ROM: CyanogenMod 9 - Ice-Cream Sandwich

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av -Henric, 28 nov 2011.

  1. neptunon

    neptunon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    ^
    Nej.
    Tycker CM9 gör telefonen sjukt slö. Gått tillbaka till CM7 som är rustigt snabb i jämförelse.
     
    Zee och Destroyedbeauty gillar detta.
  2. Zee

    Zee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Då ska fu prova JJs hybrid 3.1. :)

    Sent from my LT18i using Tapatalk
     
  3. neptunon

    neptunon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  4. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Läste någonstans att du skall använda FXP126-kernel, annars bootar inte luren med RC1...
     
  5. neptunon

    neptunon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tackar! Åkte på den niten först. Dock tycker jag CM9 är så jäkla slött, CM7.2 flyter som smör men CM9 får lagget att komma tillbaka.

    edit: Har gått tillbaka till CM7.2 igen som verkligen är SUPERSNABBT i jämförelse.
     
    Last edited: 2 jul 2012
  6. Isacsson

    Isacsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har du en annan länk till en stock som man kan kan instalera först? (länken fungerar inte
     
  7. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag har sålt min Xperia arc sedan några månader tillbaka och har tyvärr ingen koll på det längre. Men om du kollar in XDA så är jag 100% säker på att du kommer hitta det du söker efter.
     
  8. Isacsson

    Isacsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    försöker men så rörigt!!! :)
     
  9. samuel99

    samuel99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Frugan sitter med en Arc S på ICS och den är bedrövligt slö. Funderar därför på att lägga in CM7.2. Är det samma rom för arc som arc s? Något annat man bör tänka på? Vill inte gärna bricka hennes telefon :)
     
  10. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Det är samma ROM för Arc och Arc S. Se till att du har drivrutiner och fungerande fastboot så skall det mycket till för att bricka telefonen. Kom dock ihåg att all flashning av ROMs sker på egen risk och innebär alltid en risk mer eller mindre.



    -- Tapatalked --
     
    samuel99 gillar detta.
  11. samuel99

    samuel99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tackar för de svaren! En fråga till...en av anledningarna till att vi vill byta till cyanogen är för att få bort alla förinstallerade program som tar en massa onödig plats. Räcker det med att följa cyanogens guide för installation för att få bort dem eller måste man göra något mer?

    Jag tänker på denna guiden alltså: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Sony_Ericsson_Xperia_Arc:_Full_Update_Guide
     
  12. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Det räcker med att du följer den guiden så installeras CyanogenMod på din telefon och all bloat från Sony (Ericsson) försvinner. Stock (Sony Ericsson original firmware) är dock inte så bloatat (med förinstallerade appar) i jämförelse med andra mobiltelefontillverkare :)
     
    samuel99 gillar detta.
  13. klockarn

    klockarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har försökt följa just den guiden och varit ganska noga med allt, dock har jag fastanat på steg 5 på unlocking the bootloader. När jag skriver in det kommandot får jag sov svar att fastboot inte är ett internt komando, externt osv osv. Jag försökte följa guiden på Sonys hemsida för att installera drivrutiner från en mapp(steg 13 i http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions) men kan för mitt liv inte hitta "Android Boot loader Interface" filen. Jag börjar tro att jag kanske tagit mig vatten över huvudet. Eller att jag bara är mentalt eftersatt.
     
    Last edited: 15 sept 2012
  14. samuel99

    samuel99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det låter som att du inte gjort alla punkter när du installerade SDKn. Du måste lägga till sökvägarna. Se http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Howto:_Install_the_Android_SDK under punkt 10 för Windows.


    Edit: Nu ligger CM 7.2 inne på Arcen och den flyter som vatten :D
     
  15. Droid141

    Droid141 Guest

    Nu är väl frågan gammal men eftersom andra kanske stöter på samma problem tänkte jag svara på den. De är ingen fil du ska hitta utan detta är drivrutinen för USB som du tankar ner i punkt 9.

    När du pluggar in din telefon och håller inne menyknappen (den med 3 streck) kommer din dator försöka installera drivrutiner för USB. Kikar du i enhetshanteraren kommer du hitta att drivrutinen inte installerats korrekt. Välj att uppdatera drivrutin. När jag valde att bläddra fram till filens mapp (som du laddade ner i punkt 9) och låta datorn söka där i lyckades inte heller installationen. Välj istället "Let me pick from a list of device drivers on my computer" (Vet inte vad de står på svenska w7). När du då väljer filen kommer du få upp "Android Boot loader Interface" i listan.