehe, och har själv varit där (om än länge sen) så jag gnäller inte om det... För mig så är det nog lite skit samma vilken ROM jag kör, jag disablar typ 1/3 av systemapparna ändå (*), oavsett vilken ROM jag kör och sen kör jag Holo Launcher på toppen... Så att jag kör CM10 handlar i princip bara om att jag vill ha 'Google Now', annars är väl CM9 egentligen mer 'vettig'...

(*) På mina tidigare lurar har jag ADB'at in och raderat appar/widgets jag inte använt, numera använder jag Root Uninstaller och disablar dom istället för att ta bort dom.

Last edited: Aug 7, 2012