Jag förbannar mig själv för att jag ville vara ekonomisk och köpa en tattoo i stället för en hero. Jag betalade för en fullt fungerande telefon, inte för att vara någon slags beta testare, för det är fan de det känns som, en beta-lur. Till att börja med, ja den startar om sig. Inte jätteofta, men det händer och ofta när jag kollar på youtubevideor av någon anledning, och ibland bara när den finner det passande(speciellt under en föreläsning när det är helt tyst i klassrummet och det satans plingandet drar till sig 800 blickar).
Sms och textinput öht är ett skämt. Tangentbordet hänger liksom inte med och ibland kan det vara en sekunds delay från det att man trycker på en bokstav tills det att den poppar upp på skärmen. Samma sak gäller att sudda, vilket är värre, för man trycker på sudda knappen tills dess att alla text man vill ta bort är borta, men telefonen ligge så långt efter i att visa händelsen att den fortsätter sudda ut text ett par sekunder efter man slutat trycka. Makalöst irriterande. Sms-appen krashar också lite hipp som happ. Jag har kommit fram till att man vänder telefonen medan den laddar en konversation så kraschar den, vilket inte vore så jobbigt om det inte tog upp till tio sekunder att ladda en jävla konversation. Jag kan visst förstå att det tar tid att ladda in drygt 2000 sms i en konversation, så jag tänkte att "ah, jag bara raderar konversationen". Nej. Att radera en så lång konversation är helt enkelt inte möjligt. Jag har testat allt, laddat ner sms-cleaners från market och låtit dom jobba i upp till tre dygn, men nej, det GÅR inte att ta bort dom. Det enda som händer är att sms appen låser sig helt och man tvingas starta om telefonen(om den inte gjort det av sig själv dvs).
Marketen. Många påpekar att vissa appar saknas. Visst, det är sugit, det kan jag hålla med om. Men om man ska klaga på markteten kan man väll snarare klaga på det faktum att telefonen i ungefär i 20% av fallen bara inte laddar ner det man ber om. Den lilla "hämtning påbörjas" grejen kommer upp, sen slutar sagan eller så tar det typ tio minuter för den att komma på att den kanske ska göra något. Och som sms-appen så ska man inte vända telefonen medan den laddar en meny, då kraschar den 9/10 gånger.
Och ja, på en så pass billig telefon ska man inte vänta sig någon makalös kamera, men att kunna ta en bild utan att vara inne i solen för att få vettig kvalité känns som ett rimligt krav. Vad mer......Ja, just det, det faktum att sense ibland bara dör och måste ladda igen vilket tar enerverande lång tid och att wifi:n bara skiter i att koppla upp sig ibland, lite efter humör.
Och, jag vet inte om det är 1.6 eller dålig hårdvara, men överlag är den bara långsam. Allt tar tid och den hänger sig vid de mest udda tillfällen och bara vägrar reagera på något öht. Ibland behöver man bara vänta en stund, i bland får man pilla ut batteriet
Jag inser att vissa av dom här felen säkert är mer android problem än rena tattoo problem, men dom finns lik väll på tattoon. Kort och gott, hade jag fått den gratis som en beta produkt hade jag gillat det. Att ha köpt den i tron att det var en färdig produkt känns dock lite snopet.
Click to expand...