ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by -Henric, Jul 24, 2012.

1. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör den sen nån timme tillbaka och kan säga att den på min enhet flyter fint :) Jag kom från vsync26 med siya... och där hade jag problem med mem leaks vid tungt användade, har inte kunnat återskapa dessa freezes med mali hw... Batteri tiden kan jag dock (självfallet) inte utala mig om än, hade riktigt bra tider med vsync26 och tung undervolt (4+ timmar screen on och 20+ innan den dog)

edit:
    Kan tillägga att jag fick freezes och memleaks med stock värden på V -och Mhzen

Last edited: Oct 1, 2012
  2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör mest min Galaxy Nexus (med CM10) men just nu ligger det jb_mali från 30/9 inlagd på den maskinen, S2'an... (det är alltså den luren till salu i signaturen ;))

Och 'mali' är ju grafikdelen av Samsung's Exynos SoC och beteckningen avser data urplockad ur kod-blobben från i9300, kod (drivrutiner?) extraherad av Espenfjo och implementerad i CM10...

Grusburk likes this.
  3. skrewie

skrewie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Själv tycker jag det flyter på i ca 3-4 dagar sen kommer memleaks som ett brev på posten. I senaste nightly 30/9 är det inte värst mkt kvar men det kommer lagg som heter duga när man pressar luren.

4. Grusburk

Grusburk Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Då förstår jag lite bättre!.

Men vart tankar jag ner de senaste mali buildsen osv?

5. Appaz

Appaz Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Fan, hardbrickade min telefon. Flashade "oshwc2-vsync_ioctl" telefonen bootade och allt funkade bra tills den dog och fastnade vid bootanimationen. Kom in i recovery via adb och försökte wipe:a cache och dalvik men den frös, startade om och fastnade vid Samsung SII loggan. Efter det stendöd.

Finns det något man kan göra innan man skickar in den på (förhoppningsvis) garantireparation?

6. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    du verkar ha flashat fel saker. inte mycket du kan göra. Eftersom den e stendöd så är de bara å skicka in. Min polare brickade sin HTC Sensatiom XE och de bytte hela moderkortet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

7. anderssoon17

anderssoon17 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja. När man ska ladda ner romen så finns det både galaxys2 och i9100 i vänstra fältet. Vad är skillnaden? Utbudet verkar vara lite olika också?

8. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Galaxys2 är väl för cm9 och I9100 är väl cm10 annars för samma mobil, dvs om du är på officiella get.cm.... Jag kör iaf I9100 näst senaste cm10 då dagens inte fungerade för mig som den skulle. Sen senaste siyha...

9. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ota updatern fungerar klockrent i senaste versionen. Däremot laggade den sönder totalt aannars
    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2

10. Farmfield

MINA ENHETER

"Samsung Galaxy S II GT-i9100" är den vanliga S2'an som har sålts i Sverige och för den & CM10 är det följande länk som gäller för officiella nightlies...

http://get.cm/?device=i9100

11. bihslk

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Senaste RR Romen är följande saker gjorda

Changelog:

v 3.0.9
    Custom NavBar Ring on tablets
    Force dual panel view on any device
    Flip or shake your device to snooze/dismiss the alarm (check alarm settings)
    Take screenshot from NavBar
    Enabled USB mass storage emulation
    HW Composer and memory leak tottaly fixed
    updated from latest cm source
    Brand new HD weather icons
    improved scrolling
    updated default youtube app

Hw composer & Memory Leak fixed??? Någon som vet?

12. Spaxx

Spaxx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet vad? Varför du postar i denna tråd? Svar nej.

Facit likes this.
  13. adesva

adesva Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Den senaste nightlyn (20121002) hackar extremt mycket för mig. Någon annan med samma problem?

Sen blir telefonen helsvart när jag försöker lägga in Siyah 4.1.5 på den också.

14. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är känt. Lägg in dagens build istället

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

15. bihslk

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Jag undrar bara om HW Composern var fixad och Memory Leaksen. Finns folk här som använder annan ROM men ändå är här på denna tråd.

Ville bara veta om någon känner till att HW Comp är fixat

16. Farmfield

MINA ENHETER

Det är bullshit, det är samma fjant som hävdade det samma på Twitter & blev flamad som en överstekt marshmallows väl..? Grrr, trött jag blir...

CM10 är bottenplattan på alla dom här ROM'arna, RR, AOKP o.s.v. så inget fixas där först, utan i CM10...

Han skriver vad som är fixat i en annan ROM och undrar om det är fixat i CM10 - fast grejen är att det då INTE är fixat i den andra ROM'en utan den nissen som gör den ROM'en är en idiot som påstår en massa blaj, hehe...

Nej. jb_mali m.fl. patchar har gjort att ROM'en blivit snabbare/mjukare i allmänhet, men det har inget med HWC'n att göra - folk har raderat HWC'n och startat om utan att telefonerna blivit slöare, hehe... :D

(och jag hade ingen aning om att det var så, att HWC'n inte var behövlig, trodde den var en del i grafikuppritningen, hehe)

Läckan är f.ö. fixad. I stort. Tror den patchen är implementerad i nightlies nu och är den inte det så blir den det vilken dag som helst - samt att det finns patchade build's som Espenfjo's eller mcm811's builds med dom här sakerna implementerade... :)

17. bihslk

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    hahahah ok

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

18. Farmfield

MINA ENHETER

mcm811's senaste ROM + hans patchade Siyah skall tydligen vara lika smooth som vilken Jelly Bean maskin som helst, men dessvärre är kameran trasig (även med Camera JB+) men kan tänka mig att det kommer en v2 build inom en timme eller två med fixad kamera, mcm811 är ju sjukt snabb på den biten...

19. jedijens

jedijens Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag sitter på CM9 Stable 9.1. Men kollar ofta igenom denna tråd för att se vad det kommer för godsaker till CM10. Men ni skriver ofta om saker jag inte förstår något av. De enda CM10 romsen jag känner till är de på get.cm. Sen är det ju många som använder CM10 buildsen och meckar ihop andra roms. Men de är ju aldrig i närheten av CM.

Är denna mcm811 nån användare som kompilerar egna CM10 Roms med egna tweaks? Låter nämligen väldigt intressant nu när du nämnde att den är smooth som Jelly Bean skall vara. Du får gärna länka ROMen när det kommit fix samt förklara lite snabbt för mig om du känner för det. :)

20. Farmfield

MINA ENHETER

Tråden är den här...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1891222

Och han har väl ingen 'riktig' changelog, han brukar slänga ut vilka patchar han implementerat i ROM'en... (står en del i OP dock)

Men notera att det är CM10 patchar han alltså drar igång 'i förväg', så att säga. Många av dom är inte implementerade eftersom dom bråkar med andra enheter, mcm811 bryr sig då bara om GT-i9100... Men han håller såvitt jag vet inte på och bygger egna patchar... :D

Last edited: Oct 3, 2012
    jedijens likes this.