Dags att dela ut varningar? [Fyndtipstråden]

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Hänglås, 21 maj 2014.

  1. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Många av oss användare har en prenumeration på Fyndtipstråden här på forumet och det börjar bli ganska störande att få en uppdatering om ett nytt inlägg och så är det någon som diskuterar i tråden. Jag tycker att de ansvariga är lite för "slappa" gällande bestraffning, det som händer nu är att inlägget blir flyttat till rätt tråd med en kommentar som kan lyda "Inlägg flyttat till rätt tråd, vänligen håll er till rätt tråd." Dags att ta tag med hårdhandskarna?

    Kan man inte lägga in en ruta där det står "OBS Inga diskussioner i denna tråd" innan man ska skriva ett inlägg i tråden? Eller så straffar man de som gör fel istället för att dalta med dem.

    /Anton
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det ær bannemig på tiden. Tycker det är lite för slapphänt i just den tråden. Fram med stora stickan. Får jag en varning för ett skämtsamt inlägg i K&S som ändå var on topic så borde faen andra få det för övertramp också. indikaindika;
     
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Hoppas mods tar till sig! Är också jävligt trött på alla som skiter i trådens regler! Bra initativ @hänglås

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Nästan varje gång jag anmält inlägg där har jag skrivit med att det är dags att dela ut varningar.

    Sent from my HTC One using Tapatalk
     
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nu är det ju såhär att tråden i sig inte har några särskilda regler. Det som gäller där, är samma regler som gäller på resten av forumet. Vi är däremot hårdare vad gäller modereringen av off-topic i just den tråden.

    Jag behandlar alla som går off-topic i den tråden med pedagogik och respekt. Att dela ut en varning till någon som är off-topic för första gången på ett diskussionsforum låter i mina öron helt absurdt.

    Om vi nu skulle börja varna alla som är off-topic, så skulle forumet bli en ganska sjuk plats att hänga på.
     
    Buzz gillar detta.
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Kan det inte vara läge att flytta tråden till köp och sälj delen isf? Eller en egen formdel? Så det inte är off-topic?

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Man åker ju på varningar før OT i andra forum (som K&S-trådar). Så varfør inte fyndtipstråden? Ær folk lata och inte læser titeln på en tråd så får de fan stå sitt kast och ta sitt straff. Det handlar om en mening, om ens det.

    Så det ær nu borde man ta fram varningarna på både de som OT:ar i tipstråden och de som klagar på OT:arna i diskussionstråden. Blir ju en mobb-mentalitet a la Sweclockers och dess tipstråd och diskussionstråd.
     
  8. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Ser att ni flyttat den nu. Gött mos gubbs

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro