Dålig högtalarprestanda i X10 bekräftat av SE support!

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by gamsun, Aug 31, 2010.

1. Deelay

Deelay Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Original 5.1.1
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 1
    ROM:
    Cyanogen
    Kan flika in att jag oxå hade väldigt lågt ljud i min när jag hade X10:an.. Har nu bytt till en Samsung Galaxy s och kan säga att ljudet är klart mycket bättre i samsungen.

Gillade X10:an men saknade multitouch.. :)

2. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

köp hörapparater subventionerat genom penschissföreningen! ;)

Skämt åsido, jag har verkligen NOLL problem med volymen eller kvalitén på samtal.... Drar ner 1-3 snäpp varje gång jag pratar med någon, antingen har jag god hörsel eller så är det resten som hör jäkligt illa ;):innocent::cool:

3. bosse11

bosse11 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Jag får också skruva ner volymen två snäpp för att jag inte ska få hörselskador genom sprak i högtalaren. Dessutom klagar folk ofta på eko vilket är störande. Håller med om att en telefon för 5k ska klara en sådan basfunktion som att ringa på ett bra sätt, allt annat är dåligt!

FishK: Man kan ju tro att det är du som jobbar med problemet på SE?

4. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Kan ju nämna att håller man bara telefonen "rätt" så är det inga som helst problem att höra eller höras i bullriga miljöer. Besökte min bror idag som för tillfället jobbar strax bakom globen i stockholm men ett nybyggnads projekt där flera bergknackarmaskiner hamrar sönder berget och en handfull andra tunga maskiner arbetar för fulla muggar, vi hade inga problem att höra och hitta varandra i denna extrema miljö!

5. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan det vara så illa så att det är ojämn kvalité på X10? Eller är det så att det finns appar som ställer till det? Jag har inte upplevt några problem med min lur. Men jag har svårt att tro att klagomålen skulle vara oseriösa och komma från gnällspikar.
    En vanlig gammaldags lur kan ju bara förmedla samtal. En android-lur är ju oändligt mer komplicerad än så. Användarna har massor av möjligheter till att "stöka till" i telefonen

6. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det inte var så att ni använde handsfree, är det bara att gratulera. Vet inte om man ska tolka detta som att det finns batcher med telefoner med högre volymkapacitet? Verkar dock som insatta personer påpekade tidigare i tråden, att SE har insett att det är ett problem och "jobbar" på det.

Som jag skrev tidigare i tråden har SE support också bekräftat att det sitter en klenare högtalare i telefonen. Konsekvenserna av detta är förmodligen det som många av oss upplever. Tycker inte att det vore så svårt för SE att mäta upp volymen och jämföra med andra telefoner (är övertygad om att de redan gjort det). De vill bara inte delge oss resultatet. Frågan är också vad en ev fix kan åstadkomma?

Tycker inte att man ska behöva hitta det optimala läget mot örat för att man ska höra. Har jag aldrig behövt på någon av mina tidigare telefoner, så varför på denna? Ett annat förslag skulle kunna vara att hoppa på ett ben och hålla ena armen mot närmaste basstation. Sen kan man säkert via nån trevlig app lokalisera närmaste basstation, så man vet vilket håll man ska rikta armen. Blir lite krångel, men det kan vi säkert leva med.

Last edited: Sep 1, 2010
  7. holck

holck Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Brukar stanna utanför gnälltrådar etc men måste fan svara.

Själv tycker jag också volymen är för låg jämfört med annat men jag har inga
    problem med volymen. Jag kör mycket bil och pratar oftast hela resan igenom.

Men, på 'gamsuns' sätt att uttrycka sig får jag nästan tolkningar som om VI på forumet
    hålls som ansvariga för SonyEricsson's problem. Något som SE dessutom har erkänt
    och påstår sig "arbeta på". Medans de "arbetar" på detta problem har ju andra tipsat
    dig om att försöka prova på annat sätt för att underlätta tills lösning finns.
    Det verkar ju inte heller vara av intresse så då får du väl sitta och sura istället :-)

Aja, mycket ska man lära medans man lever.

// Anders - nöjd med volymen i min x10, x10 mini samt min mini pro :-)

8. Deelay

Deelay Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Original 5.1.1
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 1
    ROM:
    Cyanogen
    Får ni möjligheten så jämför era x10: or med Galaxy S.. tok stor skillnad enligt mig som haft en X10:a.

9. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som det här blev väldigt infekterat och känner någon på forumet att jag håller någon här som ansvarig för SE:s problem, så ber jag om ursäkt. Däremot riktar jag kritik mot vissa här som kommer med en massa lösrykta påståenden, som de inte kan verifiera, och gör dom till sanningar.

Jag anser att kritiken avseende volymen är befogad och tycker att man har rätt att ifrågasätta SE:s agerande. Detta verkar dock vara fel forum för att framföra brister med X10.

10. holck

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    SE har till skillnad från t.ex Apple och deras iPhone 4, erkänt sina fel och det som går
    att åtgärda kommer troligtvis i en snar framtid i en uppdatering.

Det har uttalats på flera ställen från SE att de arbetar på problemet.
    Om jag inte missminner mig har det redan kommit en patch som förbättrade lite.
    Jag kan ha fel men jag får för mig att en av dem som släpptes gjorde en aning förbättring.
    Jag gör mig inte besväret att spara varje länk jag läser om saker och ting för olika
    Androidterminaler så jag har ingen direkt hänvisning för att läsa.

Självklart anser jag det är OK att framföra brister men sedan på vilket sätt man gör det
    tycker jag är relevant. Liksom i mitt förra påstående så kändes det som en attack.
    Tror det var de som gjorde att alla intog försvarsställning. (tror).

Oavsett, nu har du förklarat att läget inte var på sådant vis.

En annan detalj är att detta med samtalsvolym, avsaknad av MT och batteritider är otroligt
    uttjatat i var och varannan tråd. Tror helt enkelt att folk är trötta på att läsa om det.

För min egna del; sätter jag upp telefonen som vilken telefon som helst mot örat så
    upplever jag låg volym. Däremot, ser jag till att hålla högtalardelen mot örgångens
    mynning så blir volymen bra för min del.

Jag tror att SE har, jämfört om jag tittar på andra lurar jag har här placerat högtalaren
    lite högre upp än normalt. Kan påverka. Testa.

Jag har vant mig vid att hålla den på detta vis och tycker ingalunda det känns konstigt
    eller på något sätt fel. Bara en ren vana.

[​IMG][​IMG]
    Annan högtalarplacering.

// A

11. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jo, det känns som att man håller telefonen ganska långt ner på kinden. Men hallå, det är ju en rätt stor telefon! Och högtalaren sitter verkligen så långt upp den kan. Så känslan är ju lite lustig om man jämför med andra mobiler, vanesak. Personligen upplever jag rentav obehaglig volym när jag samtalar med vissa pga deras telefoner tar upp så väldigt mkt bakgrundsljud. I mina uttalanden här menar jag ju självklart den vanliga högtalaren på telefonen och inte handsfree.

12. holck

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Ja, endast telefonen, självklart.

13. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjat tjat tjat, dom har sagt att dom ska fixa det, mer kan vi egentligen inte göra!

14. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan du och de andra som så bestämt hävdar att "dom ska fixa det", då en gång för alla tala om vem/vilka på SE som sagt att dom ska "fixa" problemet med volymen??? Det enda jag har läst är att de "jobbar på problemet". Dom har inte gett några som helst utfästelser om att problemet ska lösas och än mindre när det kan vara avhjälpt. Att det ska lösas och tidpunkter för dessa lösningar är bara vad vissa här spekulerar om och försöker få det till att SE har lovat att fixa det.

Ge mig källan till var SE sagt att de ska lösa problemet och när det ska åtgärdas. Enda källan jag hittils sett är support tråden på SE:s hemsida, där man säger att man jobbar på problemet. Detta har då en viss person i tråden tolkat som att det kommer en lösning och också anget näro_O. Märkligt!

Gnäll eller inte. Faktum kvarstår, inga löften om lösning och inte heller när!!! Allt annat som påvisas av vissa här är rent skitsnack tills dess källa angetts. Gnälla på att folk har kritik att framföra är tydligen ok. Att förvränga sanningen, med rykten och spekulationer, verkar också vara helt ok.

Ni som inte kan stå ut med kritik eller gnäll avseende X10:an kan väl skapa en egen tråd som heter "Vi som har en Experia X10 Och inte har något negativt att säga om den eller SE"

Hellre att folk för fram vilka brister X10:an har, än en massa folk som bara hoppar mellan trådarna och gnäller på folk som framför bristerna.

Min syn på saken!

Last edited: Sep 3, 2010
  15. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Den källan som jag angett är den enda som finns.

16. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis och den säger inte mer än att dom jobbar på problemet. Ändå vill du i dina första inlägg i tråden göra sken av att det kommer att komma en lösning och någon talar t o m om när!? Håll dig till de fakta som finns i din källa i stället för att krydda den med att det ska komma en lösning. Sen är man är en idiot och gnällspik för att man inte fattar att det ska komma en lösning .o_O

Sluta nu med att hoppa mellan trådar och gnälla på folk som för fram sin kritik, då du dessutom själv uttryckligen visar, att du inte gillar andra som gnäller.

Last edited: Sep 4, 2010
  17. holck

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Ring då för f-n till SE och kräv ett datum när och hur och hur f-n de tänkt göra det.

Hur ska vi veta mer än dem?

Avskriver mig från denna idiottråd. Personen i fråga är ju spritt galen och totalt oemotaglig
    för vad som skrives i text. Adjö.

// A

18. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Följer dina fotspår holck!
    Förstår inte riktigt vad han vill.

Lycka till med att hitta det du nu söker gamsun.

19. Anders66

Anders66 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

inte undra på att det blir världskrig ibland! Nu gällde det bara en liten högtalare i en telefon. Hallå!

20. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Du är rolig du. Hur "ni" ska veta mer än dem. Ja det är precis det jag har frågat mig här. Det är just detta faktum, att några "proffstyckare" här gör sken av att veta mer än SE (att lösning är på väg och när den kommer att släppas), som gör mig upprörd. Du slog själv huvudet på spiken:P.

Läsa och förstå text tror jag nog att det är du själv som får bakläxa på.

I övrigt avstår jag att kommentera dina personliga avhopp.

Last edited: Sep 4, 2010