Dålig app? -Omstart av telefon.

Diskussion i 'Allmänt' startad av kojf, 16 okt 2010.

1. kojf

kojf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar hur operativsystemet android hanterar en kraschande app?

Mer specifikt om en dåligt programmerad app kan få mobiltelefonen att starta om sig själv? Eller om det bara kommer upp rutan att programmet tvingas stängas?

För i windows har jag då sällan/aldrig stött på ett program som får datorn att starta om.

Varför jag undrar detta är för jag lämnade in min mobil på lagning för att den både kunde starta om sig själv utan anledning samt att den bara frös så man var tvungen att ta ut batteriet.

Detta täcktes inte av garantin tydligen för det är handhavande fel då jag har haft för "många" tredjeparts program, närmare sagt att jag har använt mig av market. Dom har inte kunnat ange vilket/vilka program som i så fall är anledningen.

Det roliga är också att jag har inte så mycket program på telefonen.

2. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det ska inte gå utan root men om man lyckas kracha operativsystemet så går det ju såklart. Jämför med BSOD på windows...

3. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är ganska enkelt att krasha Android (åtminstone en Galaxy S) om man attackerar OpenGL med saker den inte gillar.

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Körde du någon fabriksåterställning och testade utan att ha många apps innan du skickade in? Uppdaterade FWs och liknande?
    Går väl att få en service att starta och köras hela tiden och om den är defekt kan det nog leda till hängning, antar jag. Så se det som rena spekulationer.

5. kojf

kojf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej inget sånt tyvärr. Hade 2.1 på spican. Tänkte att det var någon hårdvara som var fel, då telefonen kunde starta om sig själv av att bara ligga på bordet.

Får tillbaka telefonen helt återställd och kommer inte att installera något från market. Kändes lite som att det bara var en ursäkt av anovo.