ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

1. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Har du provat att stänga av mobil data innan du aktiverar: använd endast 2g. Aktivera sedan mobil data igen.

2. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för tipset, det fungerade :)

Nu underar jag bara vart min Notification power widget har tagit vägen? Finns inget där när jag drar ner scroll listen :(

3. hankTard

hankTard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

tänkte bara säga att med senaste CM7 nightly och senaste glitch verkar det gå bättre att överklocka igen. Min lur rullar på i 200-1200 mHz med OnDemand governor. undervoltat -25 på 1200 och 200 mhz. tog bort 100 mhz (ligger ju ändå på samma volt som 200 och färre states aktiva bör ge bättre stabilitet).

Sånt flyt som jag har i luren nu har jag nog aldrig haft. :D

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

gå in i cyanogenmod settings och klicka i så den är aktiv

inställningar-cyan****-gränssnitt-strämaviseringswidget-bocka i första valet

5. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Ibland försvinner den när du ändrar något tex tema eller liknande. Starta om så dyker den upp igen.

6. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för hjälpen men icke. Har nu testat inaktivera widgetlocker och min egen köpta strömaviseringswidget och nu bootar jag om telefonen, får se om det hjälper, tänkte om de krockar på nåt sätt. Kör även Green Leaf Battery saver, eller vad den heter, som stänger av data å sånt när skärmen är inaktiv, kanske också kan krocka. Annars är det väl en bugg bara.

Edit: Woops, nu kom de tillbaks efter reboot, men nu krascha phone programmet... :P blir att testa cleanscriptet som föjde med senaste kerneln jag flasha in, Zachs tror jag det var.. Telefonen funkade dock bra innan. Testade ett överklockningsoprogram tidigare, kasnke sabbade nåt.. Well well, det fixar sig nog.

Last edited: 22 maj 2011
  7. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fuck nu fick den helt spel ju, kanske för att jag mixtrade med 3g/2g inställningen, passade kanske inte kerneln jag kör med, för nu försvann det alternativet helt i inställningar och telefonappen loopkraschar.. :P har kört wipe cache/dalvik och kernelrensningsscriptet, och nu blir det en factory reset, så får vi se om det hjälper.

Edit, joo factory reset gjorde susen. :) Vet inte om det innebär att jag måste flasha kerneln igen, fast kameran fungerar då nu, det var endast därför jag flashade en kernel.. Så nu e jag nöjd. Superb rom!!

Last edited: 23 maj 2011
  8. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Hur funkade det egentligen? Menar du att du fick Voodoo Sound/Color med standard-kerneln och Voodoo Control -
    eller var det plusversionen du använde?

9. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Zach rekommenderar följande om du stöter på problem: lippui94 cleaning script, then wipe dalvik, then fix permission, then kernel - eventuall governor switch - , then wipe dalvik, then wipe cache, then fix permission.

Skulle tro att dina problem har något med bytet till 2g. Tror det är en bug någonstans som kan leda till bootloop men minns inte vad som orsakade den.

10. zppln

zppln Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så där, nu rullar man CyanogenMod. Den verkar hyfsat stabil så här långt. Några småbuggar som förhoppningsvis rättas till över tiden. Bra mycket bättre flyt än på stock på sina ställen hur som helst (adressboken är ett exempel som sticker ut).

Nice touch med skärmavstängningsanimationen (!) från Nexus S för övrigt.

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag tycker den animationen är så inåt helvete irriterande.. speciellt om du har den påslagen på ON med :D... to much time

12. zppln

zppln Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker den är soft. Lite "varför har ingen tänkt på det tidigare?"-känsla. Kör den dock bara vid avstängning. :)

13. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Codeworkx om build 12.

"i'm really awaiting build 12 with the new kernel. ;-)
    ril seems to work better."

/qsec

14. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Hur fungerar Pimp my CPU? När jag sätter värden så startas mobilen om och verkar inte som att den applicerar dom

15. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ta lite uv/pc i taget. När den startar om så fixar den inte nån av frekvenserna eller uv du ställt in.

16. calm

calm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har kört CM7 sen i fredags. Tycker den rullar på bra, lite småsaker som knappt är värda att nämnas.
    Knappt, för bara för att beskriva en liten liten detalj (som säkert går att fixa med en ny app):
    Klockans alarm är lite irriterande, dels finns det bara vidriga pip-ljud och dels så saknar jag "smart-alarm"-funktionen som fanns tidigare.

Vad som är MYCKET bra:
    det går nu att konfigurera om telefonens högtalare skall spela upp ljud när head-settet är i. Äntligen!

17. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Nej det jag menar.

Voodoo control plus + Cyanogenmod7 + standard kernel = Allt fungerar utom att ljustera ljudete i samtal.

Voodoo control plus/icke plus + Cyanogenmod7 + Glitch = Telefonen rebootar när jag startar amplifier.

Ska prova flasha om Glitch och rensa all data på voodoo control app och sedan lägga in non-plus och se vad som händer.

Synd att inte plus versionen inte fungerar till samtal. Störigt att ha så extrem volym i samtal.

18. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

plus + glitch == dåligt...
    vanlig + glitch funkar dock bra

19. hankTard

hankTard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör glitch + voodoo plus och det funkar som det ska. Se till att ha en glitchkärna som innehåller senaste voodoo driver (9) bara. Det går nämligen inte att uppdatera voodoo driver genom voodoo control app. Då startar mobilen bara om.

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jo men sen är det ju så att om du kör en rom som innehåller voodoo så är det ingen mning med att köra plus-versionen.. så för att minimera felprocenten kan man lika gärna skita i det...