ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av -Henric, 24 jul 2012.

1. gorgo

gorgo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ROM:
    Stock
    Info:
    Samsung S10 plus
    Då kör du inte in någon kärna när du flashat? Utan tar den som kommer i romen direkt?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Va? Nä, jag kör Siyah 5. Jag flashar ROM'en sen Siyah, tömmer cache + Dalvik + 'fix permissions' (nästan varje gång) - bara för säkerhets skull typ. Har ju ALDRIG behövt göra återställning sedan jag började köra CM10 i tidiga augusti förra året...

Körde f.ö.Siyah 4 längre för batteriet var bättre på den, så började jag köra 5'an för att se om inte batteriet var lika bra ändå, sen har jag bara fastnat där... Men nu, typ en månad senare, är batterietiderna helt galna. Har 67% just nu - för en månad sedan hade jag fått sätta den på laddning för länge sen... Fast om det är kärnan eller CM10.1 som blivit bättre vet jag inte, kanske bägge... :D

Last edited: 4 feb 2013
  3. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hello, har lite problem som vanligt.. just nu kör jag cm10.1 nattbygge (25/1 tror jag) och försöker använda min handsfree vilket går sådär, när det ringer så låser den upp skärmen vilket resulterar i att jag ringer/lägger på/högtalare o annat skit vilket inte är så bra då jag använder min handsfree mellan 7-16 till mitt jobb.
    Behöver dessutom mycket bättre batteritid än vad jag har nu, klarar inte ens fram till kl 15.

Ska jag testa lägga in MCM + Siyah 5 ? kanske blir lite bättre på någon front :)

Siyah-v5-MCM-i9100 + cm-10.1-20130204 (testar kasta in dessa se fall det hjälper något)
    vad är CM-Installer ?

Last edited: 4 feb 2013
  4. Grusburk

Grusburk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har McM dött eller?

5. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ja. Kim Jong-un har kärnvapenbombat honom eller nåt. ;D

han har väl mycket att göra i plugget, sist han var borta en vecka pluggade han inför en tenta... Sen gör han inga byggen om det bara är smågrejer som är ändrat i kodträdet för CM...

Själv kan jag leva med det bygget som är nu, grymt bra sedan veckor nu, så hoppas jag Android 4.2 grejerna ramlar in i trädet snarast, uppdateringarna på Google Now o.s.v... :D

6. Grusburk

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Testar faktiskt just nu charmeleon tror aldrig jag haft så bra batteritid innan på min S2a samt är den väldigt rapp får se om jag går tillbaka när 4.2 verkligen börjat komma igång

7. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ööh, lyssna inte på mig, CM10.1 är ju redan 4.2.1... Och Google Now grejerna kom typ igår via uppdatering också så... Snurrig man är ibland, hehe... :D

8. Grusburk

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Grejen är att jag gillar cm men charmeleons batteritid slår ut cms med hästlängder utan tvekan, samtidigt som telefonen känns väldigt rapp och given samt inga buggar. Men jag väntar tills mcm släpper något nytt tror jag.

9. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag har svårt att tro att det är bättre batteritider än jag har med MCM/CM10.1 nu, ofta med 60%+ kvar efter en full dags användning, för 2 månader sedan brukade jag ha 10% kvar...

10. Grusburk

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag använder mig av extended batteri och jag hade 10% ofta vid denna tid inland slut Vettefan varför. Samt gps bugg men har du några speciella inställningar i stweak? Btw inga wakelooks som jag såg när jag hade cm så kan inte varit de

11. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Har inga tweaks i STweaks förutom volume boost, men har ju ett ton appar nedstängda via 'RootUninstaller' - fast hur mycket av det som sparar batteri vette f*n, det mesta är väl för att snabba upp omstarter/boot...

12. Grusburk

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hoppades på att du har något hemligt du använde och bara jag som var dum ;(

13. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Nä du, jag är inte så dj-a avancerad av mig, då får man ju hålla på & gräva runt i allt vad som finns i info om Android & rootande - och jag pluggar ju nästintill på halvtid bara för att hålla mig a jour med vad jag jobbar med, hehe, så inte en chans att jag gräver mer än nödvändigt i det här... :D

14. Grusburk

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

När är den japanska Lunar Week Tillbaka så MCM gör något nytt

Farmfield gillar detta.
  15. Grusburk

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

MCM IS BACK IN ACTION. Skall ladda ner den nu!

16. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jupp, det har varit asiatiskt nyår & grejer fick jag veta av IANKC i MCM tråden på XDA, jag slängde in den (och Siyah 5) redan igår och det tuggar på fett bra. 4.2.2 är det också numera... :D

*** edit ***

Hittade f.ö. denna i CM wiki'n, 'barebones' med lista över vad som går att stänga ner utan problem - själv kör jag med ett ton grejer nedsläckta sedan start... Jag använder f.ö. RootUninstaller för att frysa appar jag inte använder (vilket är typ allt på barebones listan + lite till, hehe) :D

Last edited: 18 feb 2013
  17. Grusburk

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kan du länka denna?

Edit: hittade, men mycket är ju sånt som ändå behövs till något annat, kan dessa grejer liksom en göra någon skillnad att ta bort ;3

Last edited: 18 feb 2013
  18. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

LOL, det var ju tanken men glömde klistra in länken... :P

http://wiki.cyanogenmod.org/w/Barebones (längst ner finns lista > Expand

Tror dock min lista i CM10 tråden är betydligt med komplett men orka försöka hitta den, hehe... ;)

Och om du som jag fryser typ 50 appar/tjänster, asså, nåt måste det ju göra, frågan är ju hur mycket. Men jag har så ofattbart mycket fruset så tror det gör en dj-a skillnad.

19. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hur fungerar era kameror i 3:e parts appar tex Skype? Min bara flimrar

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

20. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Har inte kollat Skype, men har problemet på QR-droid. Enthropy512 ska kolla på camera-HALen har han sagt.