ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

1. MarkusSs

MarkusSs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm, ska inte bluetooth funka på denna ROM? När jag bockar i Aktivera Bluetooth så händer inget mer... Någon som har ett tips på hur man får det att funka?

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Tack för att du påpekar fel i texten. Jag skall ta mig en titt och se vad jag kan göra åt saken :)

*~*~*

Jag är väldigt "off" på denna sidan nuförtiden så jag hinner dessvärre inte kolla till denna tråd. Om någon är intresserad av att ta över tråden så skicka mig ett PM så ordnar vi detta!

EDIT:
    Första-inlägget uppdaterat! (Hoppas det blir rätt denna gång :))

Last edited: 16 sept 2011
  3. Stajlerboy

Stajlerboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Två frågor. :)
    1. Vilken Nightly är stabilast och bäst batteritid?

2. Och vad är det som inte fungerar i CM7 om man jämför med stock?

Är intresserad av att testa denna ROM.
    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Hej!

Som svar på dina 2 frågor så skulle jag vilja säga att den senaste nightly builden (104) är oerhört stabil och den som jag fått absolut bäst batteritid med!

Vad jag vet så fungerar allt ganska hyffsat nu. Changelog finner du även i första-inlägget om det skulle vara av intresse av att kolla in där vad som är på gång i kommande releaser. Om du vill så kan även jag hjälpa dig via Skype eller Msn med installation om det skulle kännas bättre så allt går rätt till (skicka PM i så fall!) :) Annars har du en bra guide i första-inlägget som skall beskriva ganska nogrannt hur du skall gå tillväga :)

I CyanogenMod så finns det en del att göra och ändra angående utseendet innan man får till det precis hur man vill ha det. Det är det som är det lilla charmiga med CyanogenMod (till skillnad mot ex. MIUI där allt redan ser bra ut) :)

EDIT:
    Om du inte heller vill överklocka telefonen så rekommenderar jag starkt kerneln FuguMOD vilken ger avsevärt bättre batteritid, och även undervoltning om du skulle känna för det (ger också bättre batteritid) :)

5. Stajlerboy

Stajlerboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack för ett bra svar ska nog testa att flasha in den ikväll. :) Får se om den är något att ha. :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Det tycker jag absolut att du skall göra!

Om du skall ge CyanogenMod en chans att få visa sin kapacitet så rekommenderar jag dig att du har det installerat under 1 veckas tid för att få en bättre blick i hur det är. Jag vet många (nämner inga namn) som installerar en ROM och sedan redan samma dag så byter dem... utan att ge det en chans :)

7. MarkusSs

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

BUMP
    Behöver verkligen hjälp :/

8. bopprock

bopprock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

tja
    testade snabbt att slå igång bluetooth och skicka en fil från datorn till telefonen.
    det fungerar som det ska

vad är det du inte får att fungera?

9. MarkusSs

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag får inte igång bluetooth när jag ska skicka filer osv. , den aktiveras inte...

10. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Vilken nighly build är du på?

Är du på den senaste (104)? Om inte: Testa flasha in den på telefonen och se om det går bättre.

Jag har #104 på min SGS och Bluetooth'en fungerar som den skall för mig (testat att skicka till både min dator och till en annan mobiltelefon).

11. MarkusSs

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har #104 :\ Kan de ha med cleaningscript eller något att göra? Jag installerade vi CWM och hade ingen cleaning script...

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

kör cleaningscriptet och fix permissions kanske?

13. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Cleaning script till CyanogenMod är jag lite skeptisk till. Jag testade det 1 gång och det fungerade inte (därav tog jag bort det från första-inlägget). Testa att ladda ner CyanogenMod filen och flasha om det på telefonen (utan wipe etc.) och se om det fungerar. Annars är det nog utom min kunskap faktiskt :/ (såvida du inte prövar att göra wipe, factory reset och sådant innan flashning av senaste CM7 nightly builden :))

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

du kanske körde cleaningscript v1 ? jag har kört v2 på typ 30 releaser av nightly och aldrig haft nå problem faktiskt. men men... å andra sidan verkar jag vara den enda med sinnessjuka problem med miui galnet numera oxå så :D

15. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jo, det kanske var så. Jag kommer faktiskt inte ihåg mer än att jag testade det och fick boot-loop :)

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

bootloop är ju per default rätt dåligt ja ;) om man nu inte siktade på det ;)

17. MarkusSs

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ska försöka flasha om den då, är de bara att i CWM att install .zip from sdcard och de igen utan att göra något annat då eller?

18. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ja, du kan ju alltid pröva :) Inget går förlorat :) Dock så kommer system-applikationer tillbaka om du valt att ta bort dem sedan innan :)

MarkusSs gillar detta.
  19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nu är nightly uppe igen verkar det som ;) undrar omd et är dags att skrota galnet miui för denna nu då. så sjukt trött opå den minst sagt ruttna batteritiden...

20. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Yep, nu är produktionen igång igen och den är nu uppe i #123 som släpptes idag :)

Long live CyanogenMod <3