ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

1. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha tack :)

2. Samsung Galaxy

Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ni som oc/uv med fugu vilka siffror har ni som passar? Skulle va snällt ifall ni kunde dela med de:)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Hej!

Jag kan dela med mig av mina gamla värden som jag använde med min SGS :)

Jag skrev ett inlägg i denna tråden för ett tag sedan där jag delade med mig.

Du kan finna den posten HÄR :D Glöm inte att det var värden som passade alldeles utmärkt på MIN telefon, och för det så måste det inte betyda att dem fungerar bra på DIN! :) Lycka till!

Samsung Galaxy och Snusdus gillar detta.
  4. Samsung Galaxy

Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

tack så mkt!

5. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Det var så lite så :) Alltid roligt att kunna hjälpa till! :) Håller ett litet öga på tråden fortfarande även fastän jag inte har kvar min SGS :)

6. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Hade så i början av veckan - Omstart i Recovery, Wipe Dalvik Cache (under Advanced) och omstart (som tar extra lång tid första gången) fixade problemet för mig.

7. nille85

nille85 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android market verkar inte vilja starta med nyaste CM7 2.3.7

8. dannovarius

dannovarius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ny på att flasha ROMs

Hej!
    Jag har börjat bli sugen på att lägga in CM på min galaxy s som börjar bli seg och tänkte att detta kan vara ett bra sätt att få till en nytändning för telefonen istället för att köpa en ny (SGS3 kommer väl säkert till våren).

Dock har jag svårt att hitta bra och relevant information om hur man går till väga, från grunden alltså. De flesta förutsätter redan att man besitter viss kunskap och att man har vissa program (typ odin) Hur rootar man och vad är det för recoveryprogram man ska använda och hur använder man det? Jag gissar att det finns någon bra guide till detta också men hittar inte.

Någon som kan hjälpa mig?

9. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Känner igen det där. Jag hade samma problem. Det finns en tråd, minns inte om det var här eller under allmänt, som heter Önskas: full guide i hur man rootar SGS 2.3.3 eller något liknande. Leta reda på den. Jag skrev ett ganska långt inlägg där med frågor och fick ett ganska långt inlägg tillbaka med svar.

10. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag skrev ett inlägg just till lassekongo förra veckan. Detta kan du också följa HÄR

Last edited: 14 nov 2011
    dannovarius gillar detta.
  11. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag kör med ICS-temat på telefonen. Är det någon som vet färgkoden på blåfärgen som står på operatörens namn när man drar ned notifikationsfältet? Alltså koden som börjar med # och några bokstäver och färger. Jag hade tänkt byta färg från grönt på energiwidgeten så det överensstämmer med resten av temat

12. dannovarius

dannovarius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Dum fråga, men jag frågar ändå. All data raderas väl från telefonen när jag gör detta? Kan jag använda en säkerhetskopiering gjord i kies för att återställa sms, kontakter och liknande efter flashningen är gjord?

Edit: Ehh... Efter mycket letande hittade jag vad 3knappskombon innebär, men det fungerar inte på min telefon. Ska man vara i något speciellt läge för att använda den (ansluten via usb och i recovery mode eller något sånt)?

Last edited: 15 nov 2011
  13. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Telefonen ska bara vara avstängd när du använder kombon. Funkar inte kombon bör du inte göra något med telefonen

14. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Tycker min batteritid blev sämre med cyanogen. Hur kalibrar man batteriet med cwm? Eller rekommenderas någon app som gör det?

Jag tror jag fick cwm 5 när jag flashade cm. Visst hade den några nackdelar om man jämför med cwm 3? Jag tycker mig ha löst det någonstans. Något skulle vara sämre eller inte funka längre...?

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

batteriet kalibrerar sig normalt efter 2-3 fulla laddningar. Ananrs kan du ladda 100% xsen gå in i cwm och köra clean battery stats lr nåt sånt kommer inte ihåg exakt vad det står det ser du. ;) min lur kör med glitch kernel high leakage... autosync på det mesta dock inte på facebook och sånt skit.

1% drain / timme...
    batteriet håller ca 2 dagar med ganska frekvent användande. när jag körde miui fick jag ut ca 1 dag. och miui var ju dessutom bra mycket segare.

16. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6

Jag har haft CM i en vecka idag och har laddat varje natt. Batteritiden är dock så dålig att jag ibland måste ladda en stund innan jag går och lägger mig. Men det funkar alltså att rensa batteristatistiken även i CWM 5?

Jag har funderat på att byta kernel också. Jag la ju in cf-root på stock och flashade sedan in CM via CWM. Jag antar att jag fick en annan kernel då? Glömde dock kolla innan jag flashade vad cf-root hette när man gick in på Inställningar > Om telefonen o.s.v. Men glitch funkar alltså med CM 7.1? Bara att flasha som PDA med Odin? Måste man flasha om CM efteråt eller är det bara att flasha in kerneln och sedan funkar allt som vanligt? Vilka för- och nackdelar finns det med den kerneln och var hittar man den? Något man måste tänka på när man använder den kerneln?

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

glitch flashar du i cwm...kör cleanscript sen in med kernel och sen boota om ;)
    om dsu har ruggigt dålig batteritid så är det läge att kolla igenom the basics.. vad syncar du och hur ofta och har du riktigt bra mottagning där du befinner dig mest.. batteriåtgång deluxe beror uteslutande på mottagning är min erfarenhet iaf.

betterbatterystats är ett bra tool för att kolla vad som suger must.. spare parts och where is my droid power.

18. henkepenka

henkepenka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

När jag ska köra det översta avsnittet får jag fail. Se skärmdump. Några förslag?

UPDATE: Nu står den på SetupConnection... Ska det ta en stund att köra eller?

//Henrik

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

du får ju aldrig ens upp telefonen som added i odin så odin får inte kontakt med telefonen.. har du isntallerat drivers?

20. henkepenka

henkepenka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jo, den dyker upp som added, syns bara inte i skärmdumpen...

Edit: Man ska väl inte vara i download mode eller?

//Henrik