Problem: Dålig hastighet på USB-delning

Diskussion i 'Xperia XZ1 Compact' startad av Buzz, 23 dec 2017.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 681
    Mottagna gillanden:
    2 035

    MINA ENHETER

    Jag har kopplat in min XZ1C till en dator med usb-kabel och startat internetdelning från telefonen till datorn. Problemet är att jag får väldigt dålig hastighet. Kör jag Bredbandskollen på telefonen direkt så får jag typ 90Mbits men på datorn så får jag max 1 Mbits i download. Upload däremot fungerar bra med mer än 10Mbits på både telefon och dator i bredbandskollen. Är det ett känt fel med XZ1C (47.1.A.8.49) eller fungerar det bra för er andra? Kanske inte så många som kör med usb-kabel iofs...
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Vilken dator har du?
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 681
    Mottagna gillanden:
    2 035

    MINA ENHETER

    Intel NUC med xubuntu (Linux), använde original usb-kabeln som kom med telefonen. Minns inte exakt modell på NUC, jag är inte kvar på platsen, men 8GB ram och troligen någon i3-variant.
     
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Om du tar en titt i ifconfig på Linux så kan du se att det finns en massa "RX-/TX-errors". Problemet är inget specifikt för just din Sony-telefon. Det är flera personer som har haft samma problem med olika telefonmärken på grund av datorns operativsystem. Det är alltid problem med Linux medan det verkar fungera bra när man kör Windows/macOS. Det här är något som Sony kan åtgärda med en uppdatering eftersom OnePlus löste det med uppdateringen Oxygen 4.5.14. Jag kan tagga @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport så han kan skicka det vidare internt.
     
    Buzz gillar detta.
  5. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej,

    Det är inget jag känner till, men när jag provar att återskapa det så får jag liknande resultat. Skulle du kunna skicka över ditt IMEI per PM så kollar jag lite närmre på det?

    Tack!
     
    Buzz gillar detta.
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 681
    Mottagna gillanden:
    2 035

    MINA ENHETER

    Om det där stämmer så förklarar det antagligen varför jag fick känslan att datapotten minskade i oväntat hög takt. Dvs om bara 1% av trafiken till telefonen faktiskt nådde ända fram till datorn så försvann 99% i felrättning.