Dagens Ros

Diskussion i 'Magic' startad av strandkanten, 21 sept 2009.

  1. strandkanten

    strandkanten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    173
    Telefon:
    Poco F2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Poco F2
    Dagens ros går till användaren "slotrat" som lyckades rädda min magic.
    Jag trodde den var brickad eller hur man nu säger.
    Jag flashade ju in en cyanogen rom och allt gick bra tills det snöt sig när jag skule återställa. Tack vara en bra guidning tillbaka av en kunnig på forumet så kan jag numera klappa min kära Magic utan att känna kallsvetten rinna längs ryggen.

    Jag har nu flashat in den officiella ROM uppdateringen från Htc. Kändes lugnast så...
    Detta är bättre med den:
    * Känsligare skärm! mycket mer responsiv, speciellt i ytterkanterna där det tidigare var problem. Överlag mycket mer känsla i skärmen. Detta är inte bara upplevt utan även mätt av mig. Har jämför i olika keyboardlayouter och även i ritprogram för att se hur mycket man behöver beröra skärmen.
    * Kalendern börjar på måndag! Det irriterade mig så oerhört att kalendern började på söndag att jag faktiskt slutade använda den. Till min stora glädje så börjar den nu på måndag. Ingen ändring i google på pcn. Detta berodde enbart på nya rom-en.
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Trevligt att det ordnat sig.. snor tråden dock :)
    Jag har Build 2.16.401.5 men på sidan för uppdatering står det att den är tillgänglig för 2.17.401.2 men min har HTC loggan och är inköpt på dustin... alltså borde ju denna rom passa min lur eller!?

    Har stora problem med känsligheten på kanterna av luren..
     
  3. NeOz

    NeOz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du testat att kalibrera skärmen?

    Finns ett sånt där du skall kalibrera skärmen genom att skriva några rader text. Tyckte det hjälpte väldigt mycket för mig.

    Det ligger i settings touch input och textinmatning. Kör herom rom på svenska så jag har inte de engelska meny termerna.
     
  4. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jo det har jag gjort men det hjälper inte.. och det hjälpte inte heller när jag drog på en Invisibleshield :)
     
  5. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    :D Tack så mycket för uppmärksamheten och erkännandet! :D Jag är glad jag kunde hjälpa till. Ölpengarna kom fram med ;) *skål*