Dagens produkter

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av alexoid, 11 maj 2011.

1. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kanske är teman lite off topic men den har fortfarande att göra med O2X. Enligt min uppfattning så testas inte produkter ordentligt idag. Man tänker bara på pengar. Varje produkt ska stresstestas, livslängdstest osv. När det gäller tester så e nog Nokia nummer ett på den fronten. Dom har en hel labb för det.

Kan inte fatta att tillverkaren bortser detta. Stickprov osv. Att inte veta om felet uppstår innan produkten finns ute på marknaden är bs. Ifall fel uppstår ska man ha pålitliga vertyg för att få reda på var är det det strular. Samma sak gäller bilar. Du kommer inte till n mekaniker och han säger jo det kan vara för att det e fredag den 13. Nej man vet alltid vad som är orsak.

Man gör en analys dvs autodiagnos ifall felet är av en elektrisk ursprung. Om inte mekanisk vet man med 100 procent vad det beror på. Men då måste man veta och ha kompetens för att ha förståelse hur saker funkar. Hur är en insprutare eller injektor är uppbyggd och hur den ser ut. Vad den har för syfte och hur ser det ut inuti. Hur en växellåda ser ut vad händer i stunden man växlar att man vet vad e det som sker egentligen. Finns inget sånt som fredag den 13 bortförklaring. Intel vet exakt vad en processor gör, jag menar kom igen nu.

Vad e det som kommunicerar med vad osv. Såna grejer vet man och det har inget med android 2.2 att göra. Systemet är där MED begränsningar. Det som inte 2.2 kan göra så kan 2.3. Göra det men systemet finns redan. Det är inte Kalle Anka som sätter ihop en telefon utan folk som skall kunna sånt. Men när sånt här händer som massa fel osv kan man inte skylla på typ fredag den 13. Dvs byt sim kort. Prova att stå under ett ufo o sånt skit. Saker ska funka. Det vet intel mycket väl. Om en pojekt inte funkar, fan skrota den då.

Släpp inte nåt som inte funkar eller någon som ska göra en exam på.

Last edited: 11 maj 2011
  2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

skulle du kunna lägga in några radbryt så det blir lättare att läsa ditt inlägg?

3. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Konstigt men jag har fortfarande inte något ont att säga om denna telefon.
    Jag hade samsung omnia hd förut och då sa jag aldrig mer en samsung telefon bara pga brist på uppdatering. Det enda felet med denna telefonen är uppdatering så allt blir bättre. Tyvärr måste jag säga att iphone är mest pålitlig telefon där ute bara pga uppdateringar. Synd att android inte har samma support. Det ska faktiskt finnas bara en highend telefon från varje tillverkare så dom hinner uppdatera den ordentligt och länge. Nästa gång blir antigen htc eller iphone. Vi får se med o2x men det känns som omnia. Hd deja vu

4. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Visst ios får uppdateringar oftare men många av dessa updates är små buggfixes som ska förhindra jailbreak. Att den får uppdateringar under en längre tidsperiod innebär inte nödvändigtvis att "mängden" uppdates är större än än vad en android telefon får. En high end android lur är i princip garanterad 2 uppdates under en ettårsperiod. Prestandaförbättringarna och mängden nytt "material" i dessa två updates är ganska så likvärdig med vad ios får under en tvåårsperiod.

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

alexoid, kolla om du kan få tag i EN_LG-P990_SVC_ENG_110216.pdf
    Den är faktiskt rätt genomgående om deras produkt, sen var felet ligger är en helt annan sak.
    Jag jobbar som utvecklare så jag vet om vad som händer om man inte genomför alla tester men tyvärr så brukar man hamna i de här situationerna för att man ska "spara tid och pengar".
    Raka motsatsen brukar inträffa.

Det är snarare hur LG hanterar detta i efterhand som räknas.

6. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

hahaha stå under ett ufo :D dagens skratt :D