ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 januari 2011.

1. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Förstår det som att du ryckte batteriet efter att du flashat DEVICE-efsbackup.zip , korrekt?

2. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hur bövelen löser man så att alla kontakter och sms kommer med när man restorar med titanium backup? Det funkar lysande mellan 2.2.1 versioner men inte nu när jag gick från docRom 2.2.1 till CM7 2.3.3.

3. emli

emli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilken kernel kör du på nu då? :D

4. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har jag fått fason på allt utom kernel. Kör inte med OC/UV nu. Jävlar vad man känner skillnaden nu när man är utan :) Dock smooth ändå. Men man skämmer ju bort sig själv märker man.

Vilken andra kernel menar du twisted1?

5. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    Var kan man ladda ner nyaste cyanogenmod 7 som släpptes 11 april?

6. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Nä, jag höll in powerknappen för att stänga av den. Men det kvittar hur man gör.

/qsec

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

7. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Last edited: 13 april 2011
  8. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Tror att det är en annan sms applikation så det går nog inte att restora.

9. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Nej, jag löste det genom att gå tillbaka till 2.2.1 faktiskt. Ansåg att en del saker var för stora brister för att jag skulle trivas med CM7 iaf. Så det gjorde inte så mycket att gå tillbaka till 2.2.1 :) Men jag kan inte annat än hålla med om att flytet är utöver det vanliga! :)

10. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Denna, voodoo osv precis som bilboa kerneln.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=980495

Funkar finfint med -50 på 1Ghz, tycker det märks på batteritiden. Kör på -125, -100, -75, -75, -50, -50. (100-1000Mhz)

Kan rekommendera appen pimp my cpu istället för voltage control(den tenderar ju att va ganska buggig) också, finns gratis på xda

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1018411

11. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Du kan använda myphoneexplorer och synka kontakter/sms ja typ allt. Sen är det bara att synka tillbaks, funkar över wifi så man slipper sladdar och skräp :)

Man kan överföra filer, installera/hantera program mm från den också. Allt över wifi

app:
    https://market.android.com/details?id=com.fjsoft.myphoneexplorer.client&feature=search_result

klient:
    http://www.fjsoft.at/en/downloads.php

12. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Du kan även använda t.ex. Go SMS (Pro) för att spara meddelandena för att sedan restora dom i CM7, vad gäller kontakterna så har jag alla mina synkade mot mitt gmailkonto så slipper jag någonsin tänka på att dom inte finns kvar när jag flashar roms :D

13. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

@ twisted1 var det på denna kernel du fick 56.3 i nenamark? Såg i featuresen att den inte har en fps-limit. Det högsta jag har fått med bilboas är 55.8 så jag antar att den är cappad? Hur upplever du stabiliteten jämfört med bilboas? Bilboas känns ibland rätt så buggig. Använde stability test i 3 timmar + 2 timmar av stress test och slutligen ca 2 h av spiderman spelet utan problem i 1.3GHz utan undervolt. Nästa dag så startade telefonen om när jag drog ned notification bar. Detta följdes av random reboots i princip hela dagen även om jag begränsade klockfrekvensen till 1.2. Nästa dag fungerade dock allt igen utan problem. Den startar fortfarande om minst 1 gång om dagen men det kan jag leva med dock känns det lite onödigt om den andra kerneln är mer stabil.

14. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Hehe ser att du är hack i häl i nena, säger inte hur jag fick det ;P

Skämt åsido, fick det med bilboa kerneln. Har kört bilboa hela tiden typ, men tänkte testa denna nu igen och gillar den so far. Platypus kerneln bygger på bilboas fast med en del extra finesser osv. Båda har fps cap vid 65 istället för 55, testa neocore 3d tex så bör du få 62-63.

Nu får jag 55.8 när jag testar också, ska leka lite med inställningar å se vad jag kan få. Testa att köra i flygplansläge, olika cpu skalning osv :)

Skulle rekommendera dig att köra factoryreset och sen in med senaste cm7 update via cwm. Min har också blivit sådär några ggr då jag fipplat ej jäkla massa med allt möjligt, ja du känner säkert igen det :)

Platypus kerneln har några tweaks som lugnar skalningen lite i ondemand, tror det är det som gör att lite mer undervolt funkar. Annars tenderar det att skala ner volten snabbare än frekvensen och då får den tex. 800Mhz volten men ligger på 1Ghz och då låser det sig.

Skumt dock, på 2.2.1 med SOK kerneln kunde jag köra 1,2Ghz på samma volt som 1Ghz hade stock, 1250mV. Helt superstabilt, får inte det att funka alls nu.

Donre gillar detta.
  15. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Samma sak här. Kan inte köra samma undervolt som jag hade på sok så jag sket i det helt å hållet. Batteriet räcket ändå tills jag kommer hem. Bilboas kernel är ändå mycket bättre än sok och gto. Med gto kunde jag inte ens överklocka till 1.2. Den frös direkt.

Ska lägga in updaten senare så får vi se om det hjälper. Tack för tipset :).
    Vet du förresten hur de tar bort capen? Är det samma sak som att disabla v-sync? Är inte riktigt insatt i det här. Och när jag ändå håller vet du om det är möjligt att överklocka gpu:n :P. Om jag inte minns fel så lyckades någon göra det till vibrant men har inte hört att någon gjort det till sgs.

16. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag vet inte exakt hur dom tar bort cappen men det ligger i kerneln, i GPU drivrutinen sannolikt. Vet inte om det är exakt samma som v-sync. Kollar jag i system info så står det 68Hz. Vet inte vad det är för Hz stock, hur som helst i stock går det ju inte över 55-56fps.

Det är säkert möjligt att överklocka gpu, jag har inte super koll på hur det funkar med bussar osv i denna typen av processorer. Iaf så tror jag inte man vinner så mycket på det eftersom GPU i hummingbird är såpass kraftfull som den är. Flaskhalsen är snarare cpun skulle jag tro iaf :)

Last edited: 14 april 2011
  17. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu måste jag ha kommit åt någon konstig inställning. Skärmen vägrar rotera. Hände sedan jag la in kerneln. Någon som har tips?

18. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Q: auto-rotation not working !
    A: check that it's enabled in settings or the notification power widget
    it it still does not work tilt the phone and wait for some seconds - still not working
    press power button 10+ seconds until it reboots (ignore appearing power menu) - that forces the phone to reset state and "hard"-reboot - now it should work

19. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej. Ska prova med det. Men kör du conservative eller ondemand kerneln ? Såg att det fanns 2 olika.

Edit: Funkar fortfarande inte trots att jag provade så som dom påstår med 10+ sek reboot.

Last edited: 14 april 2011
  20. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    så... då har man dragit in "den omtalade" då... sanslöst smoooooth!...
    Riktigt rolig flashning också... de är inte bara att trycka på en knapp så sköter det sig
    själv...om man är ovan med flash och vid datorer generellt ska man nog inte ge sig på denna..."best"...men om man läser här och på XDA så löser sig det mesta..

Nu ska det moddas utseende och ställas in som jag vill att det ska vara...

ps. denna är en "keeper".... satan vad härlig galaxen blev... LOVE!