Daft Engine

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Rynkan, 7 apr 2010.

  1. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror jag postade denna tråd fel tidigare så här är ett nytt försök :sealed:

    Börjat leka lite med SDK'n samtidigt som jag väntar på min Desire. I brist på bättre idéer så har jag börjat smått på en soundboard-app som ska senare bli ett spel (som typ guitarhero).

    lagt ut vad jag hinnit med och göra hittills på market (sök på daft engine bara)

    Vat tycker ni? all kritik är grymt välkommen, detta är inte ett livsverk :) jag var rätt nöjd med utseendet iaf :cool:
     
  2. trioni

    trioni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Rynkan, verkar vara en kul app. För vilka versioner av Android finns den tillgänglig? Jag har en Acer Liquid med android 1.6 och kunde inte hitta den på market.
     
  3. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    haha daft punk <3 har du lagt in ljud på det än eller?

    iaf snyggt interface :)

    haha hade stängt av ljudet så nu funkade ljudet x)

    men ser framemot vidare grejer och den appen får vara kvar :D
     
    Last edited: 7 apr 2010
  4. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du bör kunna se den, min tjej, som har en Galaxy 1,6 kunde installera den igår? :/
     
  5. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    härligt att du tycker om det! :D

    håller på just nu och spånar vad som ska in i nästa version, är ju helt ny i android världen men det ska nog inte va så svårt :) Det är väldigt mycket enklare än iphone's motsvarighet :ehm:
     
  6. trioni

    trioni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad skumt. Tillåter applikationen alla resolutions och densitys?
     
  7. nebi

    nebi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Riktigt nice , enda är väl att jag inte lyckas sänka volymen så det blir lite för högt när man har hörlurar i.


    edit : löst det igenom att gå in något annat program och sänkte media volymen där.
     
    Last edited: 7 apr 2010
  8. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta med layouts har jag inte fått grepp om riktigt än (har mesta delen av tiden suttit och försökt få det snyggt, önskar lite att man kunde använda CSS :cry:) men jag har provat det från 320px till 800px och det ser bara bra ut.

    i denna versionen har jag dock skippat landskape vy.
     
  9. Summered

    Summered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    I "low"-mode så fungerar inte "work it"-knappen.

    Någon form av konfirmation att man har tryckt på knappen/arna skulle vara härligt också :) (ex att den blir mörkare för att simulera en nedtryckning).

    Jag önskar dig i övrigt lycka till :D
     
  10. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ny version ute:
    ---
    Daft Engine
    v1.0.3
    ---

    - Knappar animeras nu, men inte för mycket jag gillar minimalism/suger på grafik
    - "Faster" var felvänd, fixat
    - Applikationen är nu mycket snabbare
     
  11. recman

    recman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Testade den på min "Vodafone" Magic med senaste Cyanogen-ROM. Funkade väl helt som det var tänkt. Att enkelt kunna justera volymen direkt i appen vore väl smart (nu får man ju passa på att sänka ljudet med volymknapparna samtidigt som den spelar upp ett litet ljusklipp = jobbigt).
    Som jag förstod det så är detta enbart för att du ska öva/labba/leka, och då är det väl ok. Annars känns det hela som en kraftig ripoff på på tex Daft Machine, men det vet du antagligen redan om.
    Kul i vilket fall med fler svenskar som utvecklar till Android, so keep it up!
     
  12. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ljudvolym kommer att läggas till idag

    Att det är en kraftig ripoff på Daft Machine tycker jag inte, medans de har gjort en soundboard så har jag utvecklat grunden för ett spel (det är mer kod undertill än vad gränsnittet berättar). Samtidigt så kände jag inte till Daft Machine (hade inte tillgång till market) utan ska jag vara helt ärlig så är detta en ripoff från dothedaft.com som jag gillar skarpt

    Men japp, i det stora hela så är detta ett testprojekt för att börja utveckla
     
  13. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Jag vill gärna att ljdet ska komma snabbare efter att man har tryckt. Jag vet att det är samma problem som på iPhones iDaft (tror jag det heter). Finns det någon anledning till att det är fördröjning/kan man göra något åt det? Kan det vara för att ljudet inte kommer när man trycker ner utan när man släpper loss en knapp?
     
  14. VelcroMan

    VelcroMan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kalas! :) Precis de problem jag hittade, fixades på samma gång.
     
  15. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur upplever du att ljudet kommer? jag ska kolla till detta en runda till... Mitt problem är att jag inte utvecklat deta som andra har gjort med sina soundboards, de har helt enkelt kopplat en knapp med en ljud och thats it. Mit lösning är att jag lyssnar efter knapptryckningar och spelar upp ljud efter vilken knapp som blivit tryckt. Detta är för att överhuvudtaget kunna göra ett spel utav det men jag kanske borde släppa en version som bara ha soundboard-funktionerna aktiva för att öka hastigheten hmm :scared:
     
  16. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Härligt att du gillar det! :D
     
  17. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    @Rynkan - Jag upplever att det kommer efter att jag har trycket på knappen. Jag är inte någon programmerare så vad det beror vet jag inte säkert. Men dels spelar den upp först efter man släpper knappen (prova och håll inne knappen så märker du), jag ser hellre att det spelas direkt när man trycker ner den. Sedan känns det som om vissa ljudfiler är tysta en kort stund innan de börjar låta, detta kan också vara att det tar en kort stund för programmet att hitta filen och sedan börja spela upp den, som sagt, jag vet inte vad felet kan vara.
     
  18. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det kommer en uppdate idag eller imorgon som fixar det mesta utav detta.