CyanogenMod 7, får inte internet att funka?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av krkrkrkr, 5 maj 2011.

  1. krkrkrkr

    krkrkrkr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Hittade ingen tråd om CM7 för spica, förlåt om det redan finns. :)

    Som rubriken, jag har installerat CyanogenMod 7.00 RC1 Spica alpha2 på min spica. På nästan alla sätt är jag supernöjd hittills, batteriet räcker längre än det gjorde innan jag rootade (då hade jag android 2.1) och skärmen svarar mycket bättre exempelvis.

    ...Men jag får inte internet (mobilt nätverk, telia) att fungera trots att jag har försökt mecka in alla sorters kombinationer APN-inställningar jag har hittat (inklusive varianten som finns på det här forumet). Har årskort sms för kontantkortet om det spelar någon roll.

    Har två frågor. Är det någon med telia och android 2.3 som kan delge APN-adress och alla nätverksinställningar för att få det att funka?

    Och är det någon som har denna mod installerad och vet att mobila nätverket ens funkar på det? :)
     
  2. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    jag hade cm7 förut och mobilt internet funkar, kom ihåg att du måste kryssa i national data roaming och mobile internet, så är det typ i alla roms :)
     
  3. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    National data roming har jag aldrig haft i kryssad någon gång, dock måste man alla fall tänka på att kryssa och aktivera data trafiken över mobilt nätverk, alternativet högstupp under Mobila nätverksinställningar (i 2.2 alla fall).