CyanogenMod 7 for the HTC Desire HD :: V7.0.3 (5 May 2011)

Diskussion i 'Desire HD' startad av Aniquibobo, 17 feb 2011.

1. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Verkar inte kunna skicka mms och när jag får ett så får jag gå till telias hemsida för att titta på det.... nån mer som märkt detta?

2. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör man battery wipe och ger det något att göra det?

3. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Att rensa battery stats går att göra från recovery men huruvida det ger någon förbättring beror nog lite på hur du använt din telefon tidigare.

Du kommer inte få mer kapacitet i batteriet och den egentliga batteritiden som du får ut från en fullladdning kommer troligen inte heller påverkas men det kan hjälpa till att kalibrera batterimätaren så att den bättre återspeglar hur mycket som finns kvar.

Jag har själv inte märkt någon förbättring när jag provat men många andra verkar göra det. Jag brukar låta min telefon ladda ur helt till den stänger av och sedan ladda fullt ca. 1 gång i månaden (utan wipe) och det tycker jag räcker men prova gärna själv. Det gör ju knappast någon skada. :)

4. vikko

vikko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att installera clockworkmod recovery via rom manger.

Det laddar ett tag sen kommer ett felmeddelande: "Ett fel uppstod vid sparandet av din återställning"

Kan det ha att göra med att cyanogenmod.com verkar vara nere för tillfället?

5. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste medge att senaste 7.02 var bra för mitt mobila nät. Ska testa på jobbet sen som är i en annan stad som inte har lika bra täckning så återkommer jag.

Edit: har funkat hur bra som hellst på jobbet samt att jag kör med wcdma only.

Last edited: 27 apr 2011
  6. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad kör du för radio?

7. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

26.08.04.07_M3

8. matte629

matte629 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har tyckt att batteriet går ut snabbt på sista tiden. Kollade i statistiken, och tydligen är 40% (ifrån 100% till 0% batteri på 6 timmar) pga viloläge.

Nu, hade ändå tänkt uppdatera radion, för tycker att denna strular en del. Men tror ni att det med batteriet också kan vara ett radiorelaterat problem?

9. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Vad har du för radio?
    Jag har 26.04.02.17_M2 och har inga problem med det. Mer troligt är nog att det är någon app som ligger och drar nätverkstrafik i bakgrunden.

10. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

tjenare, har väl inte enbart med Cm7 att göra, men jag blev omåttligt förtjust i lockscreenen, kör Android Revolution no-sense för tillfället, och känner att det hade varit pricken över i:t att få över lockscreenen som används i CM7,

vet att widgetlocker gör "nästan samma sak" fast notificationbaren ligger fortfarande kvar, och är aktiv, och så tyckte jag att den verkade smått seg.

har googlat ett bra tag här nu, men inte hittat något,
    har någon koll på grejerna? stött på samma problem, eller ska jag helt enkelt ge upp?

tack på förhand

11. Aniquibobo

Aniquibobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Upd
    update-cm-7.0.3-DesireHD-signed

This update contains a bug fix for our update notification system, as well as an important security fix. It is recommended that all users running a version of CyanogenMod prior to 7.0.3 update to this release.

Mirror:
    Kod:
    http://hotfile.com/dl/116906637/6dc8cc7/update-cm-7.0.3-DesireHD-signed.zip.html

/Ani

Last edited: 6 maj 2011
  12. Berntsson

Berntsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag la in 7.0.3 men den verkar inte funka med SPB 3d, men ADW funkar bra. Provade restore och lägga in den igen, men vägrar starta och får bara avsluta eller hem.

13. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kör denna radio nu tillsammans med 7.03 och det funkar bättre än nånsin förr. :)

14. androidfeber

androidfeber Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Hur många timmar får ni ut med denna ROM? Körde innan denna 7.0.0 och kunde få ut 36 timmar om jag är snål. Med Android Revolution får jag ut 50 timmar..

Sent from my Desire HD using Tapatalk

15. Forsstroem

Forsstroem Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge
    När jag laddar telefonen, så börjar led lampan lysa grönt vid 90%, kan jag göra något för att få den att indikera fullt vid 100%?

16. oboi

oboi Guest

En fundering

Hej! Har kört cm7 nu sedan den skarpa versionen släpptes. Gick direkt från stock utan tidigare erfarenhet av att roota och måste säga att jag är grymt nöjd med telefonen! :)

Har några problem dock,

Ibland när man väcker den från vänteläge (med av/på knappen) startar den om helt, måste knappa pin-kod m.m. Detta händer minst en gång per dag.

Har fått höra av tjejen att hon hör sig själv ibland när vi pratar, eller att det låter som om jag sitter på taket när jag kör bil. Jag har inte bytt radio ännu så det kanske beror på det? Kör 26.03.02.26_M och är så nöjd med batteritiden att jag inte fått tummen ur :P

Någon som har något tips?

Första inlägget avklarat :)

17. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

En dum grej bara, men kolla att SIM-kortet sitter ordentligt i. Jag brukar ibland när jag typ tappat mobilen ett par gånger på en vecka behöva trycka till kortet för att det glappar en del... eller startar den om sig for real?

18. admm

admm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Någon mer än jag som inte kan öppna ljudinställningarna? Står bara att det stoppades oväntat :(

19. Zhilmoen

Zhilmoen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak drabbar mig. Jag tycker nog det händer mer sällan efter att jag slutade använda setCPU. Men jag vet inte.

20. oboi

oboi Guest

Testade att trycka till kortet lite imorse men fick samma fel lite senare under dagen :( Det blir en riktig omstart med HTC logga, CM7 bootscreen och pin-kod.

Skönt att inte vara ensam iaf :) Kör inte setCPU jag heller.