Då va de dags!

Discussion in 'Magic' started by Skumberg, Jul 23, 2010.

1. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Var hittade du den?

2. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

det finns på xda(i subforumet Android Development för Magic) och är skrivet i Java, så det är nog samma program som du provat.

hmm Radio Switcher hette det visst x)

till ditt problem, jag tycker det låter som att du inte har adb-drivers.. för med Eng spl ska du i princip kunna göra vad du vill genom adb.

EDIT: Såg att du kan byta spl.. men byter du allting samtidigt? alltså en efter en utan att starta om mobilen. annars går det nog inte :/

Last edited: Jul 31, 2010
  3. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

OK, hittade felet!

Problemen kommer om man "råkar" ändra SPL till 1.33.xx innan radio eller recovery ändras. Löste problemet genom att lägga in SPL 1.76.xx, boota om, lägga in radio 3.x, recovery för Sapphire och sedan SPL 1.33

Det luriga är den totala avsaknaden av meddelanden eller respons. När man försöker byta radio från 6.xx till 3.xx i fastboot läge kommer först den gröna stapeln och räknar upp, sedan den röda (lila) men då bara svartnar skärmen.

Nåväl, grundregeln är byt inte ut 1.76 SPL innan radio 3.xx och Sapphire recovery är på plats!!!

4. emptypockets

emptypockets Youth Droid Medlem

Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Info:
    Nova Launcher
    Eller så byter allt på samma gång med radio switcher. Fungerar klockrent. Kan rekommendera det. Du kan t.om köra en wipe på cachen, user data och system data direkt från programmet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=677045

5. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Testar byta radio, spl + recovery med hjälp av RadioSwitcher, står successful i programmet men endas recoveryn som ja lyckas byta.

Edit: löste de, fick lägga in dom en och en istället för att köra "allt i ett" så löste de sig finnemang :)

Last edited: Aug 2, 2010
  6. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan verkligen rekommendera Cyanogenmod, inte minst eftersom den är så stabil. Känns minst lika stabil som original-romen. Dessutom sker det en konstant utveckling av den, även om jag inte installerat CM6 än i väntan på en stabil release :)

Ett av mina tyngsta argument för själva rooten är att jag kan köra wifi tether, vilket gjort att jag kan göra mig av med mitt 3g-modem till laptopen.

7. emptypockets

emptypockets Youth Droid Medlem

Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Info:
    Nova Launcher

Det gör du fanimig rätt i. Jag körde cm6rc2 Froyoredux 1.5 och hamnade i reboot loops. Nu går jag till cm 5.08 hoppas den inte är lika cp :D

8. erlander

erlander Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör du cyanogens riktiga bygge och inte något ihopaplock så brukar det funka bra mkt bättre.