Fråga: Cyanogenmod Jb

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av AntonioRoberto, 12 okt 2012.

  1. AntonioRoberto

    AntonioRoberto Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan! En polare har rootat sin telefon, till den senaste.

    En funktion jag inte riktigt förstår mig på är den som finns på Note 2 med pennan. Att man inte behöver trycka pennan mot skärmen för att känna av, hovering. Men på Note 2 så händer det ju något, tex i galleriet där bilden eller filmen förhandsvisas. Men inget på vår Note med cyanogenmod.

    Är det någon inställning? Eller stödjer den inte sånt?
    Kommer samma funktion att dyka upp o den officiella Jelly Bean till vår telefon eller är det bara något som funkar med rooting?

    MVH
     
  2. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Cyanogen är en "ren" Android ROM, den innehåller inga specialfunktioner för exv pennor i Note alls.

    För att få dessa funktioner måste du ha en ROM baserad på Samsungs källkod som har dessa funktioner i sig.

    Cm kommer aldrig kunna matcha Samsungs egna programvaror vad det gäller pennfunktioner.

    Förhoppningsvis kommer en JB ROM till Note från Samsung snart (har för mig dom lovat oktober), den kommer sannolikt vara mycket lik den i SGS3 och Note 2 vad det gäller funktioner (de du saknar).

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fast även CM-baserade rommar känner av att pennan är nära skärmen, det märks tydligt om man går in i utvecklingsalternativen och sätter igång visningen av skärm-inputen. Om några appar kan använda denna input vet jag dock inte. Samma sak gäller tryckkänsligheten, i utvecklaralternativen så märks det att telefonen känner av olika trycknivåer men jag har inte fått några appar att använda det.